zondag 20 juli 2014

Sample reviews #1


Welkom bij de introductie van weer een nieuw item: Sample reviews. Je leest in dit item mijn eerste indruk van een aantal samples. Ik zou deze in een bepaalde categorie kunnen doen, maar in het eerste artikel doe ik dat nog niet.

Ik ga meteen met de mini reviews beginnen. In die korte reviews staan links voor het aanschaffen van het volledige product.



De dr. Brandt Flexitone BB Cream past zich aan aan je eigen huidskleur en is te koop bij Douglas. Ik zal meteen met de deur in huis vallen. Wat een verschrikkelijk product. Het was de bedoeling alle bb-creams in mijn sample reviews hele dagen te testen, maar deze heb ik er meteen weer afgehaald. Een andere bb-cream die ik ooit had die zich ook aanpaste aan de huidskleur was eerst wit. Deze daarentegen is donkerbruin. Als je 'm aanbrengt en uitsmeert op de huid wordt deze wat lichter, maar alsnog blijft-ie oranje en dus te donker. Verder zit er een vreselijke chemische geur aan het goedje, waardoor ik totaal niet blij wordt van dit product.



Nadat ik de Flexitone bb cream van mijn huid had afgeboend met een wattenschijfje of zes, bracht ik deze Bright Fit BB Cream van Etude House aan. Dit moest met mijn handen, want mijn kwast was nogal vies door de vorige, zoals je nu wel snapt. De kleur was helemaal prima, waardoor ik 'm wel een dag wilde dragen. In het begin vond ik de bb cream er een beetje cakey, maar dat kan komen door het missen van de kwast. Toch viel dat effect uiteindelijk wel mee. De substantie is dun en voelt redelijk natuurlijk aan. Wel ging mijn gezicht al snel glanzen, ook al had ik deze afgepoederd. De dekking is niet zo goed als mijn foundation van Catrice, die ik elke dag gebruik, maar voor een bb cream is deze prima.
Nu komt het grootste nadeel. Deze bb cream is van het merk Etude House en komt dus uit Zuid-Korea. Ik kreeg deze ooit bij een bestelling op Ebay, en dat is dus ook waar je de grote tube vandaan moet halen. De prijs is niet ontzettend hoog (zo'n $12), maar door de lange levertijd zul je deze waarschijnlijk minder snel willen aanschaffen. Er zijn waarschijnlijk bb creams die even goed werken en gewoon te koop zijn bij de drogist.




Het volgende product voor de huid is een cc cream en deze is wel in Nederland verkrijgbaar bij de drogist. De substantie van deze L'Oréal Nude Magique CC Cream is groen, wat in het begin gek is. Snel zag ik gelukkig de substantie veranderen in een soort huidskleur. Ik zeg 'soort' huidskleur, want deze cc cream is voor mij nog iets te oranje. Het valt net teveel op, waardoor ik 'm voor mezelf niet draagbaar vind. Een ander nadeel is het te dun zijn van de cc cream. Hij glijd zo over je hand heen voor je 'm aan kunt brengen, waardoor dat moeilijk gaat en er veel product verloren gaat. Op deze punten na heb ik ook nog wel positieve dingen te vertellen over de cc cream. Hij voelt namelijk licht aan op de huid en dekt ook redelijk goed. L'Oréal belooft met deze cc cream rode plekken te verbergen en dat lukt het merk dan ook echt wel. Toch zou ik geen € 13,99 betalen voor dit groene/oranje goedje. Ik zou dan kiezen voor een bb cream in je eigen huidskleur.



Ten slotte is hier als huidverzorging een serum. Dit is het Estée Lauder Advanced Night Repair Serum die je voor het slapen gaan aanbrengt op de huid. Toen ik het zakje openmaakte kwam meteen een vreemde geur me tegemoet. De geur leek eerst op eucalyptus, maar deed me daarna geluk heel erg denken aan hoestdrank, wat ik echt mega vies vind. De substantie is een olie met een bruinige tint, die niet te zien is als je 'm op je gezicht aanbrengt. Ook al zou dit toch niet moeten uitmaken als je gaat slapen. Het serum laat een vettige laag achter, die ik toch even probeer weg te deppen voor alles uitgeveegd wordt op mijn kussen.
De volgende ochtend voelde mijn huid wel zacht aan, maar ik vrees dat je dit serum een lange tijd zal moeten gebruiken voor je weet of het echt een effect geeft. Ik heb enkel een sample. De volledige fles van 30ml koop je voor €70,90 bij Douglas. Dit is een bedrag dat ik toch echt te hoog vind om 'even' uit te proberen en er zullen serums zijn zonder afgrijselijke geur. Er zullen goedkopere serums zijn die ook hun werk doen.




Na huidverzorging heb ik nog twee testers van parfums. De eerste is de eau de parfum Hilfiger Woman. Ik zeg nadrukkelijk eau de parfum, want vaak gebruik ik eau de toilettes en het valt me op dat deze sneller vervliegt dan die ik gebruik, terwijl deze meer parfum zou moeten bevatten. Dit is duidelijk een nadeel voor mij.
De geur van het luchtje is vrouwelijk, maar toch redelijk standaard. Ik zal sowieso niet snel voor een luchtje zonder iets van een herkenbare fruitgeur gaan, maar deze vind ik ook helemaal niet spannend. Snel vervlogen en een redelijke saaie geur. Voor mij is het 'm niet. Daarnaast kan ik op internet niet de precieze geur vinden van het merk Hilfiger. Daarom helaas geen link!




Toch nog een topper op het einde, want ik merk dat ik bij de vorige reviews in dit artikel vooral negatief ben geweest. Het geurtje Chanel Chance is een stuk spannender dan de vorige parfum in dit artikel. Noten in deze parfum zijn onder andere ananas, iris, hyacint, jasmijn, musk en vanille. Deze noten weergeven heel goed hoe veelzijdig dit parfum is: fruitig, bloemig en kruidig in één. De versie die ik heb is een eau de parfum en blijft wel bijna acht uur hangen. En de geur wordt daar in die uren toch zeker niet minder op. Bij het dragen van de parfum voel ik me heel chique. Je ruikt heel op dat moment gewoon heel bijzonder. Er zijn nog twee soorten van Chanel Chance, maar dit is het origineel. Je betaalt voor 100 ml bij Douglas wel €113,40. Ik ben niet de persoon die zoveel geld uit zou geven voor een luchtje, maar om deze als kado te krijgen zou ik wel kunnen waarderen.


Door de #1 kun je meteen zien dat deel twee er ook aan zit te komen. Ik heb namelijk nog heel wat samples liggen om voor jullie uit te testen.

Na het gebruik van welk sample kocht jij het hele product?

1 opmerking: