vrijdag 28 maart 2014

#9 Stash Flash Friday: Essence hand crèmes


Wauw, alweer de 9e stash flash, deze keer met een aantal producten die helaas niet meer te koop zijn. Toch wil ik ze graag aan jullie laten zien omdat het hele fijne producten zijn. Is het jullie trouwens opgevallen? Ja? Nee? Mijn lay-out is veranderd! Ik wilde het iets minder druk maken en ik hoop dat dat is gelukt. Ik ben nog op zoek naar iemand die voor mij een mooie, bijpassende header kan maken, dus die komt er ook aan.


De dag waarop ik deze handcrèmes kocht zal ik in ieder geval niet meer vergeten. 13 april 2013. Die dag was het concert van Justin Bieber waar ik heen ging met een vriendin en hier had Essence een bus staan waar je je kon laten opmaken en waar je spullen kon kopen. Ze hadden naast twee schappen ook nog twee kasten vol met parfum en huidverzorging.


Er waren 3 soorten handcrèmes (€1,-) en ik nam ze alle drie mee.


Een moisturizer, een herstellende en een verzorgende handcrème. Met alle drie ben ik erg tevreden. De crèmes trekken goed in en hebben een goed uitsmerende substantie. Het grootste pluspunt is toch wel de heerlijke geuren die de crèmes met zich meedragen.


Allereerst een moisturizer. Deze zorgt ervoor dat de huid minder droog wordt en plekjes en velletjes verdwijnen. Je hebt ook moisturizers voor het gezicht en deze hebben dezelfde werking. De crème ruikt naar groene thee en trekt snel in de huid.

Iets wat ik nooit deed, maar vaker wil doen, is de ingrediënten van het product laten zien. Nu moet ik bekennen dat ik zelf nooit naar de ingrediëntenlijst van producten kijk. Ik interesseer mij er niet zo voor en ik merk vanzelf wel wanneer een product goed of slecht is voor mijn huid. Wel vind ik het belangrijk dat de producten die ik koop dierproefvrij zijn. Mocht je willen weten of jou make-up getest is op dieren? Check het hier!


In vergelijking met de andere twee crèmes, is dit een hele waterige substantie. Je moet dan ook opletten dat je bij het gebruik niet teveel uit de verpakking knijpt, want dan ben je een deel kwijt omdat het zo van je handen af glijdt. De geur van deze crème is ook heerlijk, heel erg fris!


Als tweede kocht ik de herstellende handcrème. Eigenlijk heeft deze dezelfde werking als de moisturizer. Het maakt ruwe, droge handen weer zacht. De crème bevat shea butter en kokosolie wat er voor zorgt dat de huid heerlijk zacht wordt.


De substantie van de herstellende handcrème is erg stevig, maar dit geeft geen problemen op met het uitsmeren. De geur is ook heel prettig, deze ruikt naar lentebloemen.


En dan als laatste de verzorgende handcrème, die inderdaad, verzorgt. De crème is net als de andere twee te gebruiken om droge handen weer zacht te maken. Ook is de substantie van deze crème erg goed geschikt om de nagelriemen te verzorgen. De crème bevat o.a. yoghurt extracten en calcium.


Ook deze crème is een beetje waterig, maar niet zo erg dat het van je hand af glijdt. De geur die er vanaf komt is heel erg romig, heerlijk!

Ik ben heel blij met de handcrèmes, maar gebruik ze eigenlijk te weinig omdat ik niet wil dat ze op gaan. Mocht je ooit nog handcrèmes van Essence tegen komen, neem ze mee! Heel voordelig, een goede werking en heerlijke geuren.

Ben jij bekend met Essence handcrèmes?



2 opmerkingen: