woensdag 11 februari 2015

Toujours fruitige Hand & Face Wipes | Review


Het zal je vast verbazen te zien dat deze review gefocust is op babydoekjes. Toch is dat vandaag het geval. Ilona en ik hebben een enorme zwak voor producten met een zoete fruitgeur en ook bij dit product was het weer raak. We besloten deze babyhuid-vriendelijke doekjes te gebruiken als remover van gezichtsmake-up en ik laat je nu weten hoe dat bevalt.



Deze low-budget Toujours doekjes zijn dus bedoeld voor baby's en, om precies te zijn, voor hun handen en gezicht. Maar als deze geschikt zijn voor baby's, waarom dan niet voor ons als tiener of ouder? Op de verpakking wordt met nadruk aangegeven dat de doekjes geen parabenen en alcohol bevatten en pH neutraal zijn. Dat kan enkel een pluspunt zijn voor verzorging van het gezicht. Daarnaast klinken 'extra milde lotion' en 'beschermt tegen uitdrogen' veelbelovend.


Wat me vooral verraste van deze pakketjes, is dat ze wel 40 doekjes bevatten. Ook zijn deze groter dan ik gewend ben van reinigingsdoekjes. Je kunt makkelijk make-up van je gehele gezicht halen, want één doekje is daar groot genoeg voor. De werking voelt wel vergelijkbaar met doekjes van bijvoorbeeld Essence en daar is helemaal niets mis mee. Ze voelen inderdaad mild aan en laten een fris en zacht gevoel achter op de huid. Ook de ochtend erna voelt mijn gezicht nog zacht aan. Rond mijn ogen durf ik het reinigen met deze doekjes nog niet aan. Ik krijg namelijk een allergische reactie van alles behalve kokosvet. Zelf kun je dit makkelijk proberen!



In de eerste instantie ging het natuurlijk om de geur. Ilona was vooral heel enthousiast over de variant met geur van ananas en watermeloen. Ze haalde zelf nog een pakje bij en liet ze in de winkel aan mij zien. Van deze geur overheerst vooral ananas en hoewel ik daar geen fan van ben, is dit een geurencombinatie die me enorm aanspreekt. Naast deze combo ontdekten we nog een ander soort: aardbei en banaan. Hier ruik je de combinatie van de twee vruchten heel goed. Eigenlijk doen beide versies me aan snoepjes denken. Bananensnoepjes, watermeloensnoepjes, je kent het wel.

Toch blijft de geur niet zo lang aanwezig. Ik wil niet in elke blogpost mijn vriendje Tim betrekken, maar verder zijn er weinig mensen die dicht bij mijn gezicht komen. Hij vond mijn gezicht na gebruik van de doekjes namelijk helemaal niet lekker ruiken. Van de fruitgeurtjes was dus na een paar seconden alweer niets te merken. Het is jammer, maar ik verwijs (zoals wel vaker) gelijk naar de prijs. Deze is namelijk enorm laag.


Waar je voor 25 doekjes van merken als Essence en Nivea al gauw €1,50 of €2,00 betaalt, krijg je hier 40 doekjes voor €0,99. Het is dus een goedkope oplossing, waarbij je zelfs keuze hebt uit twee zoete geurencombinaties. Dat deze geuren niet blijven hangen moet je maar voor lief nemen, want het ontbreken van vervelende ingrediënten zorgt ervoor dat je na gebruik van deze doekjes een heel schoon en zacht gezicht hebt. Je kunt ze kopen bij Lidl. 

Heb jij wel eens verzorgingsproducten gekocht bij Lidl?

1 opmerking: