donderdag 27 februari 2014

Nagellak Tag | Evi


Bij mijn goede vriendin Ilona van World Full Of Polish zag ik de nagellak tag voorbij komen en omdat ik een best grote verzameling heb en bijna geen dag zonder gelakte nagels door het leven ga, kan ik deze tag niet overslaan.

Uit hoeveel nagellakjes bestaat jouw stash?
Mijn stash bestaat nu uit 149 nagellakjes. Is het erg dat ik dit vind meevallen?

Van welk merk bezit je de meeste lakjes?

Van Essence heb ik er 29 en van Catrice 16. Voor de rest heb ik heel veel verschillende merken. Er is geen merk waarvan ik helemaal fan ben. Het gaat me echt om de kleur en de soort van het lakje.

Wat is de meest voorkomende kleur?

Paars tot bordeaux tinten en blauw op mijn nagels vind ik helemaal geweldig. Hier heb ik dan ook de meeste lakken van. Als het dan ook nog een mooi liquid sand effect of glitters heeft kan ik gewoon niet weerstaan om het te kopen.

Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?

Een kleur die ik echt mis in mijn stash is een lichte hemelblauwe kleur. Ik heb wel een lichtblauw lakje, maar die dekt niet helemaal fantastisch.

Welke nagellak draag je het meest? Schrijf de kleur en het merk op!

Het was helemaal niet moeilijk om deze uit mijn lades met nagellak te pakken. Hier zijn ze:


H&M: Blue My Mind, Catrice: Meet Me At Coral Island en Catrice: Oh My Goldness!

Miss Sporty: 312, OPI: In The Cable Car-Pool Lane en Essence: Here's My Number

Blue My Mind van H&M heb ik heel vaak gedragen. Het is misschien het allereerste lakje dat ik bezat en is een beetje stroperig, maar wel bijna op. 312 van Miss Sporty is een van mijn meest gedragen lakjes, omdat veel verschillende glitter topcoats er mooi bij staan en de kleur goed te combineren is.
Er zijn ook nog wat lakken die ik pas nieuw heb, maar waarvan ik zeker weet dat ik ze vaak ga dragen in de toekomst:



Catrice: Call Me Princess en Catrice: Berry Potter & Plumbledore (Swatch)


Miss Sporty: 063 en Essence: Galactic Glam (Swatch)

Bij welk lakje blijf je je afvragen waarom je die nog niet hebt weggegooid?

Ik heb een lakje van China Glaze dat zelfs met acht laagjes nog niet zal dekken. Het lakje heet Shell-O en heeft een perfect koraalroze kleur. Als de kleur wel zou dekken, draag ik deze zeker weten heel vaak in de zomer.
Ook heb ik nog een lakje met feather effect. Ik heb hier €4,99 voor betaald bij Etos en vind dit super zonde, want het effect is niet mijn ding en ik draag 'm nooit. Ik hoop altijd dat er een dag komt waarop ik weet hoe ik de lak moet dragen.



Gebruik je base- en topcoat?

Ik gebruik altijd, maar dan ook altijd, een nail hardner voordat ik mijn nagels een kleur geef. Ik heb gelezen dat dit niet goed is voor mijn nagels, maar dat negeer ik gewoon :)

Stempel je liever, of doe je nail-art met de losse hand?

Eigenlijk doe ik te weinig met nail art. Met stempelen moet ik nog veel oefenen, want ik heb wel leuke image plates liggen. Het is eigenlijk zonde dat ik ze niet vaak gebruik. Een pen tool heb ik daarnaast zelf niet eens, die leen ik een heel enkele keer van mijn zusje.

Dit was de eerste nail-art op mijn blog:


Hou je van shimmers en glitters, of liever van een crème finish?
Ik ga voor een totale glitterlak of een crème finish. Van een lichte shimmer houd ik niet zo. Het is voor mij all the way of helemaal niet. 

Voel je je kaal zonder nagellak?

Ik kan me herinneren dat ik een maand geleden een dag rond lip met ongelakte nagels. Dit voelde zo ontzettend vreemd, dat ik dit nooit meer van plan ben. Ook vind ik het gewoon zonde om mijn nagels niet te lakken.

Welke nagellak draag je op dit moment? 

Op dit moment draag ik van het merk Miss Sporty de lak 063 van de Crush On You lijn. De noemde ik ook hierboven.



Wees zo vrij om deze tag over te nemen als je dit leuk vind. Ik vind het leuk om te lezen.


Reageer een link van jouw nagellak TAG hieronder!



No Comments Yet, Leave Yours!