zondag 15 maart 2015

Fotodagboek week 10 & 11 | Evi


Je zult merken dat er bij dit en het vorige fotodagboek een aantal dagen zijn overgeslagen door mijn reisje naar Spanje. De video hebben jullie daarvan gelukkig al kunnen zien. Deze keer kunnen jullie over mijn leventje weer lekker ouderwets lezen. Foto's kunnen daarbij, in een fotodagboek, overigens niet ontbreken.

Dinsdag 3 maart

Op de dag dat Tim en ik landden stond enkel mijn hiphop les op de planning. We gingen rustig met de trein naar mijn huis en lazen daar alle berichtjes en e-mails waar we op achterliepen door internetgebrek. Helaas trof ik in mijn mailbox de mededeling aan dat mijn hiphop les niet door zou gaan. Dat gaf ons in ieder geval rustig de tijd om boodschappen te doen, uit te pakken en te koken. Na het avondeten voelde ik me ineens ontzettend beroerd. Het werd eigenlijk met het kwartier erger en ik zat rond een uur of negen in twee vesten en onder twee dekens nog heftig te rillen. Ook mijn maag was van slag. Daar ging ons relaxte avondje... op tijd naar bed dus.



Woensdag 4 maart

Op woensdag moest Tim me toch echt weer verlaten voor zijn stage en ik was tot in de middag ziek thuis. Het duidde op griep. Toch was ik 's middags vastberaden naar school te gaan voor het inleveren van een opdracht. Daarnaast vind ik het echt niet fijn om belangrijke tentamenstof te missen. Ik volgde de lessen die ik die dag had en had daarna zelfs nog de energie om boodschappen te doen en een lichte maaltijd te maken. Wel leefde ik die dag echt op paracetemols.



Donderdag 5 maart

Donderdag was ik gelukkig vrij van school. Ik blogte en werkte aan schoolopdrachten. Ook keek ik in mijn bed naar Buffy, een serie die ik fantastisch vind en steeds leuker en leuker begin te vinden. Ik ben nu in seizoen vier. Me ziek melden op werk werd, door vele andere ziekmeldingen, niet helemaal op prijs gesteld, waardoor ik voor zessen met een paracetemol op toch maar naar Hema vertrok. Gelukkig kwam ik de avond redelijk oké door. José wilde gelukkig op me wachten met het kijken naar de finale van Wie is de Mol? en dit keken we om 10 uur dus terug. Eigenlijk vond ik de ontknoping helemaal niet zo boeiend en zelfs een beetje over de top met die loper en het publiek. Wel kan ik zeggen dat ik dit het leukste seizoen vond om te kijken.



Vrijdag 6 maart

Ik begon me eindelijk wat beter te voelen en had na school wel behoefte aan wat frisse lucht. Ik besloot voor de verandering weer eens naar de Lidl te gaan voor boodschappen en stopte onderweg bij de Kruidvat. Ik kon me inhouden die toffe nagellakjes van de Catrice limited edition mee te nemen, maar nam wel deze Dettol douchegel mee. Deze had 50% korting en ruikt fantastisch. Tegen de avond kookte ik voor mezelf en luisterde ik Katy Perry, om in de stemming te komen voor haar concert waar ik die maandag heen zou gaan.


Zaterdag 7 maart

Zaterdag hoefde ik pas om half twee bij Hema te beginnen. Voor mijn bankrekening vond ik dit niet zo leuk, maar aangezien ik nog niet helemaal beter was, bleek dit feit best goed getimed te zijn. Daarnaast had ik die ochtend dan tijd om verder te werken aan de Spanje-video, die nu al online staat. Dit was best veel werk trouwens, met die voice over. Ook paste ik de Hema-broek, die we nu moeten gaan dragen als werknemers. Wie bedenkt zulke wijde pijpen?
In de avond ging ik lekker series kijken, tijdens en na het eten. Ik keek Vikings, Sherlock en Buffy.


Zondag 8 maart

Ik kon op mijn vrije zondag lekker uitslapen en deed mijn nagels, keek Youtube-video's en maakte nog een opdracht voor school af. Dit was trouwens de dag in de week waarop ik me eindelijk weer echt beter voelde en de dag zonder paracetemol kon doorstaan. Dat mocht ook wel na zoveel dagen. In de middag kwam Tim, zoals eigenlijk om de week, en we besloten na wat boodschappen ook een bezoekje aan de Hema te brengen. De stickeractie was nog steeds aan de gang, dus we maakten nog even goed gebruik van de korting. Die ochtend keek ik trouwens de A Girl's Guide To: Analoge Fotografie video van Diana en besloot gelijk batterijen voor mijn analoge camera te kopen. Deze camera heb ik al een hele tijd terug van mijn opa gekregen en ik kocht nooit batterijen omdat ik ze zo duur vond. Nu wil ik me toch echt gaan verdiepen in analoge fotografie. Verder kookten we en keken we onze vaste series.



Maandag 9 maart

Ik had deze keer nog een extra dagje weekend en had deze eigenlijk wel nodig om nog een schoolopdracht af te maken. Om één uur arriveerde mijn 'studiemaatje' Emma. We hadden allebei nog huiswerk te doen en deden dit dus allebei bij mij thuis. Die avond zouden samen naar het concert van Katy Perry gaan. Wat hebben we hier lang naar uit kunnen kijken. De kaartverkoop was zowat een jaar geleden en nu was het de dag. We kleedden ons gekleurd aan, deden een felle lipstick op en deden een bloemenkrans om, om helemaal in de Katy Perry-stemming te komen. We sloten iets minder dan een uur aan in de rij, die er gelukkig nog amper was, met een patatje in onze hand. Daarna konden we genieten van het voorprogramma: Charli XCX. Die meid heeft echt enorm veel energie en ik vond het optreden een stuk leuker dan verwacht. Ik moet maar eens naar haar album gaan luisteren. Daarna konden we twee en een half uur los gaan bij het optreden van Katy Perry. Wat was het een show! Ik kan ie-der-een aanraden kaarten te kopen voor haar concert. Haar stem is fantastisch, er was ontzettend veel te zien op het podium, er kwamen nummers voorbij van alle albums en wat lijkt het me leuk om haar achtergronddanseres te zijn!



Dinsdag 10 maart

Tijd om uit te slapen had ik helaas niet, want ik moest de dag na het concert het eerste uur beginnen. Na school deed ik voor de verandering boodschappen voor meerdere dagen, omdat ik graag weer een moestuintje wilde krijgen bij Albert Heijn. José en ik vinden ze helemaal geweldig en kregen deze keer paprika. We zijn nu trouwens ook van plan ons balkon op te leuken voor de zomer. Ik begon dinsdag ook met het maken van een Pinterest-board ervoor. Daarnaast ontdekten we die dag hoe lekker het is om kaneel over de koffie te strooien. Het geeft net een extra touch.
Ik at vroeg en ging naar hiphop, waarna ik met de studenten daar nog een drankje deed. Toen ik thuis kwam kon ik niet wachten de nieuwe aflevering van Pretty Little Liars te kijken.



Woensdag 11 maart

Op woensdag maakte ik blijkbaar enkel foto's van leuke producten die ik in folders tegenkwam. We krijgen dinsdag of woensdag vaak nieuwe folders in de bus en om acties te onthouden, zet ik ze op deze manier in mijn telefoon. Misschien heb jij er ook wat aan. Ik was deze dag trouwens vrij en deed weer niets bijzonders. Rond vijf uur kwam Tim en we aten lekker pannenkoeken. Ook keken we de film 21&Over. Deze hadden we al in de bios gezien, maar dat was al zo'n twee jaar geleden. Hij blijft leuk.

Donderdag 12 maart

Deze dag van de week was niet heel interessant. We startten op school een nieuw project en thuis begon ik aan mijn betoog voor school en maakte ik een artikel voor WFOP. In de avond werkte ik, zoals bijna elke week, bij de Hema.



Vrijdag 13 maart

Op woensdag gebeurde er iets verschrikkelijks. Nee hoor, het valt mee. José tikte per ongeluk de koffiepot om en op vrijdag loste ik dat creatief op. Je kunt op de manier hierboven maar één kop koffie tegelijk maken, maar er was koffie. Ik las wat stof voor een schoolvak en vatte dit samen. José en ik hadden vrij en in de middag stelden we vast dat we trek hadden in McDonald's. We haalden daar onze lunch en vertrokken een uur later naar onze ouders. Bij mijn ouders maakte ik m'n betoog af en ging ik naar een vriendin. Hier at ik de versierde cake van de eerste foto in dit artikel.


Zaterdag 14 maart

Ik sliep lekker uit en nam een bad. Ik denk dat ik hier een ritueel van ga maken, in de weekenden dat ik bij mijn ouders ben. In de middag kwam Ilona om bij te kletsen, grappige Youtube video's te kijken en om de opgemaakt video van februari op te nemen. Tijdens het opnemen van de video werd uiteraard weer veel gelachen. Hij komt dinsdag online. Toen ze vertrok, nam ik meteen de tijd om de video te bewerken en na het avondeten speelden we met het gezin zoals altijd weer een potje Keezen. In de avond vertrok ik naar José. Die had ik nog niet genoeg gezien die week, haha! We hielden met nog een vriend erbij een ontzettend gezellige spelletjesavond. Het was echt voor herhaling vatbaar.

Ik ben benieuwd of jullie weleens overeenkomsten zien in wat ik meemaak. Ben jij bijvoorbeeld ook naar het concert van Katy Perry geweest? Ik wil dan ook graag jouw ervaring weten. Daarnaast wens ik jullie een fijne zondag!

Waar kijken jullie echt naar uit?

3 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke foto's! Gelukkig ben je snel weer beter geworden. Ik heb zelf een paar weken rond gelopen met keelontsteking en een ontstoken trommelvlies. Ben er nu nog steeds niet van af..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Buffy omg, zo old school! dat keek ik vroeger aaaaltijd. :D leuk dat je naar een Katy Perry concert geweest ben!

    BeantwoordenVerwijderen