dinsdag 9 september 2014

Cairuo | nail polish


Ik had het jullie beloofd in de laatste Lovely Lacquers en belofte maakt schuld. Of nou ja schuld.. ik vind het gelukkig leuk om nagellak te swatchen, dus zo'n zware taak was het nou ook weer niet. Deze keer review en swatch ik vijf lakken voor jullie van het merk Cairuo. Misschien onbekend, maar bereikbaarder dan je denkt.


CR16 - CR20 - CR27 - CR10 - CR06

Het is voor mij alweer twee jaar terug dat ik deze lakken kocht op de Bazaar in Beverwijk, maar na wat tips van vriendinnen bleek dat deze lakken ook gewoon op de markt worden verkocht. Nu heeft iedereen vast wel een markt in de buurt en dit is wel zo'n merk dat dus overal te vinden is voor een klein prijsje. Bij mijn trip naar de Bazaar twee jaar geleden ging ik voor vijf lakken in wat standaardkleuren. Hemelsblauw, mintgroen, rood, babyroze en wit. De lakjes hebben geen namen, alleen een nummer. Twee jaar klinkt misschien veel voor nagellak, maar de lakken zijn nog lang niet uitgedroogd en nog prima te gebruiken. De substantie is net zo vloeibaar als twee jaar geleden.


De lakken draag ik eigenlijk bijna nooit, maar ik heb spijt als ik kijk naar deze foto's, want wauw, wat een mooie helderblauwe kleur! Ik was eeuwig op zoek naar zo'n kleur, maar deze lag dus al die tijd gewoon in mijn stash. Schandalig eigenlijk dat ik de lang amper heb gebruikt.


Het volgende kleurtje is deze mintgroene kleur. Niet heel bijzonder, maar wel mooi. Mintgroen is echt een kleur die overal en altijd bij past, dus ik ga deze zeker vaker gebruiken.


Ik ben geen fan van rode nagellak, maar toen ik twee jaar geleden de eerste lakjes begon te kopen vond ik het een essentiële kleur om in bezit te hebben. Helaas weet ook nu het lakje mij niet te betoveren, dit zijn drie laagjes en nog zie ik mijn witte tips er doorheen, heel jammer.


Roze! Ik houd ervan. Als het om nagellak gaat is het sowieso mijn favoriete kleur en deze babyroze kleur vind ik dan ook geweldig. Een mooie dekking en een mooie tint.


Dan alweer het laatste kleurtje en zeker niet de meest onbelangrijke. Vaak is het een zoektocht naar de juiste witte lak, eentje die dekt en betaalbaar is lijkt namelijk moeilijk te vinden. Toch kan dit lakje het, ik heb hier twee laagjes op en daarmee dekt het lakje al perfect.

Ik ben heel blij dat ik de lakjes weer uit m'n stash heb gegrepen. Op de rode na zijn ze erg fijn in gebruik. Bij de het lakken zijn twee lagen genoeg voor mijn nagels en ze dekken dan perfect. Je moet er alleen op letten dat je voorzichtig lakt, want de substantie oogt snel streperig.

Ik kocht de lakken op de Bazaar in Beverwijk voor €1,- dus je kan er vanuit gaan dat op de markt de prijs ook rond dit bedrag ligt.

Was jij al bekend met het merk Cairuo?

4 opmerkingen: