dinsdag 5 augustus 2014

Beauty UK Eyeshadow Palette | No. 1 Pastels


Eventjes twijfelde ik of ik dit palette wel moest aanschaffen.. maar 5 euro voor 10 kleurtjes, dat is natuurlijk geen geld. Ik was niet bekend met oogschaduw van het merk en voor mij dus een goede reden om het product te kopen en te testen.





Het palette bestaat uit 10 pastelkleuren, die allemaal een shimmery finish hebben. Er zit een dubbele sponsapplicator bij met daaronder een klein spiegeltje. Voor mij zijn dit extra's die ik niet gebruik, maar wel goed vind staan voor het geheel van de verpakking. De verpakking is klein en past zo in je handpalm, wat het in combinatie met de zachte kleuren een schattig geheel maakt.




De kleuren hebben geen naam, maar zijn wel te onderscheiden van elkaar. Alleen de créme, wit en grijze kleur liggen tegen elkaar aan, maar verder zijn ze allemaal verschillend. De foto's van de swatches zijn helaas wat onscherp, maaar het pigment is wel goed te zien. Ik ben er erg tevreden over, want zelfs de lichte kleuren hebben een goede pigmentatie. De oogschaduw korrelt niet en geeft geen fall out. Bij het maken van de look hieronder merkte ik ook dat de kleuren erg makkelijk zijn op te bouwen, de substantie van de oogschaduw is erg zacht en hiermee ook makkelijk te blenden en te overlappen.


Ik maakte ook een look met het palette, wat even zoeken was, want ik wilde niet opnieuw voor een standaard nude look gaan. Ik besloot daarom om te beginnen met een lichte, grijze kleur (rechtsonder) over het gehele ooglid. Vervolgens bracht ik de olijfgroene kleur (rechtsonder) aan in m'n crease en de buitenste ooghoek. Om toch nog even de extra glans aan het geheel te geven, blendde ik de lichtbruine kleur (linksonder) zachtjes in het midden van m'n ooglid met de grijze kleur.


Beauty UK verbaast mij keer op keer. Nadat ik o.a. nagellak, blusher en lipstick heb geprobeerd, heeft ook deze oogschaduw mijn verwachtingen overtroffen. Ik bespeur een nieuwe low-budget favoriet. Dit palette is een mooi geheel van goede kwaliteit voor een klein prijsje, mijn 5 euro was het zeker waard en misschien dat ik ook de andere palettes maar eens moet gaan testen.

Het No. 1 Pastels eyeshadow palette van Beauty UK is te bestellen via The Make Up Spot en kost €4,95.

Wat vind jij van deze prachtige pastelkleuren?

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleurtjes ! En de pigmentatie ziet er ook erg goed uit ! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleurtjes zeg. En dat voor €5,00. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen