donderdag 30 april 2015

Sample reviews #7 | The Body Shop & more


Samples, ze stapelen vanzelf weer op. Het is weer helemaal een geschikt moment om jullie op de hoogte te brengen van wat mijn mening erover is. The Body Shop is in deze sample reviews vooral aanwezig, maar ook komen er twee luchtjes en een dagcrème voorbij.

Zoals altijd maak ik de inleiding van een sample reviews niet te lang. We gaan gelijk beginnen met de producten!


Volgens mij weet iedereen inmiddels wel dat Katy Perry helemaal losgaat met het uitbrengen van parfums. Killer Queen had ik eerder nooit in handen, maar van deze eerste en originele parfum kreeg ik pasgeleden een sample. De omschrijvingen ervan klonken me altijd al positief in de oren en in het eerste opzicht leek de geur ook helemaal mijn ding. Na het opspuiten komt er een zoete geur van bessen vrij die volledig aansluit bij mijn fruitige voorkeuren. Als ik de noten bekijk, zie ik dat ik gelijk heb, want de bessen zijn inderdaad tussen de noten aanwezig.

Topnoten: wilde bessen, pruimen, bergamot
Hartnoten: rode fluweelbloemen, jasmijn, plumeria
Baisnoten: kasjmier, patchoeliehart, praline

De parfum start dus overweldigend fruitig en zorgt daarna voor een bloemige basis. Toch ruik ik er een kwartier na het opspuiten al vrij weinig meer van terug. Bijna niets, als ik eerlijk ben. De prijs ervan mag dan wel betaalbaar zijn, maar als ik niets meer ruik, zal ik me geld er alsnog niet aan uitgeven. Je koopt bij Douglas een flacon met 50 ml voor €33,75.



De body butters van The Body Shop, inmiddels weten jullie allemaal dat Ilona en ik er gek op zijn. Ze gaan er rap doorheen en we proberen dan ook graag weer eens een nieuwe geur. Deze keer kreeg ik drie samples die ik nog nooit had gebruikt. 

Honeymania: De smaak van honing vind ik persoonlijk echt heerlijk, zoals bijvoorbeeld door mijn thee. Maar deze geur van honing is zo zoet, dat ik er wel in zou willen baden. Deze geur blijft lekker lang hangen en is helemaal geschikt voor de zomer. Hier wil ik nog wel een grote pot van aanschaffen. 
Smoky Poppy: De Smoky Poppy collectie kwam dit voorjaar uit en mijn eerste reactie erop was nogal negatief. Vooral de geur van de scrub stond me totaal niet aan. Maar nu ik een sample van de body butter heb, moet ik zeggen dat ik de geur ben gaan waarderen. De geur van klaproos is uiteraard bloemig en nogal zacht. Het is de perfecte basis voor het aanbrengen van een bloemig parfum. Toch zal ik eerder voor de bloemige Moringa gaan bij TBS dan deze, maar voor bloemen-lovers kan ik 'm zeker aanraden. 
Shea: Misschien kunnen jullie het je nog herinneren: de shea body lotion vond ik vreselijk. Toch vind ik de geuren van die en de body butter enorm verschillen. Waarin ik de body lotion kan vergelijken met zonnebrand, is dat bij de body butter helemaal niet het geval. Deze geur is juist zacht, natuurlijk en aangenaam. Hier heb ik een mini van aangeschaft. Hij is lekker zomers en natuurlijk. 

Een pot body butter van The Body Shop met 200 ml kost €16,00. 



Een geur van Yves Rocher heb ik nog niet in mijn collectie, maar wie weet zou dit veranderen na het gebruiken van deze sample. Deze eau de parfum heeft de naam Comme une Evidence en is een geur met houtige en bloemige noten. 

Topnoten: ambernootmuskaat en viooltjesblad
Hartnoten jasmijnlelietje-van-dalen en roos
Basisnoten: eikenmoshoutachtige notenmuskuspatchoeli en praline

Ik merk bij het opspuiten gelijk dat de Jasmijn me aanspreekt. De geur is vooral chique en leent zich daarvoor prima voor nette gelegenheden. Aan de andere kant zou je de parfum ook voor dagelijks gebruik kunnen hebben, want de geur is niet heel sterk of kruidig. Als ik dit luchtje een cijfer zou moeten geven, zal dit een 6,5 zijn. De geur is niet enorm duur, blijft redelijk lang hangen, maar is ook niet heel bijzonder. 50 ml kost €39,90 en er is trouwens ook een mannelijke versie te koop.



Last best is bij deze sample zeker niet het geval, maar ik wilde 'm toch nog even met jullie bespreken. Ik ontving bij een aankoop een zakje anti-rimpel crème van Nivea en we weten allemaal dat we na één dag gebruik van een crème nog geen geweldig goede indruk kunnen krijgen over de resultaten ervan. Je moet crèmes nou eenmaal voor een langere periode testen. Daarnaast zit ik nog niet helemaal op de leeftijd van gebruik van een anti-rimpel crème. Daarom is mijn mening erover kort maar krachtig: dikke en romige substantie, aangename geur en lekker hydraterend. Maar dat kunnen wel meer dagcrèmes zijn. Deze zul je echt zelf een langere tijd moeten uittesten, maar de vooruitzichten zijn goed.


Dat waren de samples weer voor deze keer. Ik vraag me af wanneer ik alle samples van The Body Shop nou eens heb gehad. Ik krijg er in ieder geval nog geen genoeg van.

Ren jij na gebruik van een Body Shop body butter sample ook gelijk naar de winkel?

No Comments Yet, Leave Yours!