vrijdag 13 maart 2015

My monthly cup of tea | Munt in maart


Naast koffie ga ik in een café vaak voor verse muntthee. Deze is lekker vers en zal ik thuis niet zo gauw maken. Toch kan muntthee thuis ook heerlijk zijn. Je hebt zelfs soorten muntthee in de supermarkt die nog net even bijzonderder zijn dan gewone muntthee. Vandaag laat ik je daar twee varianten van zien.





Lord Nelson is een echt thee-huismerk van Lidl en er zijn enorm veel soorten en smaken in die supermarkt te koop. De smaken sterrenmunt en munt & kaneel spraken me persoonlijk het meeste aan. Munt is daarbij toevallig het kernwoord en het kon dan ook niet anders deze 'monthly cup of tea' in het teken te laten staan van munt. 





Ik ga niet vaak naar Lidl. Toch merk ik elke keer dat ik er ben dat me opvalt hoeveel speciale producten ze eigenlijk hebben. Speciaal in de zin dat andere supermarkten deze producten niet verkopen. Thee met kaneel en munt is daar een voorbeeld van, omdat ik me niet kan herinneren deze thee ooit eerder te hebben gezien in een andere supermarkt. En dan hebben andere supermarkten vaak al meer thee in de schappen dan Lidl. 

De kaneel & munt thee smaakt eigenlijk precies zoals je verwacht dat deze zal smaken. Het smaakt als een 50/50 verdeling van kaneel en munt. Toch zitten er nog heel wat andere ingrediënten in deze thee, zoals rozenbottel, zoethoutwortel, cichoreiwortel en sinaasappelschil. Van zoethout ben ik geen enorme fan, maar deze thee is heerlijk. Hij is lekker sterk en heeft een duidelijke, herkenbare smaak. Je weet dat als je van kaneel en munt houdt, je deze smaak zult lusten. 




Bij de smaak sterrenmunt kan je waarschijnlijk ook een idee krijgen. Deze thee bevat net als de vorige zoethoutwortel en munt, maar laat vooral anijs naar voren komen. Anijs is namelijk een ingrediënt van de thee en deze thee bestaat voor 45% uit venkel, wat ook naar anijs smaakt. Dit is wederom een ingrediënt waarvan je moet houden. Wel hebben deze doosjes een groot voordeel. De geuren van de thee is zo sterk, dat je deze door het doosje al kunt ruiken. Je kunt in de winkel dus al een oordeel vellen over het product. 



Ik ben niet zeker of dit voor alle thee van Lord Nelson geldt, maar op deze doosjes zag ik iets opmerkelijks. De theezakjes erin zijn namelijk specifiek bedoeld voor één kopje per stuk. Daarnaast moet je ze 6 minuten laten trekken, wat echt zorgt voor een sterke, lekkere smaak. Ik ben zelf wel van de sterke thee, maar hier schijnt het te horen. 


Ik denk dat uit dit artikel makkelijk is op te maken of je voor deze thee moet kiezen. Je zult moeten houden van sterke thee en van de smaken munt en kaneel of van munt en anijs. Aan de prijs ervan kan het in ieder geval niet liggen. Voor maar €0,99 kun je 20 kopjes thee vullen. Je koopt ze bij Lidl.

Welke combinatie met munt in thee ken jij nog meer?

No Comments Yet, Leave Yours!