woensdag 30 april 2014

Handverzorging | Essence & Ciaté


Twee leuke producten deze keer om je handen helemaal op te laten fleuren. Een nagellakje van Ciaté en een handcrème van Essence. Beide twee parels van producten, ik laat ze jullie dan ook graag zien.


Essence: Cookies & Cream handcrème - Ciaté: cha cha cha


Een goede handcrème is essentieel om je handen goed te verzorgen. Vooral in de koude maanden is het erg belangrijk je handen soepel en zacht te houden. Nu zijn we de koude maanden gelukkig al voorbij, maar verzorging blijft belangrijk omdat je handen vanzelf steeds droger worden. Ik gebruik dan ook iedere dag nog wat handcrème om dit te voorkomen.



De handcrème heeft een hele stevige substantie en glijdt niet van je handen af, het uitsmeren gaat hierdoor ook wat minder soepel, maar de heerlijke geur maakt dit goed. De geur is het beste te omschrijven als de geur van heel romige koekjesdeeg, echt heerlijk. Ik krijg er nog honger van! De crème is ook helemaal niet vet en dit zorgt ervoor dat het de huid hydrateert in plaats van vetter wordt.



Vervolgens is het leuk om na de verzorging van de handen een leuke, fleurige lak op te doen. Toevallig kreeg ik deze neon oranje lak van Ciaté in mijn prettybox van april (hier komt geen unboxing van). De lak heeft de naam 'cha cha cha', wat mij meteen doet denken aan zomerse, Spaanse stranden met dansende en feestende mensen.



Het potje van Ciaté is heel schattig aangekleed met het strikje en heeft ook een wat hollere vorm. De dop is erg lang, net als het kwastje. Het lakt ondanks dat erg fijn. Ook het kwastje is prettig, deze is helemaal rond afgesneden.



De lak is heel erg fel, maar dekt helaas met 3 lagen nog niet goed genoeg. Ik zie mijn tips er nog goed doorheen. Ook droogt de lak behoorlijk matte op, wat op zich geen probleem is, maar ik denk dat ik de lak creamy mooier vind. Toch denk ik dat met een witte basislaag deze lak perfect oranje kan zijn.

De producten zijn een goede aanwinst voor m'n stash. Vooral de handcrème vind ik heel erg fijn. Hiervoor betaalde ik €1,99 en deze is te koop bij verschillende drogisterijen. Let wel op! Het is onderdeel van de limited edition: Cookies & Cream en kan dus zomaar weg zijn. Voor de Ciaté lak betaalde ik niet de volle prijs omdat deze in m'n prettybox zat, maar los kost hij €9,95.

Wat zijn jouw favoriete verzorgingsproducten voor de handen?

2 opmerkingen: