maandag 16 juni 2014

Kiko eyeshadow en water eyeshadows | 108, 213, 218


Eindelijk laat ik ze aan jullie zien: de oogschaduws van Kiko die ik kocht in Berlijn. Ze kleuren op de bovenstaande foto niet zo goed bij elkaar, maar het zijn apart echt prachtige kleurtjes, die ik graag wilde toevoegen aan mijn stash. Zijn het ook echte pareltjes in gebruik?


Kiko heeft veel soorten oogschaduws in het assortiment, waaronder infinity eyeshadow, colour sphere eyeshadow, water eyeshadow en gewone eyeshadow. Ik kocht de laatste twee varianten. De zwarte doosjes waarin je de oogschaduws koopt, geven een erg luxe gevoel. Ze zijn netjes verpakt.



De normale oogschaduws hebben een doorzichtige, matte plastic deksel en ogen daarmee redelijk goedkoop. Ze hebben dan ook een stuk lagere prijs dan de oogschaduws die ik je hierna laat zien. Op de website wordt deze oogschaduw omschreven als een 'pearly golden green'. Het is nummer 108 en ik kocht deze, omdat ik 'm uiteraard ontzettend mooi vond, maar ook omdat hij lijkt op Lucky Green van MAC. Voordat ik naar Kiko ging, bezocht ik de counter van MAC in KaDeWe en Lucky Green was daar helaas uitverkocht. Dus als de kwaliteit van deze oogschaduw goed is, scheelt dat weer heel wat centjes.



De verpakkingen van de water eyeshadows van Kiko ogen een stuk mooier dan die van de normale oogschaduws en de oogschaduws zelf zijn ook iets anders in gebruik en vorm. Ze hebben namelijk een ribbelig patroon en zijn droog en nat aan te brengen. Ze doen me nogal denken aan de liquid metal oogschaduws van Catrice, die ik overigens niet heb. (Waarom eigenlijk niet?) De bovenste oogschaduw is 213, een 'grapefruit pink' en de oogschaduw eronder is 218, een 'dark slate green'.



De gouden glans in de lichtgroene en oranjeroze oogschaduw is in de verpakking net zo mooi als bij de swatches. Ook over de pigmentatie heb ik helemaal niets te klagen. Vochtig aanbrengen van de water eyeshadows vind ik eigenlijk helemaal niet nodig. 


Water eyeshadow 213 draag ik hier op het midden van mijn ooglid en ik heb de kleur droog aangebracht. Het geeft mijn neutrale zomerse look een net iets mooier effect. Als je de kleur echt wil laten knallen, kun je 'm vochtig aanbrengen. 


Met de twee groene oogschaduws wilde ik graag één look maken en het is aardig gelukt. Wel is het dan nogal veel glans en glitter. Persoonlijk zou ik liever een mono op zich laten schitteren en er een basistint bij gebruiken. De gouden glans van oogschaduw 108 is op mijn oog wel echt prachtig. 218 bevat dan weer grote glitters en beide oogschaduws zijn goed te blenden en brengen makkelijk aan.


Wat ben ik blij met mijn aankopen van Kiko. Misschien ga ik wel eens iets online bestellen, want dat kan namelijk al een tijdje. Dan hoef je niet helemaal naar Duitsland af te reizen, want dat is waar ik ze heb gekocht. De water eyeshadows kosten €8,90 per stuk en de gewone oogschaduws kosten €2,90. Als je tussen de twee soorten gaat kiezen, zou ik persoonlijk echt enkel naar de kleuren kijken, want vochtig aanbrengen vind ik niet zo nodig. 

Wat raad je mij aan nog meer te kopen van het merk?

5 opmerkingen:

  1. Ik vind vooral de laatste twee kleuren erg mooi ! X Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze allemaal wel mooi! Ik heb zelf nog geen ervaring met Kiko dus kan je helaas ook geen aanraders geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de blauwe kleur erg mooi! :)

    Ik heb jullie trouwens getagd voor de Nom Nom Nom tag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben 'm al opgenomen:) De video komt deze week online

      Verwijderen