dinsdag 4 februari 2014

Review: Kwasten van Ebay


Qua make-up kun je er eigenlijk alles kopen, op Ebay. En dan het liefste op ebay.com. Deze keer kocht ik er een set van vijf kleine kwasten. Wat ik er van vond en waar ik ze voor gebruik? Lees het maar!



Dit was hoe ik de kwasten in de envelop ontving. Goed beschermd met plastic, zodat de haren niet allerlei kanten op gaan staan tijdens het vervoer. Het merk is Jessup en hier had ik verder nog nooit van gehoord. Als je aan het einde van dit bericht even op de link van de verkoper klikt, zul je zien dat er ook nog grotere formaten zijn. Maar eerst even een blik op de kleinere varianten.
Op de pagina op ebay van de set kwasten die ik kocht stond bij elke kwast een omschrijving waarvoor deze te gebruiken was en op die manier heb ik ze ook getest.


Precision Tapared: Voor exact plaatsen van concealer op moeilijke plekken zoals rond de ogen en neus en op de kin en rond de mond. 

In het eerste opzicht dacht ik dat deze kwast bedoeld was voor het aanbrengen van oogschaduw in de crease. Maar de kwast pakt oogschaduw niet ontzettend goed, dus de kleur in de crease wordt niet erg intens. Voor het licht aanbrengen van oogschaduw in de crease zou je 'm best kunnen gebruiken. 
Maar ik heb de kwast dus ook getest voor concealer en ik kon wel merken dat-ie daarvoor bedoeld is. Prima mee te werken! En inderdaad vooral op moeilijke plekjes.


Precision Round: Voor het aanbrengen van basis of primer op het ooglid.

Voor het aanbrengen van oogschaduwbasis gebruikte ik eigenlijk altijd mijn vingers. Maar nu ik deze kwast heb, ga ik deze er zeker voor gebruiken. Hij brengt het product goed aan en is erg stevig, maar toch zijn de haren redelijk zacht.


Precision Angled: Voor het aanbrengen van product op plekken zoals de zijkant van de neus en de holtes van je wangen.

Ik neem aan dat er met deze beschrijving bedoeld wordt dat je er bronzer mee aanbrengt in "de holtes van je wangen". Maar hier gebruik ik graag dezelfde kwast voor, maar dan een maat groter.
Waar ik deze kwast geschikt voor vind, is het blenden van oogschaduw. Door de schuin afgesneden haren is er heel makkelijk mee te werken.


Precision Flat: Voor het stippelen van concealer op sproeten, vlekjes en andere kleine onvolkomenheden/imperfecties.

Ik heb geprobeerd er concealer mee aan te brengen op iets rodere plekken op mijn gezicht. Dit gaat aardig, maar het is nog wel moeilijk om het natuurlijk te vervagen, dus zonder ronde stippen op je gezicht te zien. Wel zijn de haren erg geschikt voor het opnemen van het product. Van alle kwasten van deze vijf-delige set voelen de haren stevig, maar zacht aan. 



Precision Flat Angled: Voor het aanbrengen van concealer overal op het gezicht. Werkt vooral goed rond de ogen en de neus.

En alwéér een kwast voor concealer. Nu je de eerste, puntige kwast al gebruikt voor concealer kun je deze goed gebruiken voor het aanbrengen van highlighter. Vooral op je junkbeenderen is het met deze kwast erg makkelijk.


Ik kreeg bij mijn aankoop ook nog een gratis powder puff! Ik weet alleen nog niet wat ik hiermee ga doen, want ik breng mijn poeder veel liever aan met een grote zachte poederkwast van Hema.


Over het algemeen vind ik de kwasten best grof, maar wel handig voor het aanbrengen van highlighter, concealer en oogschaduwbasis en het blenden van oogschaduw. Graag had ik wat meer kwasten gezien voor het aanbrengen van oogschaduw, want voor oogschaduw op het ooglid gebruik ik altijd een platte kwast. Voor een goede, platte kwast had ik de Precision Flat brush wel willen ruilen, om de set echt compleet te maken. Ik vind de Precision Flat brush niet erg nodig en ga deze waarschijnlijk niet vaak gebruiken. 
Voor de lage prijs zijn de kwasten een mooie aanvulling van mijn kwastenverzameling. Ik betaalde voor de vijf kwasten namelijk $6,20, dus dat is ongeveer €4,60. Ik kocht ze bij deze verkoper. 



Heb jij ook al eens kwasten aangeschaft op Ebay?
Hoe bevielen ze?

No Comments Yet, Leave Yours!