dinsdag 15 april 2014

Glycerona: hand & nail cream


Een tijdje terug kwam ik bij de Dio en daar kwam ik deze handcrème tegen. Ik heb een aantal crèmes in tubes, maar eigenlijk nog niet in een potje. Daarom besloot ik om deze mee te nemen, er stond een 50% korting sticker op en het zag er uit als een erg prettig product.



"Glycerona Hand & Nail Cream beschermt uw handen actief tegen uitdroging. Dankzij de toevoeging van Glycerine worden uw handen voelbaar zachter en gladder. Allantoïne heeft een herstellende werking en de Pro-vitamine B5 heeft een hydraterende werking. Huidvriendelijke pH waarde."

De verpakking belooft heel wat, tijd dus om het eens te testen. Ik heb eerst eens goed gekeken en geroken aan de substantie om alvast een beeld te krijgen bij het product.


De substantie is erg dik, zo dik dat als ik het potje ondersteboven houd zonder deksel er niet uit het potje valt. Het is erg stevig. De geur vind ik er lekker, erg fris en helemaal niet vervelend. Het heeft een citrus-achtige geur.


Vervolgens was het tijd om het product echt te testen op m'n handen. De substantie is dik, maar smeert ondanks dat goed uit. Mijn huid wordt gematteerd en voelt hierdoor een stuk zachter aan. De crème trekt snel in en laat een stevige citrusgeur achter die lang blijft hangen. Ook het matterende en zachte effect voel ik tot zo'n 1,5 tot 2 uur na gebruik nog. Een erg fijn product!


Hier kan je goed zien hoe dik de substantie is. Nadat ik een deel van de crème op mijn huid had gesmeerd, 'deukte' deze niet in in het potje en bleef er alleen een kuiltje over.

Ik ben erg tevreden over dit product. Ik was niet bekend met het merk en nam het eigenlijk puur mee omdat het zo goedkoop was (150ml €2,53) en er ook nog eens een 50% korting sticker op zat wat het nóg goedkoper maakte. Ik doe vaak van deze impulsieve aankopen (oeps!), maar dit was wel een hele goede impulsaankoop. Het product doet wat het belooft en het effect blijft erg lang aan te voelen bij de handen. De Glycerona handcrème is o.a. verkrijgbaar bij D.I.O. Drogisterijen.

Heb jij een favoriete handcrème?

2 opmerkingen: