woensdag 17 september 2014

My monthly cup of tea | Chocolade in september


Je zult merken dat het ons soms niet lukt om een artikel te plaatsen. We zijn beide hbo-student en hebben daarnaast ook nog eens een drukke bijbaan. Dit is geen artikel waarin ik me daarvoor ga verontschuldigen, maar ik ga je blij maken met een nieuwe en vooral kleine categorie. In de categorie 'My monthly cup of tea' geef ik je mijn mening over een theesoort die ik die maand heb uitgetest. Ik begin vandaag meteen met de eerste soort.


Door mijn verhuizing naar Amsterdam maakte ik kennis met de winkel Ekoplaza, een biologische supermarkt. Ik liep door de winkel en bereikte de afdeling thee. Deze was enorm. Bij De Tuinen had ik al eens eerder het rek gespot met alle grote gekleurde doosjes thee, maar hier hadden ze er nog veel meer. De prijzen liggen voor vaak twintig zakjes rond de €2,50. Er liggen zo veel bijzondere theesoorten dat ik meteen besloot er eentje uit te testen. De smaak ervan is chocolade.



Deze biologische chocolade thee is van het merk Yogi Tea en bevat 17 zakjes. Ik ben dol op chocomel, dus waarom zou ik deze chocolade thee geen kans geven? Er komt al een enorm sterke geur uit het doosje. De thee bevat naast cacao ook zoethout, kaneel, gember en vanille-extract, ingrediënten die me gelijk aanspraken bij het lezen van de tekst op het doosje.
De smaak van de thee was daarentegen iets minder naar hoe ik deze verwachtte. Wel lekker, maar anders. Het smaakt precies naar chocoladepepernoten! Het is maar de vraag of je daar van zult houden. Ik in ieder geval wel. Ik ga niet alle keren deze thee drinken, maar zal wel afwisselen met op z'n tijd een lekker fruitsmaakje. Toch ga ik lekker van deze thee genieten. En dat voor €2,99. Misschien is dat toch wel een beetje prijzig, maar spijt van mijn aankoop heb ik niet.


Elke maand zal er van mij een artikel verschijnen met een nieuwe theesoort. Deze koop ik niet per se bij Ekoplaza, maar daar is wel ontzettend veel keus. Daarnaast leg ik de datum niet vast. Het zal gewoon een verrassing zijn. En wie houdt er nou niet van verrassingen?

Welke theesmaak moet ik écht nog proberen?

No Comments Yet, Leave Yours!