maandag 22 september 2014

Catrice LE Check & Tweed | Quattro baked eyeshadow


Catrice is terug met een nieuwe limited edition die de naam Check & Tweed draagt. In eerste instantie was ik niet erg enthousiast over deze collectie, maar toen ik bij de Kruidvat kwam en begon te swatchen werd ik dat wel. Ik schafte één product aan uit deze collectie en zal daar vandaag mijn mening over geven.

Chic, vrouwelijk en charmant, dat is de nieuwe limited edition 'Check & Tweed' van Catrice. Het uiterlijk van deze collectie heeft iets weg van het Britste Burberry, alle producten sluiten aan bij de Britse stijl. Klassiek, donkere kleuren en niet te missen, check and tweed! Mocht je ook de andere producten willen zien? Dan kan je voor meer informatie terecht op de website van Catrice.


De collectie ziet er prachtig uit, maar omdat ik mijn uitgaven moet minderen kocht ik alleen een oogschaduwpalette. Dit is de kleur C02 Town of Crown, een variant met twee highlighters, een nude kleur en een donkerblauwe kleur.


zonder flits

met flits

Ik meldde al eerder dat ik erg enthousiast werd door de swatches en dat is ook wel terecht zoals je op de foto's kan zien. Dit zijn de kleuren zonder basis er onder en ik vind ze nu al heel mooi, met een basis eronder worden ze alleen nog maar intenser en komen de shimmers er beter in uit.


Ik maakte ook een look met de kleurtjes uit het palette, ik begon met de perzikkleurige highlighter als basis over het gehele ooglid. De bruine kleur kwam in de buitenste ooghoek met een klein beetje van de blauwe kleur, die ik doorblendde in mijn crease. Op het wenkbrauwbot bracht ik de champagnekleurige highlighter aan.

Ik ben tevreden over de look, maar over de oogschaduw veel minder, wat een fall-out veroorzaakte deze! Bij het swatchen ging er niets mis, maar toen ik met mijn kwast de oogschaduw aan wilde brengen bleek deze heel erg korrelig en totaal niet vast. Heel erg jammer, want het zijn mooie kleuren. Ik probeerde het daarom ook nog eens met een sponsapplicator, dit ging beter, maar nog steeds niet zoals ik hoopte. Ik raad je dan ook aan (mocht je dit palette aanschaffen) om de oogschaduw zoveel mogelijk aan te brengen met je vingers, want zelfs met een oogschaduwbasis blijft de substantie niet goed zitten.


Tot aan de look toe was ik enthousiast over dit product, helaas laat de oogschaduw in gebruik wat te wensen over. De oogschaduw is korrelig en hierdoor erg lastig aan te brengen. Breng je de oogschaduw toch aan, ontstaat er veel fall-out, wat erg zonde is. Er zijn oplossingen, maar dit is toch niet helemaal wat je verwacht bij zo'n mooi palette.

Catrice limited editioin Check & Tweed, quattro baked eyeshadow - €4,59 - te koop bij Kruidvat

Heb jij al iets uit de nieuwe limited edition van Catrice?

5 opmerkingen:

  1. Erg mooie palette en swatches, alleen jammer dat er veel fall-out ontstaat. Goede review!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er uit als een mooi palette, alleen erg jammer van de fall-out :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt balen zeg! Ik had beter verwacht... Ben blij dat ik ze niet gekocht heb!

    BeantwoordenVerwijderen