vrijdag 14 november 2014

The Body Shop | Tea Tree Skin Clearing Foaming Cleanser


Laten we eerlijk zijn, de kortingsacties bij The Body Shop zijn onweerstaanbaar. Zo mocht ik een tijdje terug drie producten voor de halve prijs meenemen. Aangezien ik heel tevreden ben over de Tea Tree oil, werd het tijd ook iets anders van de lijn te proberen. Zie hier: de Tea Tree skin clearing foaming cleanser. 


Al eerder reviewde ik een foaming cleanser. De review van de versie van Alverde lees je hier. Toch is de verkrijgbaarheid daarvan wat lastig, aangezien je dan naar ons buurland moet gaan. Ik weet dat de Tea Tree lijn van The Body Shop voor mijn huid erg kalmerend en verzorgend is, dus dat leidde ertoe dat ik de foaming cleanser maar eens moest proberen. 
Wat de verpakking van het product zegt, is dat deze bedoeld is voor een onzuivere huid. De cleanser zal onzuiverheden en overtollig olie verwijderen van de huid en deze er stralender uit laten zien. Waar foaming cleansers ook bekend voor staan, is dat je er je make-up gemakkelijk mee af kunt halen. Je ogen zou ik dan wel overslaan. 

De ingrediënten:
Aqua (water), Cocamidopropyl Betaine, Polysorbate 20, Coco-Glucoside, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Melaleuca Alternifolia Oil (tea tree-olie), Glycerin (glycerine), Calophyllum inophyllum (tamanu-olie), Myristamidopropyl PG-Dimonium Chloride Phosphate, Citric Acid (citroenzuur), p-Anisic Acid, PVP, Salix alba (schietwilgextract), Sodium Hydroxide, Menthol, Limonene, Leptospermum Petersonii Oil (citroen-tea tree-olie), Tocopherol (vitamine E).



In het flesje zit een goedje dat lijkt op water. Toch komt er bij het gebruiken van het pompje bovenop een heerlijkheid aan schuim uit. Je hoeft gelukkig niet voorzichtig te zijn, want de dosering is redelijk minimaal. De geur die vrij komt is net als de andere Tea Tree producten, maar niet zo sterk als de olie die ik heb.


Met het schuim dat je op je handen hebt, kun je nu je gezicht insmeren. Dit hoef je uiteraard niet in te laten trekken, maar kun je er weer afspoelen met water. Het fijne van dit schuim is, dat wanneer ik deze uitsmeer, het meer gaat voelen als een soort crème. De substantie wordt wat steviger en dat maakt het veel makkelijker in gebruik.
Dat schone gevoel dat deze cleanser geeft na het wassen is zo fijn! Hij voelt mild aan op de huid en laat een fris gevoel achter, waarna je met een gerust hart je make-up kunt aanbrengen. Dit is in ieder geval wat ik doe. Ik gebruik elke ochtend een foaming cleanser om mijn make-up te reinigen. Het is namelijk heel belangrijk dat je je gezicht reinigt in de ochtend en in de avond.


De Tea Tree skin clearing foaming cleanser is een mond vol, maar dan heb je ook wat. Ik merk dat mijn huid gekalmeerd en fris aanvoelt na gebruik en zal deze dan ook elke dag gaan gebruiken. Of ik er de volle €9 voor zou betalen weet niet helemaal zeker, omdat er ook andere merken zijn met zo'n cleanser. Ik hoefde gelukkig maar €4,50 te betalen. Jij kunt je met zo'n aankoop in ieder geval de moeite besparen met andere merken te vergelijken, want ik kan je verzekeren dat dit een topper is.

Welke Tea Tree producten staan er in jouw badkamer?


1 opmerking:

  1. Wat een mooi product, super fijn dat je er maar de helft voor betaalde!

    BeantwoordenVerwijderen