woensdag 22 april 2015

Hema nachtcrème voor de gevoelige huid | Review


Alweer een Hema review? Ja, dat klopt. Mijn nachtcrème was op en ik besloot een ander merk te gaan testen, dus Hema lag al snel voor de hand. Nu nog maar eens zien of deze de vorige kan vervangen. 



Mijn huid kan soms nogal gevoelig op gezichtsproducten reageren, dus ik besloot ook bij mijn nachtcrème te kiezen voor een variant geschikt voor de gevoelige huid. De sensitive skin producten waren in de winkel gelukkig makkelijk te herkennen aan de groene verpakking. Ook de deksel van de crème is groen. Ik vind zo'n plastic potje nou niet bepaald chique ogen, maar een glazen potje is aan mij toch niet besteed en de prijs staat er natuurlijk ook niet bepaald naar. Voor een low-budget merk en voor het reizen is de verpakking prima. 




Zoals ik al zei is deze nachtcrème geschikt voor de gevoelige huid. De verpakking belooft dat deze je huid zal herstellen, zal kalmeren en zal voeden. Daarnaast is er shea boter toegevoegd, wat bekend staat om zijn hydraterende werking en rijk is aan vitamine A en E. Dat klinkt in ieder geval geschikt voor mijn huid. Ten slotte is de crème vrij van parfum en conserveringsmiddelen.


In tegenstelling tot veel andere crèmes lijkt deze van Hema meer op een gel dan een romige crème. De substantie is een beetje dik en bouncy, als je begrijpt wat ik bedoel. Dit heeft als gevolg dat ik ervaar dat deze substantie een stuk sneller intrekt dan de andere crèmes die ik heb gebruikt. Vooral bij een nachtcrème is dat een groot voordeel, want dan plakt je hoofd niet zo aan je kussen, haha! Wel zit er een geur aan het product die me enorm stoort. Dit kan persoonlijk zijn, maar ik denk niet dat er iemand is die de geur ervan kan waarderen. 

Maar nu het belangrijkste: de werking. Ik merk eerlijk gezegd niet veel verschil met mijn huid op de avond voordat ik het aanbreng en op de ochtend erna. Ik heb het zelfs een aantal keren aan één kant van mijn gezicht aangebracht en dan wordt deze gedachte bevestigd. De nachtcrème zorgt niet voor een zachtere of meer verzorgde huid. Ik merk zelfs dat ik na het wisselen van nachtcrème meer last heb van puistjes. 


Je merkt het al. Ik ben niet zo tevreden over deze nachtcrème van Hema. De geur ervan staat me tegen en ik merk niet veel aan mijn huid op de ochtend na het aanbrengen. Erg low-budget vind ik het product overigens ook niet. Ik vind €5,60 voor het uittesten van een crème die uiteindelijk niet veel doet nog best veel.

Ben jij wel tevreden over andere sensitive huidproducten van Hema?

No Comments Yet, Leave Yours!