donderdag 22 januari 2015

Sleek I-Divine Sunset palette | Review


Ja, het verraste mij ook dat er nog Sleek palettes zijn waarover wij geen review hebben geschreven. Vandaag deel ik mijn nieuwste aanwinst met jullie. Het Sunset palette lag namelijk bij huize Winnubst onder de kerstboom. Het is dan wel winter, maar met deze zonnige kleuren kijk ik de zomer al vol blijdschap tegemoet. 



Aan de buitenkant en de binnenkant van het palette is het beide wel te zien; de kleurenkeuze is gebaseerd op een zonsondergang. (Ook de naam geeft misschien een kleine hint.) Daarnaast bevat het Sunset palette een felle blauwe tint, die me doet denken aan de zee. Dat ik dol was op warme kleuren zoals bordeaux wisten jullie denk ik wel, dus met dit palette zit ik dan helemaal goed. Ook geeft het de mogelijkheid met felle tinten te spelen en te experimenteren.



Bij de Sleek palettes die ik voorheen kocht, werden alle namen van de oogschaduws weergegeven op het plastic vel aan de binnenkant. Bij deze versie is dat niet het geval. Het kan aan deze uitgave liggen of aan het Sunset palette zelf. De eerste mogelijkheid lijkt me het meest waarschijnlijk. Ik vind het jammer de namen er niet bij te hebben, want Sleek is enorm goed in het bedenken ervan. Wel krijg je een indruk van de namen op de achterkant van het doosje. Hier staan namelijk opties voor ooglooks die je ermee kunt maken. Maar welke naam bij welke oogschaduw hoort, weet ik nu natuurlijk niet. 


Wat me meteen opvalt aan de kleurenselectie van dit palette, is dat er maar één matte tint tussen zit. Vaak wisselt Sleek hier binnen een product mee af, maar deze keer zul je het toch echt moeten doen met een dosis aan shimmers. Je zult, bij de ooglooks die ik maakte, zien waar dat op uitdraait. Ik heb de oogschaduws voor het gemak even een nummer gegeven. 



Vaak moet je bij Sleek oppassen met de zwarte tint in het palette. Deze kan vaak nogal korrelig en heftig zijn, wat het moeilijk maakt om mee te werken. Bij het Sunset palette lijkt dit wel mee te vallen. Ik zou hier een mooie, maar ook zachte schaduw in mijn look mee kunnen creëren. De oranje kleur is op mijn arm nog veel prachtiger en intenser dan in het doosje. Ook de blauwe kleur maakt me heel enthousiast. 


De onderste helft van het palette is een stuk neutraler, naast alle shimmers natuurlijk. Eigenlijk zou ik geen favoriet(en) kunnen kiezen, want ik vind ze stuk voor stuk geweldig. Over de pigmentatie heb ik, zoals ik al verwachtte, niets te klagen. 


Ondanks dat het palette bijna alleen shimmerende oogschaduw bevat, kun je toch een basic look maken met de naturelle kleuren. Voor de bovenstaande look gebruikte ik kleur 1, 7 en 11. Je kunt goed zien dat de zwarte kleur perfect is voor het creëren van schaduw in de buitenste ooghoek en de arcadeboog. Ook gebruikte ik 'm onder mijn oog aan de buitenkant. 


Nee, zo wilde ik niet de straat opgaan. Ik was puur aan het spelen met de felle kleuren van het palette. Wat me wel gaaf lijkt, is de blauwe kleur op mijn waterlijn aan te brengen bij de vorige look, om deze net iets spectaculairder te maken. Onder mijn oog bracht ik dus kleur 6 aan. Op mijn ooglid en in mijn binnenste ooghoek heb ik kleur 4 en 5 gecombineerd. De oranje tint zit meer op het ooglid zelf en met de gele werkte ik toe naar de arcadeboog. Uiteraard gebruikte ik de zwarte tint om schaduw te creëren in de arcadeboog en buitenste ooghoek. 


Over het Sleek Sunset palette kan ik alleen maar enthousiast zijn. Misschien is dit voor een review van het merk niet origineel, maar ik hoop dat ik je heb kunnen informeren en inspireren met de swatches en ooglooks. Met de oogschaduw is door de pigmentatie heel goed te werken en ik heb geen last van fall-out, zelfs niet bij de zwarte kleur. De oogschaduwpalettes kosten tussen de €9 en €10 en zijn te koop bij webshops als Boozyshop en The Make-Up Spot.

Welk Sleek palette zal jouw volgende aankoop zijn?

2 opmerkingen: