woensdag 15 oktober 2014

Sample reviews #4 | Biotherm, Vichy, Dior en The Body Shop


Voor de Sample reviews van deze keer was het weer mijn beurt. Ik heb weer wat random samples verzameld en geef jullie er mijn mening over. Er zitten vooral wat leuke samples van The Body Shop bij, dus misschien zit daar nog wel wat voor jullie tussen. 



Het eerste product waarover ik mijn mening geef, zijn eigenlijk drie producten. Ze behoren tot dezelfde lijn en zijn de Aquasource gezichtsproducten van Biotherm. Ik behandel ze apart en voor het testen leek het me beter dit op verschillende dagen te doen. Je zou ze ook na elkaar kunnen gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat het effect van de verschillende producten dan gaat overlappen en je ze dus moeilijker kunt onderscheiden.

Biosource softening exfoliating cleansing gel: Over dit product was ik meteen al heel enthousiast. Het is een dunne gel met kleine roze korreltjes waarmee je je gezicht kunt reinigen. Ik smeerde dit op mijn gezicht over mijn make-up en masseerde het in zodat de gel ging schuimen. Onder de douche (of bij de wasbak) waste ik dit er af met water. Daarna was mijn huid brandschoon en voelde deze fris en zacht aan. Ook de geur was prettig. de softening exfoliating cleansing gel is een topper voor mij. Hier zou ik misschien nog wel eens de grote versie van kopen.

Biosource instant hydration softening lotion: Deze toner bracht ik aan na het reinigen van mijn gezicht en voelt nogal trekkerig aan. Een toner is echt zo'n product die ik altijd oversla. Misschien is dat minder goed voor mijn huid, maar ik weet dat ik hier geen behoefte aan heb. Daarnaast breng ik liever een voedende crème aan die mijn huid zacht en gehydrateerd maakt. Deze voelt droog en trekkerig en is dus niks voor mij.

Aquasource 48h deep hydration replenishing cream: In de eerste instantie was ik tevreden toen ik de crème aanbracht. Dit deed ik na het douchen op een schone huid. Hij voelde niet trekkerig aan, gaf me een fris gevoel en was zuinig in gebruik, want ik had maar weinig nodig. Na een tijdje voelde mijn huid wel ontzettend vet aan. De crème trok eigenlijk helemaal niet in. Je kunt dan wel 48 uur een gehydrateerde huid hebben, zoals de verpakking aangeeft, maar zo'n vette huid hoef ik niet. Het kan schelen dat ik geen droge huid heb, eerder een gemengde, maar zo'n vette huid kan voor niemand goed zijn.

Van de Biotherm producten hierboven ligt de prijs rond de €20. Je kunt ze vinden bij Ici Paris XL. Persoonlijk zou ik alleen voor de cleansing gel gaan.



Ook deze Sample Reviews zit er weer een bb cream bij. Want daar ben ik altijd zo enthousiast over, kuch. Waarschijnlijk komt het doordat ik al heel tevreden ben met mijn huidige gezichtsproducten. Deze idéalia bb cream is van Vichy en is voor €23,95 te koop bij de apotheek. Duur zeg! Ik denk persoonlijk dat er veel bb creams zijn die een zelfde of beter effect geven voor een lagere prijs. Deze bb cream dekt goed, maar is nogal vet. Je moet 'm heel goed af poederen en dan is het wel oké. Het is een prima product, maar ik zou er niet zoveel geld voor over hebben. De SPF factor is wel een pluspunt. Als je deze wilt kopen, zou ik met mijn huidskleur voor de lichte versie kiezen. De versie die ik testte had de kleur medium en was net iets te donker.


De tester van Dior Addict Eau Delice heb ik al zo lang, maar ik wil 'm gewoon echt niet opmaken. Hij ruikt zo ontzettend lekker. Je zult het vast snappen als ik de noten laat zien. Fruitig en kruidig, precies zoals ik het lekker vind.


Topnoten: bergamotkersensinaasappel en veenbes
Hartnoten: bittere amandelEgytische jasmijnjasmijnroos en ylang-ylang
Basisnoten: zijn cedervanille en witte muskus

Bij het dragen van deze parfum voel ik me weer wat chiquer en de geur blijft lang hangen. Het is er weer eentje die ik ooit in het groot wil. Je koopt deze parfum bij de parfumerie voor €49,50 (20 ml), €72,50 (50 ml) of €103,00(100 ml).



Het kan zijn dat je de White Musk Smoky Rose producten nog niet kent. Ik kende ze voordat ik deze samples kreeg namelijk ook niet. Ze behoren niet tot de geurlijnen waar ik meestal tussen zoek, maar zijn een aparte, iets luxere lijn. Er is een parfum, maar dus ook een shower gel en een body lotion en die review ik vandaag kort voor jullie. Ik merkte meteen dat het ook een parfum-achtige geur is, als je snapt wat ik bedoel. Hij heeft meerdere lagen en is krachtig. Ook onder de douche ruik je dit meteen. Jammer is dat de geur na het douchen vrijwel weg is. Dit is nog wel wat te versterken met de body lotion, die ik fijn in gebruik vind, maar voor de Smokey Rose geur zul je waarschijnlijk wel voor de eau de toilette moeten gaan. Qua werking heb ik niets op deze lijn aan te merken. Het zijn een fijne douchegel en body lotion, zoals ik die van The Body Shop ken.


De Moringa body butter is er eentje waarvan ik niet verwachtte deze lekker te vinden. Het is een bloemige geur en daar ben ik niet zo van. Toch is dit een bloemige geur die ik kan waarderen. Daarnaast kan ik de body butters van TBS in het algemeen sowieso waarderen. Ook de substantie staat me erg aan. Hij is niet te dik en niet te dun. En wat ik toch op de TBS website zag... een moringa body lotion in een spray! Die moet ik echt hebben. De spray kost €10 en een body butter €16. 


Eindelijk wat positiviteit bij testers in mijn sample reviews. Dat moet vast ook leuker zijn om te lezen. Daarnaast hebben jullie er nu eens wat aan. Uiteraard bij de vorige van Ilona ook. Hier check je de vorige Sample reviews artikelen:

No Comments Yet, Leave Yours!