dinsdag 11 maart 2014

Dumonts kleine Beauty & Style Lexicon van Action


Dit wordt qua tekst een kort artikel. Ik ga kort en krachtig zijn. Het enige wat ik eigenlijk wil doen, is jullie iets aanraden. Een boek! Geen literatuur of ander leesvoer, maar een boek vol informatie en tips op het gebied van beauty en stijl.



De lexicon is verdeeld in verschillende hoofdstukken, maar de hoofdpijlers zijn, zoals je op de kaft kunt zien: haar, huid, mode en make-up.
In het begin staan er wat tips die ik zelf een beetje overbodig vind. Dit gaat over hoe jij je mooi en geweldig gaat voelen.


Het hoofdstuk daarna gaat over huidtypen, hoe je deze verzorgt en welke soorten huidverzorging er zijn. Van het deel met ingrediënten kon ik veel leren. Daarna veel over handen en voeten en over het doen en verzorgen van je nagels.

Essence!

Een nieuw hoofdstuk: opmaken. Beginnelingen zullen hier veel aan hebben. Hoe breng je je foundation aan? Hoe doe ik mijn wenkbrauwen? Op welke plekken breng ik verschillende kleuren oogschaduw aan? Bijna elk product wordt voorgedaan met een fotoserie.


Ik ga me de komende tijd veel in het hoofdstuk over haar verdiepen, want ik doe veel te weinig met mijn haar.


Dit is naar mijn mening het leukste hoofdstuk van het hele boek. Een aantal bladzijden met recepten van maskers, haarverzorging, peelings, enzovoort. Hier ga ik zeker nog iets van uitproberen en het met jullie delen.
Daarna volgt nog een hoofdstuk over stijl. Best komisch naar mijn mening. Je zult het moeten lezen.


In het boek staat ontzettend veel informatie en ook heel veel kleine blokjes met tips. Ik heb aan sommige hoofdstukken veel en ga binnenkort zelf cosmetica maken dankzij dit boek. Bij Action zijn verschillende lexicons te koop voor €2,59 per stuk. Andere lexicons gaan bijvoorbeeld over een feestje geven, verschillende soorten voeding of mode.

Heb jij al een lexicon van Action?

No Comments Yet, Leave Yours!