woensdag 24 september 2014

Kruidvat moisturising getinte dagcrème | Review


Niet al te lang geleden wilde ik een review maken van de Essence tinted moisturizer, een product dat ik fijn vond en nog op voorraad had liggen. Toen ontdekte ik dat deze helemaal niet meer te koop was. Wat kon mijn geliefde moisturizer vervangen? Misschien is het wel de getinte dagcrème van Kruidvat, want dit vergelijkbare product vond ik wederom voor een lage prijs in de winkel en moest ik daarom uittesten.


Toch wordt dit artikel geen vergelijking van de Essence moisturizer en de dagcrème van Kruidvat. Het eerste product is namelijk toch niet meer te koop. Het is gewoon weer een review zoals jullie ze van mij of ons kennen.


Ik neem aan dat deze getinte dagcrème bijna te vergelijken is met een bb cream. Het product heeft namelijk een dekkende en een verzorgende werking. De omschrijving op het product zelf is het volgende:
'Kruidvat getinte Dagcrème Licht verzorgt je huid en geeft haar een direct een gezond kleurtje. Verrijkt met vitamine E en panthenol om de elasticiteit van de huid te verbeteren en de huid te beschermen tegen huidveroudering. Het toegevoegde amandelextract verzorgt de huid op milde wijze en gaat uitdroging tegen.'


Over het gezonde kleurtje moeten we het nog even hebben. Hoe ziet de dagcrème er eigenlijk uit op mijn gezicht? Uiteraard koos ik de kleur 'licht' want dat is de veiligste optie. Verder is in ieder geval de kleur 'midden' verkrijgbaar. Deze lichte versie lijkt me persoonlijk alsnog wat donker. We zullen zien hoe het eruit ziet op het gezicht. Misschien valt het wel mee.



Nope, het valt niet mee. Mijn gezicht is nogal oranje. Of het lijkt een fake tan, zoals we dat noemen. Toch heeft het product ook positieve kanten. Wat me het allermeeste opvalt aan dit product is dat mijn hoofd de hele dag niet gaat glimmen, hoe lang ik 'm ook draag. Ook de dekking is goed en toch voelt hij licht aan op het gezicht. Daarnaast is het natuurlijk al heel praktisch dat je voor je foundation geen dagcrème meer hoeft te gebruiken voor een goede verzorging. Misschien is deze crème nog wel fijner dan mijn geliefde moisturizer van Essence! Alleen de kleur zou iets lichter mogen, maar als ik 'm heel lichtjes aanbreng kan het er wel mee door. Je kunt de getinte dagcrème voor €2,99 kopen bij Kruidvat.

Welk exacte product gebruik jij als je even geen zin hebt in foundation?

4 opmerkingen:

  1. Hmm.. ik skip hem denk ik liever. Hij ziet er te oranje uit voor mij!

    Btw er staat in een zin "Het eerste artikel is namelijk toch niet meer te koop" - weet niet of je dit gezien had hahaha, wel een grappige zin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, het klopt wel hoor! Er staat "Het eerste product..." en dat is dus die van Essence :)

      Verwijderen
  2. Jammer dat de kleur niet goed is, maar de rest klinkt allemaal wel erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen