zondag 28 december 2014

Essence Cream to Powder blush en highlighter


In mijn Essence verrassingspakketje deze feestdagen zat een cream to powder blush en een cream to powder highlighter. Dit waren producten die ik nog nooit had uitgetest en daar was het nu dus tijd voor. Zijn deze ‘nieuwe’ producten een geweldige uitvinding of houd ik het liever bij de gewone poederblushes? Deze vraag ga ik vandaag voor jullie beantwoorden.


De schattige, doorzichtige, simpele en bolle verpakkingen van Essence zijn inmiddels heel herkenbaar. Nog steeds heb ik ze liever plat, zodat je ze kunt opstapelen, maar dit maakt ze wel een stukje speelser.


De blush en highlighter zijn dus in crèmevorm, maar wanneer je ze aanbrengt, zullen ze transformeren in een poeder. Essence raad op de achterkant van het doosje aan de producten met je vingers aan te brengen. Je kunt ze deppen op je gezicht en daarna uitsmeren met je vingertoppen. Hier ben ik persoonlijk geen fan van. Het kan niet zijn dat je foundation zo goed op zijn plek blijft zitten. De producten gaan zich vermengen en daarnaast kun je met je vingers, naar mijn mening, niet zo precies te werk gaan als met een kwast. Maar we zullen zien wat ervan terecht komt.


Van de twee blushes die Essence uitbracht heb ik de perzikkleurige variant. Dit is 10 sweet as a peach en ook is er een roze cream to powder blush verkrijgbaar.  Op de foto hierboven lijkt-ie nogal fel, maar in het echt is de kleur een stuk neutraler en lichter en meer oranje dan roze. Er zitten daarnaast niet bepaald shimmers in, maar eerder een glansje.


Als je shimmers zoekt, kun je die vinden in de highlighter. 20 bright up you life is roze parelmoer, in tegenstelling tot nummer 10 die eerder wit lijkt.


De swatches.


Ik hoop dat je het op beeld kunt zien, maar de blush zit nogal vlekkerig op mijn gezicht. Dat komt natuurlijk door de cream substantie of door mijn opmaak-kunsten. Het kan een persoonlijke mening zijn, maar doe mij maar een poeder blush. Ik denk dat ik al blij moet zijn met deze versie in plaats van de roze, want roze lijkt me bij zo'n product nog moeilijker om netjes aan te brengen. Als je wat beter bent in het aanbrengen van dit product dan ik, kan ik deze kleur wel erg aanraden. De perziktint is prachtig en bevat een mooie glans.


Over de highlighter ben ik nog meer te spreken! Hierbij ondervind ik niet zo veel moeilijkheden bij het aanbrengen, want dit hoeft een stuk minder precies. De glans en shimmer van de parelmoer kleur is prachtig en het product maakt me nieuwsgierig naar de andere kleur van het stel.


Persoonlijk zou ik je alleen laten kiezen voor de cream to blush highlighter, maar voor €2,79 kun je ook gewoon de blush uitproberen. De kleur hiervan is namelijk prachtig en het proberen waard. Als je nu al tegen het aanbrengen opziet, zou ik de blush lekker laten liggen en de prachtige highlighter in ieder geval toevoegen aan je stash. Ze zijn verkrijgbaar bij Kruidvat.

Heb jij de cream to powder producten van Essence al uitgeprobeerd?

3 opmerkingen: