zaterdag 27 september 2014

#2 Last Seen


Nummer twee van 'last seen' zal er eentje worden van ons tweeën. We gaan jullie weer vier films/series laten zien die we de laatste maand hebben bekeken. Deze keer een beetje in de Amerikaanse sfeer, want er zit niets van Nederl

Limitless: 
"Aspirant-auteur Eddie Morra (Bradley Cooper) lijdt aan een chronisch gebrek aan inspiratie. Wanneer een oude vriend hem NZT geeft, een revolutionair nieuw farmaceutisch middel, is hij in staat om zijn volledige hersencapaciteit te benutten. Eddie kan zich alles herinneren wat hij ooit heeft gelezen, gezien of gehoord, elke taal in een dag leren en complexe vergelijkingen begrijpen zolang hij het niet-geteste geneesmiddel in blijft nemen. Al snel brengt het middel financieel en sociaal succes en nodigt de magnaat Carl van Loon (Robert de Niro) hem uit om de grootste fusie in de geschiedenis op te zetten. Maar Eddie krijgt ook belangstelling van mensen die tot alles in staat zijn om de NZT in handen te krijgen."

Dat Bradley Cooper de man is met de hoofdrol in deze film, haalde me meteen over de film te kijken. Deze veelzijdige acteur kan een film makkelijk in z'n eentje tot een prachtstuk maken en ook in Limitless heeft hij me weer verrast. Vooral het verschil van zijn levenswijze in het begin en aan het einde van de film is een mooie omwenteling, waarin hij alsnog zichzelf weet te blijven. Ook het verhaal vind ik goed en origineel. Over alles lijkt te zijn nagedacht. De film weet je in al Eddies gedachten en acties mee te slepen. In de film worden bijvoorbeeld delen van Eddies leven overgeslagen wanneer hij black-outs krijgt. Je denkt het verhaal niet meer te volgen, terwijl Eddie zijn eigen leven ook niet volgt. Als kers op de taart heb ik hard moeten lachen om het einde van de film. Op een positieve manier, want het einde vond ik steengoed.  
     Frozen: 
"De bergbeklimmer Kristoff en een jong meisje genaamd Anna reizen met een stel rendieren over de besneeuwde bergtoppen en gevaarlijke kliffen. Ze zijn op zoek naar Anna's zus Elsa, de legendarische Sneeuwkoningin, om de eeuwigdurende winter die over hun koninkrijk gevallen is te beëindigen. Op hun tocht ontmoeten ze mystieke trollen en de hilarische sneeuwman Olaf en zullen ze de natuurelementen moeten overwinnen om het koninkrijk te redden."

Toen Frozen net uit was, moest en zou ik deze meteen zien in de bioscoop, dus dat deed ik ook. De Disney-film maakte me zo blij, dat ik 'm pas gewoon nog een keer keek. In Frozen wordt erg veel gezongen en al de tweede keer dat ik keek kon ik al wat teksten meezingen. Waarom geven Disney-films me altijd zo'n blij gevoel? Ook de grappen zijn de droge grappen waar ik van houd en sneeuwpop Olaf is daarvan het toppunt. Wat is-ie lief! Het verhaal over de twee zussen is redelijk voorspelbaar, maar dat is bij Disney voor mij nooit een probleem. Het zijn de personages en de humor die het voor mij een hele leuke film maken.

Magic Mike:
"Magic Mike' is gesitueerd in de wereld van de mannelijke strippers en volgt Mike (Channing Tatum), die een jonge danser genaamd The Kid (Alex Pettyfer) onder zijn hoede krijgt. Hij leert hem de fijne kneepjes van de kunst van het feesten, het versieren van vrouwen en het gemakkelijk geld verdienen."

Ik moet eerlijk zijn, al vanaf het moment dat deze film uit kwam was ik extreem sceptisch. Ik dacht dat het echt weer een typische 'vrouwenfilm' zou zijn met alleen maar blote mannen en zonder verdere inhoud. Toch werd ik blij verrast toen ik zag dat het om meer ging dan dat. Je ziet hoe iemand door een beetje aandacht ineens z'n leven compleet omgooit en wat dit voor problemen en voordelen met zich meebrengt. Naast het verhaal wil het oog natuurlijk ook wat, dus er zullen ook nog genoeg scènes zijn waarbij je wel even kan wegsmelten bij de prachtige lichamen van Channing en Alex.

Grey's Anatomy:
"De artsen van het Grey Sloan Memorial Hospital maken dagelijks tussen leven-of-dood situaties mee, die veel gevolgen met zich meebrengen. In de situaties vinden ze troost, vriendschap en soms zelfs iets meer. Samen ontdekken ze dat noch de geneeskunde, noch de relaties zwart-wit gedefinieerd kunnen worden. Het leven komt in verschillende tinten grijs en niets is vanzelfsprekend."


Van alle series die ik ooit heb gezien is dit toch echt wel mijn ultieme favoriet. Grey's Anatomy is inmiddels begonnen aan het elfde seizoen en ik vind het hele verhaal steeds beter worden. Het eerste seizoen begint met een aantal dokters in opleiding die niet alleen op de werkvloer goed kunnen samenwerken, maar daarbuiten ook steeds meer met elkaar gaan delen. Elk seizoen ontstaan relaties, groeien relaties, maar gaan soms ook relaties stuk. Er komen situaties voor die gerelateerd zijn aan de realiteit en dat is wat deze serie naar mijn mening zo goed maakt. Je groeit met elk seizoen mee met de karakters en kent het hele levensverhaal. Ik hoop dat deze serie echt nog heel wat seizoenen mee gaat, want ik kan niet meer zonder!

Welke series volg jij op dit moment?

4 opmerkingen:

  1. Leuke films en series! Op het moment volg ik zelf Teen Wolf, The Vampire Diaries, Hawaii Five-0, Pretty Little Liars en Arrow. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke films & serie! Ik volg zelf GTST, Pretty Little Liars (helaas nu midden in een stop), Awkward, Glee en volgens mij nog meer, maar daar kom ik nu even niet op haha. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind Greys Anatomy ook zo leuk, alleen ik gun mezelf nooit tijd om het te kijken :) Ben de laatste tijd ook erg verslaafd aan PLL!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke films en series! :)

    BeantwoordenVerwijderen