zaterdag 14 februari 2015

Essence Like An Unforgettable Kiss eau de toilette | Review


Ik keek enorm uit naar de Cinderella limited edition van Essence en was de LE die daarvoor nog kwam eigenlijk een beetje vergeten. Toch viel de huidige collectie me niet tegen. Ik nam van Like An Unforgettable Kiss de eau de toilette mee en ik hoop hiervan de zoetigheid net zo op jullie over te kunnen brengen als toen ik er in de winkel aan rook.



Bij de uitstraling van de producten binnen de limited edition Like An Unforgettable Kiss zie ik gelijk een thema gelinkt aan Valentijnsdag. Daarnaast doen de lieflijke pastelkleurtjes me weer aan de lente denken. Er is veel roze gebruikt en dat zie ik ook terug bij deze eau de toilette.

Van verpakking is bij gelegenheid van een speciale editie niet gewisseld. Wel is er uiteraard gedacht aan een ander design. Deze lieflijke uitstraling past perfect bij de collectie en is ook hoe ik die van Essence gewend ben. Vrolijke kleurtjes zie ik namelijk bij alle luchtjes wel terug. Daarnaast vind ik 'm geschikt voor de geur die het luchtje heeft.


In de eerste instantie vond ik de geur vooral wel citrus-achtig. Ik kon mezelf daarin gelijk geven toen ik de noten zag:

Topnoten: pink grapefruit, mango en mandarijn
Hartnoten: lelietje van dalen en framboos
Basisnoten: sandelhout, musk en vanille

De topnoten zijn dus volkomen herkenbaar. De citrusvruchten herkende ik gelijk en ook de mango en framboos ruik ik terug. Musk en vanille zie ik als basisnoten vaak terugkomen bij Essence. Toch geven deze een heerlijke basis in zo'n zoet luchtje. Ik kan me voorstellen dat wat ik nu ga zeggen niet voor veel luchtjes van Essence zal gelden; dit is een luchtje die je niet zult vergeten. Wanneer mijn huisgenootje (die heeft 'm ook) dit luchtje draag, herken ik deze gelijk. Daarnaast kan ik me bij de gedachte aan het luchtje gelijk herinneren hoe deze ruikt. Daarmee kan ik wel concluderen dat dit geen standaard geur is.


Ik ben enorm blij met deze zoete toevoeging aan mijn parfumcollectie. Het is origineel van Essence om eens een eau de toilette aan een limited edition toe te voegen en in dit geval hebben ze er heel goed aan gedaan. Hij past binnen het thema en ruikt heerlijk. Wel moet ik 'm halverwege de dag toch een keertje bijwerken. Maar dat neem ik voor lief als het gaat om een klein bedrag van €2,99 voor 10 ml. Daar kan ik persoonlijk namelijk een heel tijdje mee toe.

Essence is verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister.

Wat kocht jij van de Like An Unforgettable Kiss collectie van Essence?

4 opmerkingen:

  1. Ik ben zelf geen fan van zoete geuren, maar ik vind 'm er wel erg schattig uitzien. Zelf heb ik overigens niets van de collectie gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zelf totaal geen ervaringen met de luchtjes van Essence, maar ik ben door dit artikel toch wel benieuwd geraakt. Volgende keer maar even ruiken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door deze review wil ik hem alleen nog maar meer hebben! Ik heb er al twee keer aan geroken in de winkel, maar nog steeds niet meegenomen. Misschien toch maar eens doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt mij een lekker luchtje. Ik hou van zoet.

    BeantwoordenVerwijderen