vrijdag 19 september 2014

H&M | Lipgloss


Inmiddels zitten we alweer op 250 blogberichten, maar geen enkele ging specifiek over lipgloss. Snel tijd dus om daar verandering in te brengen! Ik deed, wonder boven wonder, wéér een bestelling bij H&M en toen ik deze twee lipproducten zag en de geuren las moest ik ze echt proberen.

Lipstick gebruik ik steeds vaker, lipbalm de hele dag door, maar lipgloss is even een ander verhaal. De lipgloss die ik ken is plakkerig, glittert teveel voor een lipproduct, droogt de lippen uit en ruikt chemisch. Allemaal vooroordelen, want ik heb in mijn hele leven misschien maar twee glosses gebruikt...


coconut crush - mango sweets

De lipglosses vind ik qua verpakking heel vrolijk en speels. Veel andere producten van H&M hebben een verpakking in dezelfde stijl en ik vind het mooi dat H&M door middel van het lettertype en kleurgebruik laat zien dat het een product van deze keten is. De gouden dop past mooi bij de zomerse kleurtjes van de lipgloss.

De namen van de glosses zijn gerelateerd aan de geurtjes die ze afgeven. Coconut crush is een typische kokosgeur en mango sweets ruikt heel zoet en fruitig. Niet helemaal naar mango, maar dat nemen we maar voor lief. De fruitgeur komt in ieder geval in de buurt.

Wat ik erg fijn vind is dat dit product geen sponsapplicator heeft, maar een kwastje van plastic 'haartjes'. Met een kwastje is het product veel beter te verdelen over de lippen. In eerste instantie zaten er een paar losse haartjes tussen, maar deze kan je er met een pincet gewoon uittrekken.


Nu iets meer over het product zelf, de swatches laten zien dat er een minimale glitter zit in het product, hier ben ik erg blij mee! Op de lippen is er weinig meer te ruiken van de geur, maar de kleurtjes zijn wel mooi te zien. Coconut crush heeft een roze glans en mango sweets een perzikkleurige glans.

De lipgloss plakt amper, maar dan moet je er wel zelf voor zorgen dat je niet met je haren in de gloss gaat hangen, want dan gaat het alsnog mis. De substantie is meer te vergelijken met een goede, romige lipbalm dan met een typische lipgloss. Mijn lippen bleven heel zacht en voelden zelfs zachter aan toen ik het product van mijn lippen af haalde.


H&M heeft het weer kunnen doen, mij enthousiast maken voor een product waarover ik dat in eerste instantie totaal niet was! De lipgloss is fijn qua substantie en geeft een mooi en subtiel kleurtje af. Ook de prijs van dit product is erg subtiel, voor €0,99 kan je al een van de twee glosses in huis halen. De producten kan je online vinden of bij een H&M (met cosmeticaschap) bij jou in de buurt.

Wat is jou ervaring met de lipgloss van H&M?

5 opmerkingen:

  1. Ik heb ze nog nooit gebruikt of gezien, maar ik vind ze er leuk uit zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er leuk uit! Ben zelf niet zo'n fan van lipgloss.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er erg leuk uit! Ik hou best van lipgloss als ze niet te glitterig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik haat plaklipgloss, maar ze zien er wel schattig uit haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er wel leuk uit maar als ze plakken vind ik ze niet fijn. ze zijn wel lekker budget!

    BeantwoordenVerwijderen