maandag 10 maart 2014

Mijn doelen in maart


Ik stel graag doelen voor mezelf, zodat dit goed voelt als ik ze haal. De doelen van deze maand gaan beginnen vaak met 'geen', omdat ik deze maand wil minderen. Dit heeft met geld en met overbodigheid te maken. Het is tijd om in sommige opzichten te gaan minderen.

1. Geen lipbalsem kopen
Ik heb veel lipbalsem. Naast wat je in de glazen potjes ziet zitten heb ik nog een balsem in mijn tas, nog wat potjes balsem en eos lipbalms. Meer kopen is gewoon niet nodig. Wel heb ik het gevoel dat lipbalsems opmaken nog een hele taak is.


2. Geen nagellak kopen
Precies hetzelfde als mijn vorige doel. In de nagellak tag liet ik weten dat ik zo'n 150 potjes nagellak heb. Veel beter is om die eerst te gebruiken, in plaats van allemaal nieuwe te kopen. Wel zijn sommige lakjes in limited editions zo mooi dat ik ze niet kan laten liggen, omdat ik maar een maand de kans voor heb. En dan zijn er nog van die bakken waarin zelfs lakjes van Essence liggen voor 50 cent! Deze maand moet ik alles weerstaan.



3. Geen geurkaarsen kopen tot ze allemaal in de zwarte bak passen
Bij dit doel kan ik iets specifieker zijn. In mijn kast staat een zwarte bak (van Action) waarin ik mijn geurkaarsen opberg. Mijn geurkaarsen passen er nu niet meer in. Omdat ik soms voor hele lage prijzen geurkaarsen koop, neem ik er vaak toch maar even eentje mee, terwijl ik er thuis nog een heleboel heb en ik ook eigenlijk mijn geld wil besparen voor kaarsen van het merk Yankee Canlde. Ik merk dat ik mijn kaarsen van dit merk het allerliefste gebruik, maar de prijzen zijn wat hoger dan van andere kaarsen. Nu ga ik dus eerst wat kaarsen opmaken en als het allemaal in de zwarte bak past, ga ik nog eens langs Yankee Candle in Amsterdam.

Bij doucheproducten geldt het zelfde verhaal. Eerst dingen opmaken, daarna dingen kopen.


4. Geen oogmake-up dragen tot en met 25 maart
Mijn laatste doel dat begint met 'geen'. Je zult wel denken dat dit doel wat vreemd is. Het geval is dat ik de laatste tijd heel veel last heb gehad van droge rode plekken rond mijn ogen. Dit moet een allergie zijn voor een bepaalde stof in make-up producten. Of misschien mijn remover? Om dit 100% te testen adviseerde de dokter om een hele maand geen make-up op mijn ogen te gebruiken en daarna elke week weer een product te gaan testen. Gelukkig heb ik twee ogen. Dan gaat het testen al een stuk sneller. Op 26 maart is de maand eindelijk voorbij en kan ik gaan testen.
Ik vind het heel jammer om al mijn prachtige oogschaduw een hele maand te laten liggen, maar ik moet gewoon zien waar die allergie vandaan komt. Hebben meer van jullie dit probleem? Laat even weten waar het door komt.

5. Geld sparen
Hoeveel geld ik wil sparen is niet belangrijk, maar dit zal voor mij echt een bespaar-maand zijn. Alle onbelangrijke dingen, zoals hierboven genoemd, moet ik laten liggen. Wel is er nog een struikelblok. Wat ik echt ontzettend graag zou willen, is naar het concert gaan van Katy Perry. Je kunt alleen nooit weten wanneer zij naar Nederland gaat komen. Daar gaat mijn spaarplan! Hoeveel zouden kaartjes voor dit concert kosten?

Als deze post jullie op ideeën brengt en jullie helpt zal ik dit vaker doen. Misschien ga ik standaard elke maand vijf doelen voor mezelf opstellen. Bijvoorbeeld een boek uitlezen, een studieplanner bijhouden, meer fotograferen, of andere leuke dingen. Of je kunt net zo streng zijn als ik en jezelf dingen verbieden. Geld sparen is in ieder geval geen straf. Je hebt er later meer plezier van.

Wat is jouw grootste doel deze maand?

No Comments Yet, Leave Yours!