zaterdag 6 september 2014

Personal | Verhuisd naar Amsterdam


Zes dagen geleden was het zover. Mijn vriendin/roomie en ik trokken in Amsterdam in ons eigen huisje. Zes dagen is dus hoelang we er nu echt wonen. Er zijn in een week ineens heel wat dingen anders, dus ik wilde je even bijpraten in een persoonlijk artikel.

Ik heb nog maar weinig moeten wennen in ons nieuwe huisje. Ik voel me helemaal thuis in Amsterdam. Alles is zo lekker dichtbij! Vooral fietsen door de stad was een nieuwe ervaring. Iedereen sjeest langs elkaar en het gaat vaak maar net goed. Heerlijk al die mensen om me heen. Toch is het ook niet erg om me terug te trekken in het huis zelf. Op de bovenbuurvrouw die veel te veel op haar hakken loopt na is het vreselijk rustig in ons appartementje. Ook vind ik het heerlijk om in het park te zitten en een boek te lezen. Of het nu een schoolboek is of een roman. Het was zo'n lekker weer de afgelopen week.

Een weekje zonder wifi was ook wel te doen. Maandag kunnen we hopelijk gebruik maken van ons internet. Dat maakt het maken van huiswerk en het doen van ander opdrachten voor mijn opleiding een stuk makkelijker. En ik hoef dan niet na een week twintig video's op Youtube kijken in te halen.

Mijn huisgenote en ik kennen elkaar al sinds groep drie, if you were wondering. We al heel lang goeie vriendinnen en naar mijn mening maakt dat het samenwonen een stuk makkelijker. Het is gezellig, je kunt makkelijk met elkaar praten en er komen wat bekendere mensen over de vloer. Onze vrienden en vriendinnen overlappen namelijk nogal. We zijn allebei aan ons tweede studiejaar begonnen en zullen hoogstwaarschijnlijk nog wel drie jaar met elkaar samenwonen. Dat zou ik helemaal niet vervelend vinden.


Op school gaat ook alles goed. Met één klasgenootje kon ik het vorig jaar al heel goed vinden en ook dit jaar zitten we bij elkaar in de klas. Zij woont ook in Amsterdam, dus dat maakt het nog gezelliger. Door de nieuwe vakken dit jaar raakte ik meteen gemotiveerd. Dit is uiteraard de bedoeling als je zelf je opleiding kiest. Wel zit er het vak Mediarecht tussen, waarbij ik veel over rechten in het algemeen moet weten. Dit is een moeilijk vak en er komt een tentamen aan. Dat wordt doorzetten.

Iets wat ook nieuw is, is mijn baantje bij Hema. Ik ging solliciteren en mocht komen voor de speeddate sollicitatiegesprekken. Ik ben aangenomen als aanvulhulp en kan vooral in de avonduren komen vullen. Als je op jezelf woont, zul je namelijk wel een extra zakcentje moeten verdienen. Ik vind Hema een hele toffe winkel en hoop dat mijn baan me zal bevallen. En dan heb ik het nog niet gehad over de 15% korting als werknemer... :)

Met dit artikel hoop ik jullie een kleine indruk te hebben gegeven over hoe mijn leven er nu ongeveer uitziet. Er zijn een aantal dingen veranderd, ik heb het nogal druk en mijn internet is nog niet geïnstalleerd, maar dit mag het bloggen niet belemmeren. Dit zal het waarschijnlijk en gelukkig ook niet doen.

Liefs, Evi

5 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt in Amsterdam! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Amsterdam! Het zou voor mij als dorpsmeisje veel te druk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me geweldig om in amsterdam te wonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super dat je verhuisd bent naar Amsterdam ;)

    BeantwoordenVerwijderen