vrijdag 20 maart 2015

#4 Last Seen


Tussen het studeren moet je soms echt even ontspannen. Als je de hele dag hebt zitten leren, mag je jezelf heus wel eens gunnen een avondje rust te nemen. Alleen of met vrienden kun je dit uiteraard doen door het kijken van een leuke film. Wie weet brengen we jou in dit artikel weer op ideeën. 

SILVER LININGS PLAYBOOK

Pat Solitano is een man die alles van de zonnige kant bekijkt. Nadat hij uit het psychiatrisch ziekenhuis ontslagen is en zijn vrouw verloren heeft aan een andere man, is hij er van overtuigd dat hij haar weer voor zich kan winnen en zijn leven weer op de rails kan krijgen. Pat verhuist terug naar zijn ouders en wijdt zich geheel aan de opgave om de man te worden die zijn vrouw altijd had gewild. Maar dan ontmoet hij Tiffany, een mooie vrouw wiens leven ook anders is gelopen dan ze had gedacht.
Ilona: Ondanks alle aandacht die deze film kreeg en ik hem ook hoog op mijn ‘to watch list’ had staan, kwam het er maar niet van om de film te kijken. Tot een aantal weken terug ik naar een vriendin ging en we ons op een gegeven moment zo erg verveelden dat we maar film gingen kijken. We hadden de keuze uit actie en romantiek en we kozen toch voor het laatste. Romantiek was er zeker te vinden in de film, maar er zit een veel diepere gedachte achter en het verhaal vond ik ook erg sterk, ondanks dat het wel een beetje cliché blijft (als je de film hebt gezien begrijp je wel waarom). De film draait om [naam] en [naam]. Allebei hebben ze zo hun eigen problemen en dat laten ze elkaar ook goed merken. Ze hebben allebei totaal verschillende persoonlijkheden en toch is er iets dat ze naar elkaar toe trekt. Wat ik vooral mooi aan deze film vond is dat ondanks dat ze zo hun eigen problemen hebben en veel mensen ze een beetje ‘raar’ vinden, ze elkaar gewoon accepteren zoals ze zijn. Want wat anderen raar vinden is voor hen normaal en andersom. Kon dat maar wat meer gebeuren op de wereld, dat zou het toch een stuk vrediger maken.

HARRY POTTER AND THE PHILOSOPHER'S STONE


De jonge Harry Potter woont na de dood van zijn ouders bij z'n oom en tante, waar hij slecht behandeld wordt. Op een dag krijgt hij te horen dat zijn ouders tovenaars waren, en dat hij uitgenodigd is om te gaan studeren aan de Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Verfilming van het eerste boek uit de succesvolle Harry Potter-reeks van J.K. Rowling.
Evi: Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen zijn die de eerste Harry Potter film nog niet hebben gezien. Toch wil ik er een plekje in dit artikel voor vrijmaken. Ik keek deze film namelijk één of twee keer toen ik zo'n tien jaar oud was. Ik vond de film toen super stoer, maar toen ik kort geleden de dvd opnieuw keek, snapte ik pas echt hoe het verhaal in elkaar zit. Daarom kan ik iedereen aanraden de film nu (weer) te kijken, want het verhaal is gewoon geniaal. Er zijn zo veel rollen voor deze filmreeks bedacht, maar alle zijn ontzettend belangrijk in het verhaal. Vooral Harry, Hagrid, Ron en Hermelien zijn natuurlijk onmisbaar. Ook de special effects stellen me niet teleur, ook al zijn de filmopnames al een hele tijd geleden. Zwerkbal moet ik ten slotte nog even noemen. Wat zou ik dit graag een keer willen spelen, en dan bedoel ik niet met gym. Kortom, dit is een film die je niet kunt missen en waarvan je moet overwegen 'm opnieuw te kijken.

21 & OVER

De goede student Jeff Chang wordt door zijn twee beste vrienden mee uit genomen voor zijn 21e verjaardag, een dag voor een belangrijk medisch schoolinterview. Wat een avond moest worden met een paar biertjes verandert al snel in een avond van vernedering en volslagen losbandigheid.
Evi: Naast Harry Potter keek ik nog een film opnieuw. 21 & Over zag ik in 2013 in de bioscoop en verscheen een tijd geleden op Netflix, waardoor ik 'm toch weer aanklikte. Vooral om de humor en het feestgevoel wilde ik de film kijken. Het gaat er nogal ruig aan toe, maar daar moet je tegen kunnen. Vooral de 'tower of power' lijkt me fantastisch om in het echt mee te maken. Wat dat is zul je zien in de film. Een groot nadeel van 21 & Over, waar je ook tegen moet kunnen, is het vele gescheld. Het woord fuck komt heel wat keren voorbij. Toch kan ik aanraden de film te kijken. Vooral het plot van de film zal je nog verrassen. Naast het feit dat je niet keihard moet gaan feesten als je de volgende dag een belangrijke afspraak hebt, zit er aan het einde van de film nog een conclusie in.

RAMBAM: AFLEVERING PERSBERICHTEN

Persberichten Rambam stuurt persberichten de wereld in die niet helemaal van deze wereld zijn. Wat blijkt? De boel wordt gemakkelijk overgenomen. Top! En we schrijven een Songfestivalhit. Ook dat nog. 
Evi: Als ik zeg dat ik in aanraking kwam met deze aflevering in een college op school, klinkt dat misschien heel saai. Toch heb ik hard zitten lachen tijdens de les bij het zien van RamBam. In dit programma voelt de groep 'rambammers' zaken aan de tand die niet in orde zijn. Uiteraard doen ze dit op een leuke en creatieve manier. Een manier waarop de kijker kan lachen om hoe het er in dit land eigenlijk aan toe gaat. Bij deze aflevering verzinnen ze persberichten die totaal nergens op slaan. Ik heb interesse in journalistiek, maar de afleveringen van RamBam kunnen voor ieder ander ook interessant en entertaining zijn. Ik ga sowieso meer afleveringen kijken in mijn vrije tijd. Ze duren dan ook maar een half uurtje per stuk.

Bronnen: moviemeter.nl en rambam.vara.nl

Ilona had deze maand zoals je ziet wat minder tijd om zich in een film of serie te storten. Soms moet je keuzes maken in het leven. Als de studie voor gaat, is dat soms maar zo! Series kunnen soms namelijk ook heel verslavend zijn.


Aan welke serie ben jij verslaafd?
Welke film kijk jij als maar opnieuw?

#3 Last Seen
#2 Last Seen
#1 Last Seen

No Comments Yet, Leave Yours!