zaterdag 9 augustus 2014

Catrice najaar 2014: Million Brilliance Luxury Lacquers | 03 & 05


Twee nagellakjes die jullie misschien nog niet in de Nederlandse Catrice schappen hebben zien liggen, zijn waarschijnlijk de twee potjes waar ik vandaag over schrijf. Een limited edition van een tijdje geleden bevatte de Luxury Lacquers, maar nu komen er dus ook een aantal varianten hierop in het vaste assortiment.



Ik heb een zwak voor paarse nagellak. Daarom zal het niet verrassend zijn dat ik bij het zien van de Million Brilliance lakjes koos voor 03 Let's Get Lost In Vegas en 05 Plum Fiction. Het zijn glitterlakken met een nieuw uiterlijk. De potjes zijn namelijk anders dan de gewone lakken van Catrice en anders dan de Luxury Lacquers uit de LE van een tijdje geleden.



Het potje heeft in tegenstelling tot andere lakjes een vierkante dop en een vierkant flesje. Dit zorgt ervoor dat je 'm automatisch ook aansluitend dicht wil draaien. Tenminste, bij mij gaat dat vaak automatisch. Toch valt dat tegen, want dit dicht doen eindigt vaak zoals op de foto: scheef. Ik zie liever de ronde doppen, maar het heeft wel een nieuwere en luxe uitstraling. 
Iets wat ook anders is dan de reguliere lakken, is het kwastje. De dikke rond afgesneden kwastjes van Catrice vind ik altijd erg fijn, maar deze Luxury Lacquers hebben een dun en recht kwastje die niet helemaal fijn aanbrengt. Nu maar hopen dat de kleurtjes wel mooi op mijn nagels komen.



De eerste lak van de twee tovert een glimlach op mijn gezicht. 05 Plum Fiction dekt goed in twee lagen en de glitters zijn prachtig. De lak bevat vooral kleine paarse glitters in een paarse basis, maar bevat daarnaast ook grote paarse en mini gouden glittertjes. Hij brengt met het niet zo fijne kwastje toch redelijk makkelijk aan en is ook nog best makkelijk van mijn nagels af te halen. Ik ben blij verrast. 



03 Let's Get Lost In Vegas valt me toch ietsje tegen. De lila lak met grote lila glitters en kleine holografische glitters lijkt in het potje fantastisch, maar brengt verschrikkelijk aan. De nagellak hoopt zich snel op en er zijn bij twee lagen nog heel wat gaten zichtbaar. Ik kan er mijn nagel doorheen zien. Ik zou nog een derde laag kunnen aanbrengen, maar was achteraf blij dat ik dit niet gedaan had. Let's Get Lost In Vegas is namelijk een ramp om van je nagels te verwijderen. Meestal heb ik voor twee laagjes crème lak één watje nodig voor twee handen. Nu had ik zes watjes en heel wat doorzettingsvermogen nodig. Bij Plum Fiction gebruikte ik er overigens twee.


Omdat de tweede Million Brilliance lak me zo tegenviel, hoopte ik dit toch nog te redden en bracht ik 'm als accent aan over een lila lak. Op elke nagel draag ik twee lagen lak, maar op mijn middel- en ringvinger is de tweede laag het lakje van Catrice. Op deze manier vind ik de lak prachtig. De holografische glitters zijn zo nog goed te zien in het licht en de glitters geven je nagels net een extra touch. De lila lak die je hier ziet is Lacey Lilac van Sally Hansen. 


De manier waarop ik deze twee lakken gebruik zal van elkaar verschillen, maar bij beide lakjes heb ik geen spijt van mijn aankoop. Per stuk betaalde ik €3,45 en binnenkort zie je ze in de Kruidvat en Trekpleister liggen.

Welke Luxury Lacquer koop jij bij Catrice?

5 opmerkingen:

  1. Wauw, ik vind de swatches super pretty! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze beiden prachtig, alleen wel jammer van de dekking bij het 2e lakje natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer van de dekking bij het tweede lakje! Als topcoat is hij prachtig. Mooi kleurtje van Sally Hansen trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De vierkante doppen v/d catrice kan je eraf halen (trekken) Er zit nl een ronde dop in verstopt die op het flesje is vast gedraaid.. Zo heb je beter grip tijdens het lakken en de vierkante dop kan je er aansluitend weer op zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar kwam ik ook achter. Die zitten wel goed vast zeg!
      Alsnog bedankt :)

      Verwijderen