maandag 3 maart 2014

I'll take you to the candy shop...


I'll let you lick the lollipop, we kennen het nummer allemaal, maar deze post heeft behalve de eerste zinnen van het refrein niets te maken met de inhoud van het nummer. Dit gaat namelijk wel echt over snoep en dan vooral snoep dat je niet vaak in de winkel ziet liggen.. take a look!

Ik heb de afgelopen tijd verschillende soorten snoepgoed gekocht, allemaal net even andere producten dan dat wij hier in Nederland eigenlijk kennen. Toch is het hier wel te koop en proberen is het dan ook zeker waard.


Allereerst Jawbreakers, we kennen ze allemaal wel, de toverballen met verschillende vormen en smaken waren bij mij al vroeg populair en het mooie was dat je met je zakcentje van €1,- altijd een pakje kon halen. Ik vond het dan ook leuk om te zien dat er eens andere varianten waren dan allen de zure en aardbeiensmaak. Ik nam de tropical smaak mee en ice cream. Vooral de laatste is echt heerlijk! Ik kocht ze bij de lokale snoepwinkel, vaak hebben deze ook wat 'buitenlandse' producten en het is sowieso leuk er een kijkje te nemen.



Pop tarts! Deze lekkernij is in Amerika razendpopulair, maar in Nederland vrij onbekend. De bedoeling van deze Pop tarts is dat ze in de magnetron of het broodrooster zacht worden gemaakt, waarna je ze heerlijk kan opeten. De pop tarts bestaan namelijk uit twee lagen met daartussen en bovenop een heerlijke vulling. Ik kocht deze Oreo smaak en die is echt heerlijk! Deze kocht ik bij Eichholtz delicatessen, het bekende winkeltje aan de Leidsestraat in Amsterdam. Ik betaalde er rond de €7/8 voor, maar dan heb je ook iets heerlijks. In deze winkel zijn trouwens niet alleen producten uit Amerika te verkrijgen, ook uit andere delen van de wereld zijn er producten te vinden. Tip: ze verkopen er ook Reese's peanut butter cups!


Deze koekjes kunnen we bijna een dupe van Oreos noemen. Ze zien er bijna hetzelfde uit, de vraag is alleen, smaken ze ook hetzelfde? Op dat antwoord moet ik nee antwoorden, maar dat betekent niet dat deze koekjes niet lekker zijn. Het verschil is alleen dat er aan de vulling van Oreo meer smaak zit in vergelijking met deze koekjes. Ik kocht deze overigens bij de Action, net als de aankomende producten, Action verkoopt veel 'apart' eten en ik kijk dan ook graag hiertussen om te zien of er iets lekkers bij zit. De koekjes kosten €0,59.


Chocola! Je houdt ervan of niet, maar ik denk dat het merendeel van de mensen niet zonder kan. Toen ik deze Milka chocolade zag met aardbeienyoghurtsmaak was ik dan ook meteen verkocht. Aardbeien, chocola, yoghurt, klinkt echt als de perfecte combinatie! Ik proefde ze dan ook gelijk en ze zijn echt verrukkelijk. De chocola was te koop in een verpakking van twee repen en kost €1,19. De smaak is dus niet alleen heerlijk, maar de prijs is dat ook.


Dit is alweer het laatste product, maar misschien wel het leukste. Denk de melk even weg en wat houd je dan over? Inderdaad, de happy shake! Met deze shake kan je zelf je drankje bij elkaar mixen, ik probeerde het al eerder met de aardbeienversie en nu ik de chocolade zag staan nam ik hem meteen mee. Zou ik net zo enthousiast zijn over deze smaak? Dat zou toch wel moeten met chocolade?



In het pakje zit een plastic beker met draaideksel zodat je daarin je milkshake kan klaarmaken. Ook zitten er 2 zakjes bij met ieder daarin 5 zakjes met het poeder dat je toe moet voegen. Op de zijkant van de doos zit mooi aangegeven hoe je de shake moet maken.



200 ml melk, een zakje poeder erbij en shaken maar! Het resultaat? Heerlijke chocolademelk! Het lijkt er op en smaakt ernaar en dat voor maar 20 cent, want voor het hele pakket betaal je maar €1,99. Goede deal dus.

Dit waren dus een aantal producten die gewoon in Nederland te verkrijgen zijn, ondanks het 'Amerikaanse' uiterlijk. Kijk dus gewoon eens goed rond, de Action, de plaatselijke snoepwinkel, het is makkelijker dan gedacht.

Wat vind jij een lekkere, buitenlandse lekkernij?


2 opmerkingen:

  1. Aah die jaw breakers geven me echt een nostalgisch gevoel haha, ik at die vroeger altijd! Lekkere dingen heb je gekocht! X

    BeantwoordenVerwijderen