woensdag 15 april 2015

HEMA Fluid Lipstick & Soft Matt Lipbalm


Ik hoop dat jullie mijn Hema-spulletjes nog niet zat zijn, want vandaag staan er weer twee producten op de planning. Hema kwam laatst weer met nieuwe cosmetica in de schappen en deze lipproducten zijn daar twee van. Ik koos voor twee mooie, zomerse kleurtjes, want het weer vraagt daar de laatste dagen helemaal om.



Hema bracht voor het voorjaar twee nieuwe soorten lipproducten uit: de fluid lipsticks en soft matt lipbalms. Naar beide was ik even nieuwsgierig, dus ik besloot van beide soorten een exemplaar mee te nemen. Over het uiterlijk ervan was ik totaal niet verbaasd. Ze zijn weer rechttoe, rechtaan, met zwart en de kleur die lijkt op die van het product zelf. Overigens vond ik die van de soft matt lipbalms niet bij alle kleuren helemaal lijken. Je zult wel even de testers moeten bekijken, wanneer je een keuze gaat maken. Over namen van make-up producten denkt Hema ook nog niet na, helaas. Dit zijn nummertje 06 en nummertje 07.


Nummer 07 is een fabulous fluid lipstick en is dus ook wel een liquid lipstick: een lipgloss met zoveel pigment als een lipstick. Ik ging voor een felroze of fel fuchsia kleur die echt van je lippen afspat. Helaas had ik ontzettend veel moeite met het aanbrengen van deze rakker. Je kunt de randjes makkelijk wegvegen, maar netjes op mijn lippen kreeg ik 'm niet. Daarnaast is de dekking moeilijk egaal over je lippen te verdelen. Een ander nadeel is dat deze lipgloss echt afgeeft op alles. Als je eet, verdwijnt alles op je eten en wordt de kleur uitgeveegd rond je mond. Je moet dus mega voorzichtig zijn en erg lang blijft de kleur dus niet mooi. Tot overmaat van ramp zat er op een bepaald moment een vlek van de lipgloss op mijn broek, die er niet af te vegen was. Eigenlijk was ik gewoon he-le-maal klaar met deze lipgloss, waardoor ik ook geen full-face maakte :)


Nu weer even positief: over de soft matt lipbalm ben ik lyrisch. Ik denk dat ik voor de meest felle kleur van de hele collectie heb gekozen, en nummer 06 spat dan ook echt van mijn lippen af. Naast dat de lipbalm een klein beetje de velletjes op mijn lippen benadrukt, kan ik alleen maar positieve dingen bedenken. Het potlood brengt precies aan, glijdt over mijn lippen en blijft mega lang zitten. Wel meer dan 7 uur netjes, zonder bij te werken! En had ik de zoete geur van snoepjes ervan al benoemd?

07 - 06. Ze zijn net zo fel als ze hier lijken!


Van deze felle beauty heb ik uiteraard wel een foto. Ik ben fan. Ik moest even wennen aan de kleur (dit is waarschijnlijk de felste lipkleur in mijn hele collectie), maar ik zal deze vaak gaan dragen in de zomer. Het is een echte eye-catcher


Of Hema met de fluid lipstick echt de plank misslaat, kan ik je waarschijnlijk niet vertellen. Ik ben nou eenmaal geen lipgloss fan en had gewoonweg een slechte ervaring. Ik kan je in ieder geval aanraden om als begin voor een lichte kleur te kiezen. Just in case. Deze lipglossjes kosten €4,50 per stuk. Met mijn soft matt lipbalm ben ik enorm blij. Hij is fel, makkelijk aan te brengen en blijft uren zitten. Deze is gelukkig nog een euro goedkoper dan de fluid lipstick en kost dus €3,50.

Durf jij de fluid lipstick nog te testen? Welke kleur kies je?

2 opmerkingen: