zaterdag 29 maart 2014

Review: Essence XXXL Longlasting Lipgloss en Longlasting Lipstick


Door al het gedoe met het testen van oogmake-up voor mijn allergische reactie ben ik weer zielsveel van een kleurtje op mijn lippen gaan houden. Mijn favoriete budgetmerk Essence heeft eigenlijk alle soorten en tinten lipproducten. De longlasting lipsticks liggen al wat langer in de schappen, maar gloedje nieuw zijn de XXXL longlasting lipsglossjes. Ik heb van beiden één  exemplaar.


Essence is een goedkoop merk, maar de lipsticks zien er nou niet bepaald cheap uit. Heel goed. Ook over het uiterlijk van de lipgloss heb ik niks te klagen. Bij gebruik blijft het staafje mooi schoon en de lipgloss is met de applicator makkelijk aan te brengen.


Van de long lasting lipsticks is 08 Colour Crush toch wel de felste (onderste swatch). De pigmentatie is prima en de lipstick is lekker romig. Deze felroze kleur moet gewoon van je lippen afspatten. 
De lipgloss is, in tegenstelling tot wat andere varianten van de XXXL longlasting lipglossjes, matt. Ik houd totaal niet van lipgloss en draag dit nooit (maar dan ook echt nooit), maar een matte versie wil ik zeker proberen. Essence maakte vijf matte versies en 05 Velvet Rose is daar een van (bovenste swatch). Er komt zelfs meer kleur van de lipgloss af dan van de lipstick! En hoe staan ze nu op de lippen?



Op deze foto draag ik de Velvet Rose. Als lipgloss me zo staat, ben ik heel benieuwd naar de andere matte varianten. Ik ben fan! Het is voor mij even wennen met aanbrengen, maar het resultaat mag er wezen. En wat ik ook fijn vind, is dat je de gloss helemaal niet voelt zitten. Zo houd ik het wel een dagje vol. De kleur zelf houd het geen dagje vol, want na een uur of drie blijven alleen de randjes en de velletjes op je lippen zichtbaar. Dit zorgt er ook voor dat hij moeilijk is bij te werken, want je ziet dan erg goed dat het in de lijntjes trekt. Wel is nog een groot pluspunt dat de lipgloss een lekkere vanillegeur afgeeft. 


Wat een mooie felle kleur is Colour Crush. Ik ben gek op deze nieuwe aankoop. Jammer is dat ik 'm niet erg longlasting kan noemen, want ook deze lipstick moet je na drie uur wel bijwerken om de kleur te behouden. Maar voor €2,39 kan je het geen teleurstelling noemen. Ook droogt de lipstick mijn lippen totaal niet uit. Essence heeft wel tien kleurtjes in de schappen liggen en naar mijn mening valt de prijs zelfs nog mee als je ze allemaal mee zou nemen. Voor mij is de verleiding groot...

Tot slot nog even artistiek doen met mijn camera

De resultaten van deze lipkleurtjes zijn kort maar krachtig. Ook mijn conclusie is dat. Voor de lipstick geldt: hoeveel moeite is het om af en toe even het kleurtje bij te werken? En voor de lipgloss: hij is bijna nude, maar toch met iets extra's. Daarnaast erg fijn om aan te brengen. Beide producten kosten maar €2,39 en zijn te koop bij Kruidvat en Trekpleister. 

Welke kleur longlasting lipstick draag jij?

No Comments Yet, Leave Yours!