woensdag 7 januari 2015

My monthly cup of tea | Gember in januari


Het duurde een tijdje voordat ik deze maandelijkse gewoonte weer hervatte, maar vandaag is het de dag. En om te proberen de maanden in te halen, heb ik vandaag twee theesoorten in 'my monthly cup of tea'. Beide soorten bevatten gember, maar toch verschillen ze erg van elkaar.


Vorige maand was er bij De Tuinen een actie op thee, met het tweede doosje voor de halve prijs. Dit was mijn moment om weer op zoek te gaan naar nieuwe thee om uit te testen. De merken waar ik voor koos waren Heath & Heather en Clipper. Clipper kende ik al en is bijvoorbeeld ook te koop bij Albert Heijn, maar Heath & Heather maakte me nieuwsgierig en wilde ik graag een keertje uitproberen.



Ik zal jullie meteen verblijden met mijn mega positieve mening. De Love Me Truly thee van Clipper is er eentje waar ik graag naar grijp. Het is een chai thee vol kruidige ingredienten die compleet aansluit op mijn behoeften. Naast een reguliere kop thee heeft dit doosje met twintig zakjes nog een voordeel. Je kunt met deze chai namelijk een chai tea latte maken die smaakt zoals die van Starbucks die ik altijd zo lekker vind. Je doet hierbij een halve kop melk in de magnetron en voegt daarna gekookt water toe. Na het trekken van de thee roer je er nog wat suiker doorheen en je hebt een chai tea latte. De smaak ervan is wel iets zachter dan die van Starbucks, maar ik vind die daar dan ook wel wat sterk, dus dit is een positief feit.



Deze lemon & ginger thee van Heath & Heather is voor de echte gember-liefhebbers. Als je niet van gember houdt, zul je deze thee niet lekker vinden, maar voor mensen die het wel waarderen is het een aanrader. Zonder suiker zal-ie wel wat bitter zijn, maar ik drink helemaal geen thee zonder suiker, dus het kan aan mij liggen. Toch zullen de echte zoetekauwen deze moeten laten liggen, want je moet de combinatie van zoetzure citroen en bittere gember wel kunnen waarderen. Vooral als je geen suiker in je thee doet.



Zo zie je maar weer hoeveel keuze in thee we in dit land hebben. Zelfs aan de verpakkingen wordt veel aandacht geschonken. Ik bedoel kijk het doosje van Clipper; daar wil je toch een dekbedovertrek van? Maar vooral de smaak daarvan viel me absoluut niet tegen. De Love Me Truly thee móet je proberen!

Beide theedoosjes zijn te koop bij De Tuinen en ze kosten €3,29 (Clipper) en €2,39 (H&H) per stuk.

Welke thee met gember vind jij lekker?

1 opmerking:

  1. Wat een ontzettend leuke post! Ik drink eigenlijk vaak thee met een fruitsmaakje, maar nu ben ik toch wel benieuwd naar thee met gember. :)

    BeantwoordenVerwijderen