zondag 23 maart 2014

Stash Show Sunday #9 Escada Cherry In The Air



Vandaag een Sinterklaaskadootje! Ik kreeg dit parfum op 5 december en ben nog steeds gek op de zoete kersengeur. Ik laat jullie een Limited Edition van Escada zien die nog steeds te koop is: Cherry In The Air. Daarna als extra een verstuiver. Lees snel verder.

De reden dat ik zelfs na bijna vier maanden nog de verpakking op de foto kan zetten, is omdat ik 'm gewoon te leuk vond om weg te gooien. Kijk een hoe lief en vrolijk het eruit ziet. Logisch, want van het parfum word ik ook vrolijk.
  • Topnoten: De geur opent met verrukkelijke topnoten van superrijpe zwarte kersen en sappige, zomerse frambozen, met een vleugje frisse mandarijn.
  • Hartnoten: In het hart wordt de lichtheid van gardeniabloemblaadjes verrijkt met het rijke, crèmeachtige karakter van kokosorchidee en warme vanille. In combinatie met de verleidelijke noot van marshmallow, die via een bloemmolecuul wordt opgewekt, geeft dit speelse akkoord de geur een uniek karakter.
  • Basisnoten: De dry down bestaat uit warm sandelhout, eiken en muskusnoten, in combinatie met een crèmeachtig akkoord van wit suède dat het verleidelijke karakter van de geur versterkt.
Bron: Douglas


De flacon straalt al fruitigheid uit door de kersjes op de achterkant en die zwarte kersen en frambozen als topnoten zijn goed te ruiken. Ook de hartnoten van marshmallow en vanille maken de geur zoet. Door de basisnoten is de geur iets rustiger en frisser en is deze gewoon lekker om dagelijks te dragen. Ikzelf maak me nooit druk om welke geuren ik dagelijks draag, maar zware, vrouwelijke, klassieke geuren zoals mijn Mexx Diversity luchtje draag ik liever naar speciale en nette gelegenheden. 

Hoewel Cherry In The Air een eau de toilette is, met dus minder parfum dan een eau de parfum of parfum zelf, blijft de geur een hele tijd hangen. Zeker een halve dag is de geur aanwezig. De marshmallows en kersen zijn zeker weten het beste te ruiken, dus daar moet je wel van houden.

Mijn luchtje heeft een inhoud van 30 ml en die is op bol.com te koop voor €42,75 en de versie met 100 ml kost op de site van Douglas €64,91. Ook is er nog een flacon met 50 ml verkrijgbaar.


Als ik mijn luchtje halverwege de dag bij wil spuiten, gebruik ik mijn parfumverstuiver. Deze kocht ik voor €3,79 bij Trekpleister en is van het merk True Spirit. Bij Kruidvat ligt deze ook wel eens in de schappen, maar je moet er op letten dat je een verstuiver koopt met een pompfunctie. Er zijn verstuivers die je open moet draaien en de parfum er in moet spuiten, maar dit geeft troep en verspilt makkelijk de vloeistof. Deze kun je, na het bij het parfum verwijderen van het pompje, met het gat aan de onderkant van de verstuiver vullen door hem met op- en neergaande bewegingen vol te pompen. Erg gemakkelijk. Daarnaast vind ik het raampje handig, want zo kun je zien hoe vol de verstuiver nog zit.


Escada Cherry In The Air is alleen aan te raden aan mensen die echt van zoete geuren houden. Ik zou niet weten wanneer deze Limited Edition uit de winkels verdwijnt, dus als je geïnteresseerd bent, zul je niet lang meer moeten wachten met het bezoeken van Douglas of een andere parfumerie. Of natuurlijk praktisch online bestellen. 
Als het om de verstuiver gaat, zul je goed moeten kijken bij Kruidvat en Trekpleister tot je een verstuiver met pompsysteem en raampje vindt. Dit is in ieder geval een stuk goedkoper dan versies die ze bij een parfumerie verkopen.



Welk luchtje van Escada heb jij?

No Comments Yet, Leave Yours!