donderdag 19 februari 2015

LOTW | Sleek, Primark, Action & Saffron


Al sinds december hebben jullie ze van mij tegoed, een aantal looks met oogschaduwpalettes of mono's die ik in de afgelopen maanden heb aangeschaft. Tijden had ik geen goede camera om foto's te maken of het lukte mij gewoonweg niet om het met m'n telefoon te doen. Nu ik dan eindelijk de technieken een beetje heb uitgevogeld wil ik jullie alsnog die looks geven plus een aantal extra voor het wachten.


Het leek mij niet alleen leuk om de looks te laten zien, maar ook hoe ik de looks maak. Want welke kwasten gebruik ik? Waar gebruik ik ze voor? Hierboven daarom een overzicht van de kwasten die ik gebruikt heb voor alle onderstaande looks. De kwasten van ELF heb ik al een hele tijd en vind ik nog steeds erg fijn, deze kosten maar een euro per stuk. Ook voor de kwast van de Hema heb ik maar een paar euro betaald.

P.S. Love eyeshadow


Bij de eerste look ga ik jullie laten zien dat je ook met maar twee kleuren oogschaduw een hele mooie en subtiele look kan maken. Dit is echt zo'n look die je kan toepassen als je haast hebt, of als je even snel de deur uit moet, maar niet meteen je make-up uitgebreid wil doen.

In plaats van met de lichte kleur te beginnen, vind ik het bij het gebruik van twee kleuren altijd fijn om met de donkerste kleur te beginnen. Bij deze look deed ik dat dus ook en ik bracht wat van de bruine kleur met de grote blendingkwast aan in m'n crease en in een deel van de buitenste ooghoek. Vervolgens bracht ik met een gewone oogschaduwkwast wat van de lichte kleur aan over mijn ooglid. Daarna was het een kwestie van blenden en kleuren toevoegen tot ik tevreden was met het resultaat. De lichte kleur moet je goed opbouwen, dus doe rustig aan en werk met stappen.

Max & More smokey eyes eyeshadow palette

Op de middelste foto lijken de kleuren heel erg paarsig, zelfs na het bewerken lukte het mij niet de juiste kleuren te krijgen en je moet dan voor de kleuren met name letten op de bovenste foto.

Voor deze look verdeelde ik mijn ooglid met drie (denkbeeldige) verticale lijnen in drie vlakken. Elk vlak krijgt z'n eigen kleur en zo bouw ik de look ook op. De oogschaduw is namelijk wat korrelig en dit is dan ook een look die zeker een paar minuten in beslag neemt.

Ik begon met de grote oogschaduwkwast en bracht hiermee de derde kleur aan over het gehele ooglid. Daarna bracht ik de elfde kleur aan op het middelste vlak, ik deed dit met de korte oogschaduwkwast om zo de rest van de vlakken zo min mogelijk te raken. Hierna bracht ik de twaalfde kleur eveneens aan met de korte oogschaduwkwast en dit deed ik op het buitenste vlak. Vervolgens blendde ik het geheel met de kleine blendingkwast en bracht ik nog wat meer kleur aan naar wens.

Saffron Chic-Colour Box palette


Het aantal deuken dat dit palette in korte tijd heeft opgelopen is niet meer bij te houden. Sinds de aankoop is het een favoriet en zo ook de look die je hierboven ziet.

Voor de look begin ik met de tweede kleur over het gehele ooglid, in de binnenste ooghoek en op het wenkbrauwbot, ik doe dit met een normale oogschaduwkast. Daarna verdeel ik als het ware mijn ooglid met een horizontale lijn in twee delen, en op het onderste deel plaats ik de tiende kleur met een korte oogschaduwkwast aan de binnenkant van mijn ooglid. Vervolgens mix ik de eerste en de negende kleur en deze blend ik in de crease met een grote blendingkwast. Om wat schaduw toe te voegen blend ik met de kleine blendingkwast nog een beetje van de elfde kleur in de crease en dan is de look af.

Max & More 28 eyeshadow palette 02 Sunset


In eerste instantie wilde ik een look maken met de blauwe kleuren, want wauw, het pigment hiervan is echt heel goed en de kleuren zien er geweldig uit. Toch ging ik voor een wat simpelere look, omdat ik nog de deur uit moest en blauw toch even iets te fel zou zijn.

Ik begon met een normale oogschaduwkwast en hiermee bracht ik kleur 19 aan over het gehele ooglid als een basis. Daarna bracht ik met een grote blendingkwast kleur 6 aan in de crease en de buitenste ooghoek. Hierna bracht ik met de korte oogschaduwkwast nog wat van kleur 7 aan over het buitenste deel van het ooglid om de schaduw nog even extra aan te zetten. Daarna blendde ik het geheel met een kleine blendingkwast.

Sleek i-Divine Candy palette

Op deze foto zie je pas écht hoe goed de look de ogen laat spreken, lekker fel!

Ik houd echt van dit palette, het is mijn favoriet op dit moment van Sleek en de dagen dat ik met kleurrijke ogen de deur uit ga zijn inmiddels al op één hand te tellen deze maand (en dat is voor mijn doen best veel). Voor deze look ging ik voor roze, paars, maar bovenal heel veel kleur!

Ik startte met de gewone oogschaduwkast en bracht daarmee Bon Bon aan over het gehele ooglid. Daarna werd het tijd om mijn ooglid als het ware in tweeën te verdelen, met een verticale streep in het midden, want aan de rechterkant van mijn ooglid zou ik dan de matte kleur Strawberry Sherbet aanbrengen met de korte oogschaduwkwast. Dit is een kleur die je goed moet opbouwen, dus neem er de tijd voor en dip gerust je kwast een aantal keer in de kleur. Als het gelukt is om de matte kleur over de shimmer te krijgen, is het tijd voor een mix van Flump en Parma Violet in de buitenkant van je ooglid, dit doe ik zelf met een grote blendingkwast. Vervolgens breng ik met de kleine blendingkwast nog een beetje van Liquorice aan in de crease, om zo een schaduw te creeren. Vervolgens blend ik dit goed in met de grote blendingkwast en daarmee is de look af.

W7 In The Nude palette


Ik heb het W7 palette nu alweer een paar maanden in bezit en nadat hij heel lang in de kast heeft gelegen besloot ik hem eindelijk eens te gebruiken. Na alle reviews was ik toch wel nieuwsgierig geworden en ik moet ook wel bekennen dat het inderdaad een mooi palette is! Wel hoopt de oogschaduw aan het einde van de dag een beetje op, dus als je een speciale gelegenheid hebt zou ik dit palette wel laten liggen.

Ik startte met mijn favoriete kleur uit het hele palette, Copper Pot, ik bracht deze aan met een gewone oogschaduwkwast. Omdat het een kleur is met veel shimmer, besloot ik Marilyn net een korte oogschaduwkwast aan de buitenkant van het ooglid te doen, ik werkte vanuit het midden naar de buitenkant toe. De kleur is mat en daarom is het wel een klusje om deze goed op te bouwen. Om wat schaduw te creëren deed ik met de kleine blendingkwast een greep in Fashionista en deze bracht ik aan op het tipje van de buitenste ooghoek en tot het midden van de crease. Vervolgens blendde ik het geheel met de grote blendingkwast.

Ik was om eerlijk te zijn een beetje bang om dit artikel te schrijven, ik vind het heel leuk om te doen, maar mijn camera is gewoon niet goed genoeg om alles heel precies vast te leggen. Ik ben aan het sparen, maar die camera laat alsnog een tijdje op zich wachten. Ik hoop toch dat jullie, ondanks de foto's, dit weer een leuke post vonden. Laat het weten in de reacties!

P.S. Love eyeshadow - Primark, €1,50
Max & More smokey eyes eyeshadow palette - Action, €0,79
Saffron Chic-Colour Box palette - Big Bazar, €2,79
Max & More 28 eyeshadow palette 02 Sunset - Action, €2,50 
Sleek i-Divine Candy palette - Alice&Jo, €9,99
W7 In The Nude palette - Boozyshop, €7,99

Met welke ooglook ga jij het allerliefste de deur uit? Kies je voor kleur, of houd je het simpel?

1 opmerking: