zondag 20 april 2014

Stash Show Sunday #11 De Tuinen handcrème en bodymist


De vorige Stash Show Sunday is nu alwéér twee weken geleden. Ik heb natuurlijk nog lang niet mijn hele 'stash' laten zien en daarnaast is het na alle make-up en nagellak van de afgelopen periode weer tijd voor wat verzorging. Ik laat jullie een handcrème en een bodymist zien die ik ooit kocht bij De Tuinen.



Ingrediënten: Aqua, Glycerin, Caprylic/Capric Triglyceride, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Cetyl Alcohol, Butyrospermum Parkii Butter, Glyceryl Stearate SE, Sorbitol, Coco-Caprylate, Sodium Cetearyl Sulfate, Allantoin, Xanthan Gum, Panthenol, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Parfum, Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Citronellol, Hexyl Cinnamal, Linalool, Geraniol 
 Bron: De Tuinen

De Tuinen legt bij de verzorgingsproducten van hun eigen merk vooral de nadruk op dat ze natuurlijk zijn. Bij deze handcrème met komkommergeur wordt nadrukkelijk aangegeven dat deze vrij is van SLS, parabenen, kleurstoffen en minerale oliën. Wat me bij de ingrediënten wel opvalt, is dat er wel parfum in de crème zit. Met zo'n lekkere en frisse geur van komkommer is dit ook bijna niet te vermijden en je handen moeten er wel tegen kunnen.
Wat ik zo heerlijk vind aan de geur, is dat het geen 'neppe' komkommergeur is. Het ruikt er gewoon écht naar. De handcrème trekt snel in en de geur is niet te heftig. Het maakt mijn handen zacht en ze blijven niet heel vet.



Ingrediënten (INCI): Aqua, Alcohol Denat, PEG-40 Castor Oil, Parfum, Sodium Benzotriazolyl Butylphenol, lfonate Tributyl Citrate, Buteth-3, Linalool, Hexyl Cinnamal, Citronellol, Benzyl Salicylate
Bron: De Tuinen

Ook deze bodymist van De Tuinen is vrij van SLS, parabenen, kleurstoffen en minerale oliën. Wel zie ik tussen het lijstje ingrediënten weer parfum en nu ook alcohol staan. Ik neem aan dat het goed moet gaan, zolang we een product als deze niet voor ons gezicht gebruiken.
Daarnaast omschrijft het product zichzelf als een niet vette, verfrissende bodyspray met een licht verfrissende en verkoelende geur. Naar mijn mening voldoet de mist aan al deze eisen. Ik weet eigenlijk niet hoe bamboe precies ruikt, maar ik vind de geur van deze bodymist erg verfrissend en lekker. Ergens is hij ook ietsje zoetig en dat is bij mij meteen welkom. Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat bodymists vet zijn, maar dat kan aan mij liggen. Deze is dat in ieder geval niet. De geur blijft niet heel lang hangen, maar dat kan komen doordat hij niet ontzettend sterk is. 

De Tuinen heeft een grote lijn van verzorgingsproducten, zoals bijvoorbeeld naast handcrème en bodymist nog douchegel, shampoo, conditioner en doucheschuim. De geuren waarin al die producten verkrijgbaar zijn, zijn komkommer, bamboe, kokos, lavendel, roos en Mexicaanse cactus. Wat voor niemand een verrassing zal zijn, is dat ik deze producten kocht tijdens een 1+1 actie bij de winkel. (Ik ben een echte koopjesjager.) Dat zorgde ervoor dat ik voor de twee producten €6,99 moest afrekenen. Dat is namelijk de prijs van de bodymist. De handcrème kost €5,99 en dat vind ik voor de producten redelijke prijzen, aangezien de producten fijn zijn in gebruik en de verpakkingen best veel inhoud bevatten.

Welke producten koop jij bij De Tuinen?

No Comments Yet, Leave Yours!