zondag 13 juli 2014

Rituals Ancient Beauty kadoverpakking | Ayurveda lijn


Jullie weten al dat het een heel tijdje kan duren voordat ik een verzorgingsproduct volledig getest heb. Deze verpakking heb ik dan ook al een aantal maanden in huis, maar nu heb ik 'm dan echt helemaal voor jullie getest. Het zijn de producten van de Ayurveda lijn van Rituals, een merk waar nog nooit een artikel over is verschenen op onze blog. Spannend!


Met het gebruik van doucheproducten ben ik een heel precies type. Ik ben het meisje dat alle geuren van de doucheproducten die ze op een dag gebruikt, wil laten matchen met elkaar. Ik match een fruitgeur bij dezelfde fruitgeur, maar wil toch veel verschillende doucheproducten en geuren gebruiken en uitproberen. Dit werkt niet altijd. Wat Rituals doet met hun producten past me daarom perfect. Zij hebben hier de oplossing op en hebben verschillende geurlijnen in hun schappen liggen waarvan de producten verschillen in geur, maar toch met elkaar matchen. Dat beloof heel veel goeds. Nu zet ik vandaag de Ancient Beauty kadoverpakking uit de Ayurveda lijn in het zonnetje. Geuren die je in de lijn terug ziet zijn roos, honing, amandel en mint.



Iets waar jouw aandacht waarschijnlijk het meeste naar uit gaat is de verpakking hierboven. Er zit een zakje in met een scrub. Dit is meteen het eerste en laatste nadeel van de scrub: de verpakking. Het zakje is nogal onhandig om te gebruiken onder de douche en is snel op.
De geur van de scrub is basilicum en verse munt, wat me zelf echt heel goed bevalt. Vooral de munt overheerst, maar ik ben er dol op. Bij het gebruiken van deze scrub gebeurt er iets bijzonders. Meerdere bijzondere dingen eigenlijk. Ten eerst is er het effect op de huid. Je kent vast wel die keelsnoepjes met muntsmaak, waardoor je neus heel fris en open voelt. Zo voelt je huid ook. De scrub geeft een ontzettend verlichtend en verfrissend gevoel. Ik vind het geweldig. Dit effect maakt het product perfect voor verkoeling na lange zomerdagen. Het tweede wat gebeurt wanneer ik deze scrub gebruik, is dat deze oplost. Vaak gebruik ik een scrub met grove korrels, wat deze ook heeft, en moet ik deze er weer afspoelen. De Himalaya Wisdom scrub van Rituals lijkt wel op te lossen, zodat dit helemaal niet nodig is. Weer een groot voordeel, want ik ben dit nog nooit eerder tegen gekomen.



Nog nooit eerder schreef ik over Rituals en dus ook niet over hun foaming shower gels. It's a shame! Ik ben namelijk een groot fan, want ze zijn fantastisch. De shower gels hebben een pompje waar gel uit komt. Als je deze tussen je handen gaat wrijven, zal er grote hoeveelheid schuim ontstaan. Deze voelt extra verzorgend, is heel makkelijk over het lichaam te verdelen en is al helemaal perfect voor het scheren. De Yogi Flow shower gel uit deze lijn heeft een zachte, zoete en natuurlijke geur en is erg rustgevend. Deze is perfect bij de scrub uit dezelfde lijn. Als ik ga douchen gebruik ik altijd eerst een scrub en gebruik ik daarna een douchegel. Het fijne aan deze twee producten in het bijzonder, is het verkalmende effect van de douchegel na de scrub. De sterke geur van munt wordt een beetje afgeremd door een bloemige geur van rozen en amandel.



Nadat ik de scrub en shower gel gebruikte, smeerde ik mijn huid uiteraard in met de body cream uit het pakket. Deze Honey Touch zit tussen een body lotion en een body butter in, want de substantie is dus redelijk dik. De geur van dit product vind ik het minst lekker van allemaal, maar ik vind 'm niet vies. Vooral de geur van honing komt naar boven, maar de geurcombinatie met Indian Rose staat me waarschijnlijk niet zo aan. Ik houd toch iets meer van zoete fruitgeurtjes of echte kruidige geuren. Door de geur zou ik niet snel de grote variant kopen, maar de werking is daarentegen wel erg goed. De crème maakt je huid zacht en verzorgd. Ook trekt-ie snel in. Hierdoor moet je wel redelijk veel product aanbrengen, wat het niet zuinig maakt in gebruik.

De Brilliant Bliss shampoo maakt mijn haar heel zacht en ook qua glans ben ik heel tevreden. Dit zouden ook de functies van de shampoo moeten zijn, dus in dat opzicht doet hij goed z'n werk. De verpakking vind ik bij dit product wat minder. Als je de dop eraf haalt, stroomt de shampoo er als het ware al uit. Er gaat dus wel wat product verloren. De geur is gewoon heerlijk bloemig en fruitig, wat uiteraard zal komen door de Indian Rose en Shikakai. Het laatste is overigens letterlijk "fruit voor het haar".


Je kunt merken dat ik over de helft van de verpakkingen niet tevreden ben. Hier heb je geen enkel probleem mee als je de grote variant zou kopen. Bij de scrub ga ik dit zeker weten doen. Wat een topper! Ook over de shower foam ben ik heel enthousiast. De shampoo is prima en de body cream mag je van mij laten liggen als je uitgaat op een lekkere geur. Het is in ieder geval de moeite waard om even binnen te stappen bij een filiaal van Rituals of hun stand in de V&D. Het enige wat je nog tegen kan staan is de prijs. Het Ancient Beauty kadopakket kost €16,50. De grotere varianten zijn per stuk in verhouding iets duurder:

Shower foam €8
Shampoo €9,50
Body cream €15,00
Scrub €18,50
Kijk voor de rest van de lijn even op de website

Voor welke geurlijn van Rituals kies jij?

1 opmerking: