vrijdag 7 maart 2014

Chai Latte Sweet India van Xenos


Zo'n twee weken terug probeerde de chai latte van Starbucks. Iets te sterk naar mijn mening, maar de smaak was oké. Ik zal toch eerder voor een warme chocolademelk gaan, of een caramel macchiato, mmm... Maar dat ter zijde. In de Xenos kwam ik een doosje tegen van het merk Krüger voor het maken van chai lattes met chocolade. Ik gaf het een kans.


De verpakking is vrij groot, maar heeft dan ook een inhoud voor tien lattes. Op de verpakking te openen moest ik, zoals je kunt zien, nogal wat moeite doen. Het leek zo handig te zijn, maar misschien ligt het aan mijn onhandigheid. 



Er zitten tien zakjes in de doos met poeder, waarmee je de drankjes kunt maken. Elk zakje heeft een inhoud van 25 gram. Het enige wat je hoeft te doen, is het mengen van het poeder met heet water. Op de doos staat duidelijk dat je geen kokend water moet gebruiken, maar ik zou niet weten waarom dat kwaad zou kunnen. Ik volg wel gewoon braaf de instructies.



Om de smaak goed te testen mat ik water af, zodat ik precies 150 ml had. De tekst op de verpakking zegt namelijk dat dat de hoeveelheid is die ik moet gebruiken. Ik vind het best weinig. De 25 gram poeder vult namelijk al het halve glas.


Na goed te roeren heb je een drankje dat lijkt op chocomel of koffie. Ik vind de geur heel vies, maar het smaakt niet zoals het ruikt. De melk (latte) en de chocola proef ik wel, maar de chai is niet zoas ik dat gewend ben. Zoet is het wel en ik vind het erg lekker. Verder is het qua smaak moeilijk uit te leggen. Misschien heel licht een anijs smaak? Heet moet je het duidelijk niet drinken. Warm is goed genoeg. Het smaakt heel anders dan elk ander drankje dat ik ken. Erg bijzonder.



Voor tien chai lattes betaal je bij Xenos €1,99. Wat een mooie prijs. Ook zijn er nog veel meer smaken van het merk: Classic India, Fresh India, Lovely India en Spicy India. Op de verpakking staan er vijf, maar in de Xenos waar ik was, zag ik enkel nog de groene doos met de smaak Fresh India, met gember. Ik raad aan ze zeker uit te proberen, in ieder geval deze Sweet India, want de smaak is erg uniek en de prijs is erg laag.

Ken jij de chai lattes van Krüger?

No Comments Yet, Leave Yours!