vrijdag 2 mei 2014

#11 Stash Flash Friday | Catrice: Luxury Lacquers


Ze zijn inmiddels alweer een tijdje de winkels uit, maar deze limited edition van Catrice is nog in vele 'eurobakken' te vinden. Dit is dan ook een van de redenen dat ik ze graag aan jullie wil showen. Een andere reden is dat deze lakken té mooi zijn om niet te laten zien, ik wilde er graag foto's van maken omdat ze erg prettig zijn.


Van de 8 liquid sand lakken die er verschenen in de limited edition, kocht ik er zelf 4. Ook allemaal uit eurobakken, want in eerste instantie had ik weinig interesse in de collectie.

v.l.n.r. Maliblue - Sandhopper - PLUMbeach - It's A PINKini World

De lakken die ik kocht waren kleuren die ik nog niet had in een liquid sand uitgave, vooral de blauwe en roze kleur spraken mij erg aan en die nam ik dan ook als eerste mee. De lakken drogen ondanks het liquid sand effect niet erg snel op, wat ik ook al merkte bij de Crushed Chrystals van Catrice. Op sommige nagels droogde de lak zelfs op zonder het liquid sand effect, wat ik toch behoorlijk eigenaardig vond.


Ook het kwastje van deze lakken vind ik echt vreselijk vervelend. Het kwastje is dik, ongelijk afgesneden en hierdoor erg onhandig in het gebruik. Hoeveel lak ik weg heb moeten halen met een wattenstaafje weet ik niet meer, maar dat het meer was dan normaal was duidelijk. Als je nauwkeurig te werk wil gaan is dit kwastje niet geschikt.



C02 Maliblue

Gelukkig maakte de eerste kleur die ik testte al erg veel goed. Deze blauwe lak heeft erg veel zilveren glitters die in de zon volledig tot hun recht komen. Mijn enthousiasme voor dit kleurtje was dan ook volledig terecht.



C03 Sandhopper

Over dit lakje twijfelde ik erg, maar oh wat ben ik er blij mee! Het is een groene lak met veel gouden en zilveren glitters. Op de foto is het helaas niet goed te zien, maar in de zon krijgt dit lakje echt een geweldige glans over zich heen. Dit is van de vier lakken dan ook mijn favoriet.



C04 PLUMbeach

Naar dit lakje was ik erg benieuwd. De paarse lak bevat veel zilveren en gouden glitters en ik hoopte dat net als bij Sandhopper deze goed tevoorschijn zouden komen in de zon. Helaas was dit niet het geval en dit maakt naar mijn mening de lak dan ook een beetje saai. Er is niet echt iets dat er nu nog uit springt, want de paarse kleur zelf is ook nogal dof.



C06 It's A PINKini World

Dit is alweer de zoveelste roze lak in m'n stash, maar wel een van de weinige roze kleuren met een liquid sand effect. Ik ben echt enorm blij met deze lak en m'n enthousiasme was dan ook volledig terecht. De lak doet mij denken aan een liquid sand versie van Miami pINK, eveneens van Catrice. Ik was al fan van die lak en ben dat nu ook van deze.



Al met al ben ik toch blij met deze lakken, de mooie kleuren doen vergeten hoe rottig het kwastje is en hoe scheef de dop zit. Wel ben ik blij dat ik ze uit eurobakken haalde en tijdens de 1+1 actie, want de volle prijs zou ik hiervoor niet willen betalen. In de eurobakken kosten de lakken €2,50. De bakken kan je o.a. vinden bij Kruidvat & Trekpleister.

Wat vind jij van de liquid sand lakken van Catrice?


3 opmerkingen:

  1. Maliblue is echt prachtig, ik ben alleen echt geen fan van liquid sand lakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke lakjes! Malibue heb ik gisteren zelf ook aangeschaft. Ik ben zo gek op liquid sand én blauwe lakjes dus dit was wel een ideale combinatie voor mij :) x

    BeantwoordenVerwijderen