dinsdag 7 oktober 2014

#9 It's all about the music


Deze keer weer een 'it's all about' in de oude setting, vijf nummers en alleen ik (Ilona) zal deze keer mijn favorieten laten zien. Ik vind het wonderbaarlijk hoe ik elke keer maar weer zo enthousiast raak bij het schrijven van dit artikel en vind het dan ook helemaal niet erg om het deze keer in m'n eentje te moeten doen. Ik hoop dat jullie net zo enthousiast raken van de muziek in dit artikel als ik nu al bij het schrijven ben!

Royal Blood - Little Monster

Deze band ken ik nog helemaal niet zo lang, hooguit een paar weken. Toch hebben deze twee (!) heren indruk op mij kunnen maken met hun muziek. De muziek is rauw, puur en gemaakt vol passie. Ik vind vooral het rauwe gedeelte echt heel erg vet, ik luister echt van alles, maar deze muziek is soms echt lekker om helemaal in op te gaan. Dit nummer is qua tekst niet heel erg hoogstaand, maar het doet wel iets met me. Met name de stem van Mike Kerr komt goed binnen en geeft nog even extra power aan het nummer. 

Ed Sheeran - Tenerife Sea

"Tenerife Sea is de Give Me Love van dit album" was het eerste wat ik zei toen ik dit nummer luisterde. Sinds het nieuwe album uit is was ik eigenlijk iedere keer te druk om het helemaal te luisteren, maar toen ik dat deed was ik blij verrast. Het nieuwe album klinkt anders, maar je hoort wel dat het Ed Sheeran is. Dezelfde sound, maar dan met een kleine 'touch up'. Tenerife Sea vind ik een van de mooiste nummers van het album, het is (zoals meer nummers van Mr. Sheeran) een soort gedicht dat voorgedragen wordt in een lied. Prachtig gedaan! Was het maar alvast 3 november, dan komt Ed Sheeran eindelijk weer naar Nederland, deze keer in het Ziggo Dome. Ik ben er bij en kan nu al niet wachten om te schreeuwen, huilen en mee te zingen bij zijn concert. 

Clean Bandit (feat. Jess Glynne) - Rather Be


Dit nummer doet zoveel met m'n hoofd, dat ik het bijna niet kan omschrijven. Ik word er week van, maar ook heel vrolijk en blij. Ik krijg zin in een leuk feestje of een festival als ik naar dit nummer luister en heb zin om er op te dansen. Rather Be is echt een heel vrolijk nummer en ook de tekst is precies goed geschreven in combinatie met de beat.

Dio (feat. Willem) - Haat Liefde

Ik houd van deze man, eerlijk waar. Dio wordt naar mijn mening echt onderschat als artiest. Hij heeft een geweldige creativiteit en al zijn teksten lijken zo op papier te zijn gezet zonder dat het moeite heeft moeten kosten. Ook de manier waarop hij rapt is in deze stijl en dat spreekt mij heel erg aan. Dit nummer is van z'n album Benjamin Braafs Festival en het album is ook echt in de stijl van een festival. Vrolijke muziek, teksten waar je lekker bij mee kan zingen en creativiteit all over. Haat Liefde is een titel die het eigenlijk al zegt, het gaat over een haat-liefde relatie die je met iemand hebt. Een situatie waarin iedereen zich wel in kan herkennen.


The Vamps - Can We Dance


Ik noem ze voor het gemak maar even een boyband, deze jongens van The Vamps. Ze zijn de droom van ieder tienermeisjes en maken muziek die supercatchy is. Ik trap er zelf ook iedere keer in, maar dat vind ik helemaal niet erg. Dit nummer is heel catchy en blijft lang hangen in je hoofd. Ik ken het nummer dan ook al een lange tijd, maar net als ik het een paar weken niet heb gehoord komt het weer voorbij in een serie of film. Het nummer lijkt me wel te achtervolgen! Juist deze reden maakt het wel een leuk nummer. Ik hoef het niet op repeat te hebben staan, maar als het dan toch voorbij komt krijg ik wel een glimlach op m'n gezicht.

Dat was het dan alweer voor deze keer! Een mix van allerlei stijlen heb je voorbij zien komen. Ik zit nu al te popelen om de volgende 'it's all about' te schrijven, dus houd WFOP in de gaten! 

Welk nummer vind jij het meest catchy?

No Comments Yet, Leave Yours!