zaterdag 13 september 2014

#8 It's all about the music


Van alle onderwerpen op onze blog denk ik (Ilona) dat deze over muziek toch wel mijn favoriet is. Muziek vind ik gewoon heel fijn en ik heb er geen probleem mee om er daarom een artikel aan te wijden. Muziek als verslaving resulteert nu dus in alweer de 8e 'It's all about the music'. Je zult zien dat alles weer totaal anders is dan de vorige artikelen, dus die uiteenlopende muzieksmaak is totaal geen leugen.


Nicki Minaj - Anaconda

Ilona: Guilty pleasure time! Dit nummer verdwijnt sinds het uit is al niet meer uit m'n hoofd en elke dag staat dit nummer toch zeker een paar keer op. De tekst is geschreven met humor en heel veel 'inside jokes' en dit kan ik wel waarderen. Verder vind ik het gewoon goed dat Nicki op komt voor meiden die wat voller zijn of een maatje meer hebben. Dit wordt naar mijn mening veel te weinig gedaan. Je merkt ook gewoon dat deze clip en tekst veel meer weerwoord krijgt dan bij artiesten die zingen over dunne meiden, dit zal deels aan de tekst liggen, maar het laat ook zien dat er op dit onderwerp nog steeds een taboe ligt. Zodra er over dunne meiden gezongen wordt is er geen probleem, maar andersom ontstaat er drama. Een beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt. Anyway, het maakt mij niet uit of je nou dik, dun, breed of tenger bent, het gaat om de binnenkant en dan maakt het mij echt niet uit hoe je er uit ziet.


Arctic Monkeys - Hold On, We're Going Home (Drake cover)


Ik ben echt alle 'It's all about' artikelen af gegaan, maar nergens waren de Arctic Monkeys te vinden. Eigenlijk een schande, want ik luister best vaak naar nummers van deze band. Ik had de naam van de band daarvoor al vaker gehoord, maar deze cover was het eerste moment dat ik dacht, 'klinkt lekker'! Deze cover van Hold On, We're Going Home van Drake in combinatie met de Arctic Monkeys lijkt op het eerste gezicht een rare combinatie, maar ik vind dat ze de cover perfect hebben uitgevoerd. De tekst van het nummer komt in deze cover veel beter tot z'n recht en dat hebben de mannen van Arctic Monkeys goed gedaan.


Lily Allen - Somewhere Only We Know (Keane cover)


Wat ik met covers heb de laatste tijd durf ik ook niet te zeggen, maar dat ik er fan van ben is niet te missen! Lily Allen coverde Somewhere Only We Know van Keane en stiekem vind ik deze cover mooier dan het origineel. Ik denk wel dat de videoclip hiermee te maken heeft, want die is zo prachtig in elkaar gezet, wat ook te zien is. Ik word een beetje 'weak in the knees' van dit nummer in deze vorm, vooral door de piano die je er doorheen hoort. Bij het origineel lette ik veel meer op de tekst en dat is hier niet echt het geval. De nummers zijn totaal anders en dit is weer even een fijne afwisseling van het origineel.


Jessie J, Ariana Grande, Nicki Minaj - Bang Bang

Evi: Ik ga door met nog meer Nicki. Dit nummer is van haar, samen met Jessie J en Ariana Grande. Ik leerde het nummer kennen tijdens de VMAs, want daar traden de drie dames samen op. Vooral Jessie J heeft me bij dat optreden verbaasd, want ze stak er echt bovenuit. Ik heb Jessie J altijd al een fantastische zangeres gevonden, maar ik was nooit zo van haar nummers. Dit nummer spreekt me wel erg aan en blijft ook de hele tijd in m'n hoofd hangen.


Little Mix - DNA

Ik leerde ze kennen door het nummer Wings, maar heb nu het hele album van de meiden. Je ziet het hierboven al op de foto: het album DNA van Little Mix. Deze dames werden bekend door het programma X-Factor, want ze werden daar als eerste meidengroep eerste. Hun nummers bevatten power en ik vind de stemmen stuk voor stuk uniek. Ook qua kleding doen ze wat ze willen. Wanneer komen ze eens optreden in Nederland? En als je het nummer DNA al vet vindt, luister dan ook eens naar Salute. Dit is tevens de naam van hun nieuwe EP.

Bells Of Youth - She Said / He Said

Nog meer dames, want ik sluit af met Bells Of Youth. Deze Nederlandse meidengroep zag ik op Zandstock, het festival waar ik het in de vorige It's all about the music over had. Live werd ik helemaal weggeblazen, dus ik zocht meteen hun Youtube-kanaal op. Als je je hierop abonneert, hoor je meteen hun nieuwe nummers. She Said / He Said is weer zo'n nummer die in m'n hoofd blijft hangen, maar ook Shoot vind ik top.

Luister jij liever naar een vrouwenstem of naar een mannenstem?


No Comments Yet, Leave Yours!