donderdag 20 maart 2014

Muziek aanraders #1


Ik had een rotweek. Één woord: kiespijn. Niet voor honderd procent, maar muziek leidde wel een beetje af. Ik vertel jullie vandaag welke muziek mij de laatste tijd blij maakte.




Matt Morris - Live Forever
Dit nummer is al redelijk oud. Laatst zette ik mijn iPod op shuffle en kwam het nummer weer tegen. Ik denk dat bijna niemand hem kent, maar het laatste album dat hij uitbracht, was in 2010 en dat is al weer een tijdje geleden. Het album heet When Everything Breaks Open. Ik ken er maar twee nummers van, dus moet nu toch echt het hele album gaan luisteren.



Elbow - New York Morning
Dinsdag bezocht ik het concert van Elbow in Paradiso. Ze hadden 14 maanden niet opgetreden en begonnen er die dag weer mee in Nederland. De avond was echt betoverend en de stem van Guy Garvey is live nog fijner om naar te luisteren dan van een cd. Dinsdag zag je al een recensie op mijn blog verschijnen van hun nieuwe album. Dit was trouwens een opdracht voor school en het was verplicht deze op je blog te plaatsen. New York Morning is een nummer op het nieuwe album en wordt ook soms op de radio gedraaid dus kan wel de hit van het album worden genoemd.


Rihanna - Lost in Paradise
Rihanna. Ik ben geen groot fan van haar, maar Lost In Paradise heeft een lekkere beat. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.


Beyoncé - Pretty Hurts
Het eerste nummer van het nieuwste album van Beyoncé is voor mij al een voltreffer. Deze blijft echt in mijn hoofd hangen en heeft naar mijn mening een goede en mooie tekst. Ik baal er nog steeds van dat ik geen kaarten voor haar concert kon krijgen. Maar Elbow was ook fantastisch :)


Afrojack ft. Wrabel - Ten Feet Tall
Ten slotte nog een nummer met vette beat. Een combinatie van zacht gezang en piano met een dj en uptempo vind ik helemaal top. Je hoort het de laatste tijd heel vaak. Onze Hollandse Afrojack kan dit ook super goed.

Welke muziek laat jou wegdromen of even losgaan?

No Comments Yet, Leave Yours!