woensdag 26 november 2014

Lipstick combo review | Essence Matt Wanted! & Maybelline Red Rays


Bij het indelen van mijn nieuwe make-upkast kwam ik erachter hoe de verhouding in mijn stash was tussen rode en roze lipstick. Van rode lipsticks heb ik naar mijn mening eigenlijk heel weinig. Dit was voor mijzelf een goede reden om er twee te kopen, waaronder eentje van Essence. En wederom was er weer een kortingsactie die mij over de streep trok om er ook een van Maybelline te kopen. Daarom vandaag een review van een rood duo.




Beide lipsticks maken deel uit van een lijn waarvan ik van plan ben ooit alle varianten te bezitten. De Essence long lasting lipsticks hebben een nette, basic verpakking waaraan toch goed te zien is welke kleur je hebt. De kwaliteit-prijs verhouding is naar mijn mening keurig en er is een groot aanbod aan kleuren. Ook van de Maybelline Super Stay 14h lipsticks zijn veel kleuren beschikbaar. Ik kocht er een van de nieuwe aanwinsten in het Maybelline schap: een Megawatt lipstick.


Essence Matt Wanted! is, zoals de naam al aangeeft, mat en lijkt in de huls redelijk donker. Dit is ook waar ik naar op zoek was. Helaas komt deze rode kleur niet zo donker over bij het swatchen.

Red Rays van Maybelline is daarentegen makkelijker op te bouwen. De lipstick is wat minder romig, maar uit ervaring kan ik zeggen dat dit niet betekent dat je lippen zullen uitdrogen. 


Je kunt alles over deze lipstick zeggen, maar mat is-ie zeker niet. Ook is de lipstick een stuk minder donker en bordeaux dan ik had verwacht. Het is een kleine domper, maar wat kan je verwachten van€2,39? Voor een lipstick die toch zo'n drie uur blijft zitten en fijn aanvoelt op de lippen is dat een mooie prijs. Het is maar net waar je naar op zoek bent.


Wat is Red Rays een knaller! Hij spat van mijn lippen af en is mooi fel rood, of misschien een tikkeltje oranje. Deze lipstick van Maybelline mag niet ontbreken in je stash. Deze aankoop bevestigt dat ik ooit de hele lijn wil bezitten. Na een uur of 6 zul je het midden van je lippen een klein beetje moeten bijwerken, maar in principe blijft de lipstick 10 tot 12 uur zitten. Ook een maaltijd zal hij overleven, wat ik ontzettend fijn vind bij een lipstick. €13,99 mag-ie dan ook wel kosten als je het mij vraagt.


Ben je op zoek naar een opvallende lipstick die lang blijft zitten? Dan zou ik voor Red Rays van Maybelline gaan. Of een andere kleur uit hun assortiment natuurlijk. Wanneer je zoekt naar een goedkope, meer klassieke lipstick die je af en toe wel bij wilt werken, kun je beter gaan voor een long lasting lipstick van Essence, zoals Matt Wanted! Mat is deze alleen helaas niet. Deze producten zijn beide te koop bij Kruidvat en de keuze is aan jou.

Wat vind jij een belangrijke eigenschap van een lipstick?

3 opmerkingen: