maandag 9 maart 2015

Fotodagboek week 9 & 10 | Ilona


Deze twee weken draaiden eigenlijk maar om één ding, mijn stage! Het was voor mij dus lastig om zoveel mogelijk verschillende en leuke foto's te maken. Het dagboek begint misschien een beetje standaard, maar het einde is zeker het wachten waard.

zondag 22 februari

Vandaag was een rustige dag, ik sliep lekker lang uit (geen wekker, yes!), ruimde mijn kamer op en maakte een overheerlijke tosti met kaas en salami. De ham was op en salami kan ik altijd wel eten, dus ik ging voor de verandering eens voor een andere combinatie. Ik moet eerlijk zijn, de combinatie met salami vind ik echt veel lekkerder, dus geen ham meer voor mij! Vergeet de beker melk trouwens niet, melk is goed. Ook kwam ik weer een hilarische edit van Mr. Polska tegen die ik maar meteen als background gebruikte op m'n laptop. Zo open in mijn laptop altijd met een lach.

maandag 23 februari


Vandaag had ik mijn allereerste stagedag en ik was hier best wel zenuwachtig voor. Je komt toch terecht in een nieuwe omgeving waar je je kwaliteiten moet laten zien en je moet daarbij ook nog een goede punten scoren, anders moet je de stage herkansen. Gelukkig begon ik erg rustig op mijn eerste dag. Ik heb twee opdrachten gekregen en vandaag bestond voornamelijk uit informatie zoeken en oriënteren voor de folders die ik mag maken. Ik vond het erg leuk om alles door te lezen, ik kom veel tegen van de informatie die ik gekregen heb op mijn opleiding en het is leuk om iets herkenbaars te zien. Omdat ik 8 uur lang bezig ben met mijn opdrachten heb ik voor mezelf besloten dat ik elk uur een paar minuten pauze mag nemen. Ik kan dan wat eten, even een rondje lopen, of spelletjes spelen omdat mijn internet op m'n laptop het niet doet... probeer het zelf maar eens! Zodra je de dino tegenkomt in Google Chrome omdat je geen internet hebt moet je op de spatiebalk drukken en je spel is begonnen, heerlijk tijdverdrijf.

dinsdag 24 februari


Ook vandaag bestond voornamelijk uit oriënteren en informatie zoeken. Ik heb de luxe dat ik een computer van de apotheek mag gebruiken en ook m’n eigen laptop kan meenemen. Zo kan ik op de computer alles opzoeken en op mijn laptop alles uittypen. Ik vind dit zelf heel handig werken en het schoot dan ook al goed op met mijn opdrachten. Ook zit ik in een aparte ruimte, waar het lekker rustig is zodat ik niet teveel afleiding heb. Thuis gekomen lag er een pakje op mij te wachten, waar dit schattige huisje in zat. Zo kan ik mijn sleutels nooit meer vergeten!

woensdag 25 februari



Ik blijf maar informatie zoeken en tegenkomen over de onderwerpen waar ik folders van mag maken. Ik vind het zo interessant om te lezen en ik ben dan ook vaak veel meer tijd kwijt dan gedacht met alleen maar het lezen van informatie. Ik kom allerlei onderwerpen van mijn studie tegen en ik leer steeds meer bij. Gelukkig kon ik wel al beginnen met de tekst voor mijn folder, want ik had inmiddels zoveel gelezen dat m’n hoofd er een beetje vol van raakte en ik alle informatie snel kwijt moest. ’s Avonds wilde ik daarom ook gewoon lekker relaxen en dat deed ik natuurlijk met wat lekkers en een nieuwe Grey’s Anatomy.

donderdag 26 februari


Ik wilde op mijn vierde stagedag verder gaan met het uitwerken van alle informatie, maar toch kwam ik weer allemaal nieuwe informatie tegen. Ik keek een aantal afleveringen van Radar (lekker luxe, zo op stage) en maakte een aantal pagina’s vol met aantekeningen. Ook kreeg ik nog wat tips van de teamleider van de apotheek over het omschrijven van de informatie voor de patiënt. Een apothekersassistente kent natuurlijk veel meer begrippen dan de patiënt en de tekst die in de folder komt te staan moet dus goed te begrijpen zijn. Bij thuiskomt was het tijd om mijn iPod even te vullen met nieuwe muziek. Ik voegde cd’s toe van Drake, Nicki Minaj, Hoodie Allen en Mr. Polska en mijn ‘onlangs toegevoegd’ lijstje maakt mij echt gek nu. Ik wil alle nummers gewoon kennen en het feit dat er ook veel raps zijn (die ik altijd uit m’n hoofd wil leren) maakt het daarmee niet makkelijker. Ook moet ik mij natuurlijk met The Pinkprint van Nicki Minaj voorbereiden op haar concert, waar ik in maart naartoe ga.

vrijdag 27 februari


Vandaag was ik vrij van stage en dat betekende nog even terug naar m'n kamer om wat spullen te halen. Ik had geen zin om alleen daarvoor terug te gaan en besloot daarom de stad in te gaan, maar dat deed ik natuurlijk niet alleen! Ik nam twee vriendinnen mee zodat we eerst konden shoppen en daarna konden ze mijn kamer komen bekijken. Het was een hele gezellige dag, Utrecht is zo fijn om rond te lopen. Na het shoppen moesten er nog wel wat boodschappen worden gedaan en tijdens de wandeling naar de supermarkt werden we vrienden met deze schattige kat, van meters afstand kwam deze naar ons toelopen, zo schattig! Helaas moesten we ook alweer snel afstand nemen. Na het eten aten we een toetje, maar dat was best een domper, we kochten deze Mona lookalike bij de Lidl, maar we vonden hem een beetje chemisch smaken helaas. Na het toetje keken we nog wat tv, aten een lekker bakje chips en daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar huis.

zaterdag 28 februari


Voor het eerst in enorm veel weken was ik een hele zaterdag vrij. Even wennen, want ik had mijn ritme zo aangepast op het werken dat een vrije zaterdag ineens heel erg vreemd was. 's Avonds zou ik met wat vriendinnen gaan voorzitten en daarna uit, maar overdag was mijn planning verder vrij rustig. Ik lakte mijn nagels in deze prachtige, gele kleur van Etos en maakte foto's van de lipstick die ik vrijdag kocht. Het is de Miley Cyrus Viva Glam lipstick die je inmiddels al in een review hebt kunnen zien. Ik ben er erg blij mee!

zondag 1 maart


Normaal ga ik nooit uit op zaterdag als ik weet dat ik de dag erna moet werken, maar nu deed ik dat dus voor de verandering wel en dat kon ik vandaag voelen ook! Ik was zo moe, dat ik in mijn pauzes bijna in slaap viel. Ik was de hele tijd aan het gapen en kon me erg slecht concentreren. Eén keer en nooit meer dus. Hier heb ik weer van geleerd. Gelukkig maakte de taart die in de kantine stond het een beetje goed, een heerlijke slagroomtaart waarvan ik een, iets te, groot stuk at. Na mijn werk ging ik nog even naar een vriendin om film te kijken, maar terwijl ik daar was begon ik mij nog beroerder te voelen. Hoofdpijn, buikpijn, alles kwam opspelen en ondanks dat het heel gezellig was, leek het mij verstandiger om naar huis te gaan, waar ik lekker mijn bedje inkroop. 

maandag 2 maart


Deze ochtend werd ik wakker met nog steeds veel hoofdpijn en daarom leek het mij handiger om een stagedag te wisselen en een dag thuis te blijven. Gelukkig vond mijn begeleider dat geen probleem en ik draaide mij na het telefoontje dan ook weer om. Toen ik een aantal uur later wakker werd leek het wel weer te gaan en ik besloot daarom maar eens mijn 'te reviewen' lade uit te ruimen. Foto's maken, blogberichten schrijven en vooral proberen zoveel mogelijk vooruit te werken. Helaas ging dat niet helemaal zoals gepland, want ik werd natuurlijk weer afgeleid door allerlei andere dingen om mij heen en omdat ik ook nog wat voor mijn stage wilde doen besloot ik na een paar uurtjes alweer te stoppen. Voordat ik ging slapen lakte ik mijn nagels nog even met een Sugar Coat van Sally Hansen, die jullie binnenkort ook kunnen zien in een review.

dinsdag 3 maart


Na een lange, maar vermoeide stagedag kwam ik heel even thuis om daarna door te racen naar mijn werk. Ik at nog wat, maar moest daarna meteen weer door. De bloemen had mijn broertje meegenomen van zijn werk en ondanks dat ze al bijna zijn uitgebloeid vind ik het toch altijd vrolijk staan. Teruggekomen van mijn werk voelde ik me niet goed. Hoofdpijn, verkouden en overal in m'n lichaam warme stralingen. Ik at daarom nog wat radijs en ging daarna snel m'n bedje in.

woensdag 4 maart


Omdat ik elke keer weer ziek was besloot ik om na een korte dag stage toch maar naar de dokter te gaan. De dokter zit nog best een eindje weg en ik ging daarom op de fiets er naartoe. In Maarssen fiets ik helemaal niet meer omdat ik daar geen fiets heb, dus dit was wel weer even lekker. Bij thuiskomst zag ik een berichtje voorbij komen waar ik toch even verdrietig van werd. Ik volg trouw Je Zal Het Maar Hebben en een aflevering die mij goed bij bleef was de aflevering waarin Anton verscheen. Anton ging een zware operatie en revalidatie tegemoet, maar heeft het na een moeilijke strijd deze toch verloren. Op zijn blog plaatste zijn familie een oproep om een kaarsje voor hem te branden en ik deed daar dan ook aan mee. Op zo'n moment sta je toch weer even stil bij het leven. (De aflevering van Anton kan je hier bekijken)

donderdag 5 maart


Dit was een zonnige dag, maar helaas kon ik niet gaan genieten van het heerlijke weer. Ik lag ziek op bed en het enige wat ik ongeveer deed was series kijken. Ik baalde er best van, ik had net m'n draai gevonden op stage en nu was ik thuis! Ik kon wel thuis verder werken, maar ik vind hier altijd wel iets dat mij kan afleiden en op stage heb ik dat veel minder. Ik deed dus wel een poging, maar die slaagde helaas niet.

vrijdag 6 maart


Ook vandaag was ik nog steeds wat ziek, dat was dus nog een dag in bed met series. Ik kreeg ook niet heel veel door m'n keel, maar yoghurt met vruchten kan ik altijd wel eten. Naarmate de dag vorderde voelde ik mij steeds beter en dat was maar goed ook, want zaterdag had ik een avondje uit gepland die ik liever niet af ging zeggen.

zaterdag 7 maart


De grote dag was aangebroken, ik zou opnieuw Mr. Polska gaan zien! Met drie andere meiden stapte ik op de trein naar Alkmaar om vervolgens in Victorie de grote, kleine man te zien optreden. Van tevoren had ik m'n haar en make-up al gedaan en ik was er dan ook helemaal klaar voor. Het voorprogramma werd verzorgd door NoizBoiz en de energie die in m'n lichaam zat kon ik er toen al goed uitgooien, maar toen Mr. Polska zelf op het podium kwam barstte het feest helemaal los. Springen, moshpits, alles kwam voorbij. Eén groot gekkenhuis! Na het optreden kon je z'n album nog kopen, of kreeg je een handtekening/foto. Ook nu greep ik natuurlijk die kans, maar ik wilde niet alleen met Polska op de foto, maar ook met Ciro de Niro, zijn DJ.

En zo sloot ik mijn twee weken weer af met een, voor mij, heel leuk moment. Ik zie nu al uit naar het volgende optreden. De komende week ga ik door mijn laatste stageweek en daarna heb ik weer wat tijd voor leuke dingen, maar voor nu, nog even bikkelen.

Ben jij in de afgelopen weken nog naar een optreden of concert geweest?

3 opmerkingen:

  1. huh ik wist dat niet over dat spelletje in Chrome?! wel leuk :) en succes met je stage periode ^^ die MAC lipstick is trouwens zooo mooi! ik ben pas naar een Nickelback concert in Canada geweest :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ben ook heel erg blij met de lipstick :) en Canada, Nickelback, klinkt super! X

      Verwijderen