zaterdag 22 november 2014

#10 It's all about the music


"Welkom in de feesttent..." Tijd voor een feestje, want dit is alweer onze tiende 'It's all about'. Evi doet deze keer ook weer mee, dus dubbel feest. De afgelopen weken zijn er weer veel nieuwe albums en singles uitgekomen en onze favorieten laten we je weer zien en horen.


Ilona

Yellow Claw feat. Ayden - Till It Hurts

Wat een lekker nummer is dit weer van Yellow Claw! Till It Hurts is net uit, maar gaat inmiddels alweer de hele wereld over. De beat van Yellow Claw in combinatie met de stem van Ayden vinden mijn oren vooral heel fijn om te horen en het nummer staat daarom al een aantal dagen op repeat.

Ed Scheeran - I'm A Mess (acoustic)

My lovely mr. Sheeran ♥ Oh, oh, wat houd ik van deze (jonge)man! Zijn concert in het Ziggo Dome was geweldig en deze akoestische versie van I'm A Mess kan ik inmiddels wel dromen. Hij zingt het nummer met zoveel passie en gevoel dat mijn hart iedere keer een beetje breekt, maar op een sterkende manier. Rare omschrijving, maar meer over dit nummer kan ik ook niet zeggen. Ik ben eigenlijk een beetje sprakeloos iedere keer dat ik er weer naar luister.

Mr. Polska, prod. Boaz v/d Beatz & RNF - De Libi

Van zacht en zwoel gaan we naar wilde en harde beats, van mr. Sheeran naar mr. Polska. Als rapper kent niet iedereen hem, maar zijn verschijning in Expeditie Robinson zullen de meeste van jullie niet snel vergeten. Deze man weet altijd positiviteit te brengen, is altijd vrolijk en vult daar ook graag zijn teksten mee op. In de Libi beschrijft Polska op geheel eigen wijze dat je altijd moet doorgaan, niet opgeven, gewoon strijden. Het is vaak de manier van brengen die mensen niet aanspreekt, maar ik vind mr. Polska echt een hele fijne artiest om naar te luisteren.

Evi

U2 - Raised by Wolves

U2 is terug! Wat was ik blij dat deze band weer een nieuw album uitbracht. Na twee of drie keer luisteren kende ik al heel wat refreinen uit mijn hoofd, want het is er weer eentje die blijft hangen. Daarnaast heb ik vernomen dat ze alweer bezig zijn met de volgende. Man, wat hoop ik dat U2 binnenkort naar Nederland komt om op te treden. Hoewel jullie weten dat ik me vaak bezig houd met het hele album, zal ik me toch even focussen op dit nummer. In de uitspraak 'I don't believe anymore' van frontman Bono kan ik me heel goed vinden. Ik besef me maar al te vaak hoeveel vreselijke dingen er eigenlijk gebeuren door mensen zelf. Om toch niet te diep op de ellende in de wereld in te gaan, is het vast ook goed om te laten weten dat ik de stem van de zanger prachtig vind uitkomen in Raised by Wolves. 

Iggy Azalea - Work

Bij dit nummer gaan we een jaar terug in de tijd. Ik geloof dat Work het nummer is waarmee Iggy Azalea binnentrad in de populariteit. Je zult haar nu waarschijnlijk vooral kennen van Fancy en Black Widow. Ik ben momenteel zelfs op het punt dat ik, wederom, haar hele album beluister. Work begint met rap bij pianomuziek, maar gaat over in een lekkere beat. Iggy vertelt hoe haar weg naar de top was en dat ze nu succes heeft bereikt en van mij part heeft ze daar recht toe. Ik mag deze rapchick wel. 


Ik heb het gevoel dat de waarde van videoclips de afgelopen jaren is afgenomen. Toch heb ik de video Shake It Off van Taylor Swift al heel wat keren bekeken. Ik ben nooit een echte fan van haar geweest, maar met deze video zie ik haar echt als een heldin. Ik vind het heerlijk als mensen zelfspot hebben en de Shake It Off video is gericht op alle mensen die vinden dat ze niet kan dansen. Ik moet er hard om lachen en heb het nummer vaak in mijn hoofd. 

Welke nummers krijg jij niet meer uit je hoofd?

3 opmerkingen:

  1. Wat een goed nummer, de nieuwe van Yellow Claw, ik kende hem nog niet! En wat een beauty is die Ayden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ed Sheeran. Heerlijk!
    Ik kende Polska (Dominik) ook niet bewust, totdat ik bij zijn broer in de klas kwam dit jaar, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben wel een uiteenlopende muzieksmaak :-) Mr. Polska trad deze zomer op bij ons in de stad, vind hem wel grappig eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen