donderdag 13 februari 2014

TAG: Liebster Award 2.0


Wauw, na m'n nominatie van vorige week ben ik afgelopen week opnieuw 2 keer genomineerd voor een Liebster Award. Om nu helemaal opnieuw de tag uit te voeren is misschien nogal veel en ik wil jullie ook niet vervelen met nog twee artikelen over de award, dus daarom ga ik in deze post alleen de vragen behandelen. Enjoy!

Als eerste ben ik getagd door Janice van Oh, oh make-up!. Bedankt daarvoor!

1. Wat maakt een persoon in jouw ogen mooi?
Als iemand iets met passie doet of vertelt, dat vind ik mooi om in een persoon te zien. Als iemand een hobby heeft en daarover vol overgave over verteld bijvoorbeeld. Wat ik ook mooi vind in mensen is als ze er alles aan doen om anderen blij te maken, ook al is dat door zichzelf weg te cijferen. Dat soort mensen, daar houd ik van.

2. Ga jij voor kwaliteit of kwantiteit?
Dat ligt echt heel erg aan het product. Bij make-up vind ik het zonde als de kwaliteit niet goed is, maar ga ik toch voor kwantiteit. Ik vind  het gewoon zonde om er veel geld aan uit te geven als ik van mezelf weet dat ik het niet dagelijks gebruik, of weinig gebruik. Als het gaat om kleding heb ik eigenlijk hetzelfde, ik vind het dan leuker om veel voor weinig te kopen i.p.v. een paar stukken voor een grote prijs. Alleen als het om electronica gaat ben ik kieskeurig. Dan wil ik gewoon goede kwaliteit en als dat dan wat meer kost maakt dat niet uit.

3. Wat is jouw favoriete geur?
Als het om parfum gaat heb ik niet echt een voorkeur. Ik vind zoete geuren lekker, maar ook hele 'volwassen' geuren vind ik ik fijn. Al gaat het om bijv. geurkaars gaat m'n voorkeur uit naar fruitige en bloemige geurtjes, heerlijk om een geurkaars met mango aan te hebben staan!



4. Welk make-up product zou jij zijn en waarom?
Oogschaduw, dan vooral het Sleek: i-Divine Aqua Collection Lagoon Palette. Oogschaduw komt in verschillende kleuren, vormen en maten en nu is er van mij maar een, toch ben ik elke dag anders. Ik kan heel vrolijk zijn, of vol energie. Ik kan moe zijn, zacht zijn, hard zijn, maar elke keer kan ik anders zijn net als bij een oogschaduw. Soms ben ik donker, soms ben ik licht, net als een kleur oogschaduw dat kan zijn.


5. Waar zou je graag wonen?
Londen, als ik ergens heen moest zou ik daarheen gaan. Ik ben er geweest met werkweek en was eigenlijk meteen verkocht door de stad. De mensen, de natuur, de hele sfeer die er hangt, een geweldige stad gewoon. Ook zo groot, alsof het een andere wereld is. Ik wil zeker terug en ben dan ook al aan het sparen om in de zomervakantie er nog heen te gaan, hopen dat het lukt!


6. Wat is een product dat je écht wilt maar te duur vindt?
De Naked palettes van Urban Decay en het Too Faced Natural Eye palette. Ik vind het gewoon echt zonde om 30 tot 40 euro te besteden aan een palette terwijl er zoveel goedkopere opties zijn. Toch zou ik, als ik het geld had de palettes wel kopen. Nude kleuren zijn altijd goed en de kwaliteit van de palettes is geweldig. Ondanks dat kies ik nu liever voor goedkopere opties, zolang deze blijven werken ben ik tevreden.

7. Wat haat je met een passie?
Asperges. Iets heel kleins, maar oooh, wat haat ik asperges. Ik kan echt niet begrijpen dat mensen het lekker vinden, net als bij groene kool, blegh! Geef mij maar een bordje boerenkool met worst.

8. Waar kan jij van genieten?
Als ik met m'n vriendengroep weer iets leuks ga doen. Naar een festival, een feestje, uitgaan. Alle momenten die ik met vrienden heb, daar geniet ik van. We zien elkaar niet vaak meer sinds iedereen ergens anders is gaan studeren, dus als we elkaar dan zien is het altijd weer gezellig. We proberen ook altijd iets leuks te plannen, een vakantie, festival, meidenavondje, verjaardag, high tea, noem maar op!

Dit is in 2013 tijdens SlamFM Q-day. We gingen met een groep van 10 meiden heen en kwamen daar ook nog allemaal bekenden tegen. Dat soort momenten zijn leuk.

9. Ga je liever in bad of douche je liever?
Eigenlijk douche ik altijd. We hebben wel een bad, maar de douche is toch iets sneller. Bovendien kan ik ook niet langer dan 10 minuten in een bad zitten, omdat ik het daarna alweer koud heb, heel jammer, want dan kan ik al die heerlijke Lush producten niet gebruiken.

10. Wat is een vak dat je echt niet kan/kon?
Natuurkunde is een vak waarvan ik mij nog steeds afvraag hoe ik dat ooit heb kunnen halen. Ik begreep het gewoon niet, en al dacht ik het te begrijpen dan bleek ik de stof verkeerd toe te passen. Gelukkig is verslagen schrijven wel mijn ding en heb ik daar iedere keer m'n cijfer mee op kunnen halen, anders was er weinig van m'n schoolcarrière terecht gekomen.

11. Wie is jouw favoriete persoon?
Moet ik echt één iemand kiezen? Nee toch? Dat kan ik niet! Er zijn echt heel veel mensen die ik leuk/aardig/lief/gezellig vind, maar ik heb geen favoriet. Er zijn wel mensen waar ik vaker mee om ga dan anderen, zo zie ik van m'n vriendengroep ook niet iedereen heel intensief. Alleen dat maakt het juist leuker als je dan weer bij elkaar bent.

Dit waren de vragen van Janice, ben je al uitgekeken op dit artikel of blijf je nog even rondhangen? Ik hoop dat laatste, want ook door een van m'n vriendinnen, Evi, van Random Rockers ben ik genomineerd en ook zij gaf mij 11 vragen om te beantwoorden.

1. Wat zijn je favoriete webshops?
Oh, dat is heel makkelijk te beantwoorden. De meeste bestellingen die ik online doe zijn bij Boozyshop, H&M en SensationalHome. Boozyshop verkoopt make-up en heeft altijd leuke extra's en een snelle levering. SensationalHome verkoopt Yankee Candle kaarsen en heeft ook een erg snelle levering. H&M verkoopt kleding en accessoires en ondanks dat de levering vaak erg lang duurt, vind ik de online shop gewoon heel erg fijn. Het duurt iets langer, maar dan heb je wel wat.

2. Waar ben jij qua make-up erg slecht in?
Eyeliner, ik krijg het gewoon niet onder de knie. Of het zit er ver naast, of het is te dik, of je ziet gewoon nog een wit randje zitten van m'n ooglid. Het lukt gewoon niet. En dan die momenten waarop het lijkt te lukken, ik een wing wil maken en het weer totaal mis gaat, grrr!

3. Is er een boek dat je meerdere keren hebt gelezen? Zo ja, welke?
Ja, 'The Boy in the Striped Pyjamas' van John Boyne. Wauw, wat is dat een geweldig boek zeg. Ik heb de Nederlandse versie gelezen, de Engelse versie gelezen en de film bekeken. Iedere keer raakt het verhaal mij opnieuw en het is ook een van de weinige boeken waarbij ik de verfilming ook mooi vind. Zeker een aanrader!


4. Welke rol in welke film zou je graag willen spelen?
Hmm.. moeilijk, moeilijk. Een super stoere powervrouw zou natuurlijk een leuke rol zijn, maar wat ik liever heb is denk ik iemand zoals Olive (Emma Stone) uit Easy A. Lekker sarcastisch, maar uiteindelijk wel de leuke jongen krijgen!

5. Waar kan jij je, bij het lezen van blogs, aan irriteren?
Als er onduidelijke of te kleine foto's zijn waardoor het product niet tot z'n recht komt. Of als er een review van een product (dat nog verkocht wordt) is, maar er geen prijs of verkooppunt bij staat.

6. Welke is jouw meest gebruikte parfum?
Harajuku Lovers MUSIC van Gwen Stefani. Een heerlijke frisse, bloemige geur. Helaas is hij bijna op, maar aangezien de parfum nog te koop is maak ik mij daar geen zorgen over.

Topnoten: Peer, Clementine.
Hartnoten: Jasmijn, Kamperfoelie, Pronkerwt
Basisnoten: Musk, Vanille



7. Welk drankje maak je zelf graag?
Dat is dan toch een alcoholisch drankje. Zelf vind ik passie heel erg lekker, of Coebergh en dat mix ik dan met frisdrank. Ook een 'rooie annie' vind ik lekker, dat is rode vodka gemixt met energy. Misschien niet het meest gezonde, maar wel heel lekker!

8. Wat zijn de 3 populairste pagina's op je blog? Vind je dat terecht?
Oh, wat een leuke vraag! Even kijken hoor, ik heb een vermoeden, maar ga het toch even nakijken. Ik dacht het al, mijn 'Catrice: lakken die verdwijnen + swatches' staat op nummer een als het gaat om bekendste artikelen. Logisch ook, want ik zou zelf ook willen weten hoe de verdwijnende lakken eruit zien om te kijken over er nog iets voor mij bij zit.

Op twee staat mijn artikel over de Glossybox van januari, een artikel waar ik zelf ook wel een beetje trots op was. Ik vind het heel leuk om Glossybox artikelen te maken omdat het een overzicht is van meerdere, verschillende producten waarmee je zelf ook onbekend bent. Het is dan ook leuk om te zien dat niet alleen ik, maar ook m'n lezers het leuk vinden om dat te zien.

Op de laatste plaats staat de review van het Sleek: i-Divine Aqua Collection Lagoon Palette. Opnieuw een bericht dat vrij recent geplaatst is. Zou dit betekenen dat m'n blog aan het groeien is? Daar zou ik blij mee zijn! Leuk om zoveel mensen te kunnen informeren.




9. Als je op 3 producten na je hele make-up stash weg moest doen, welk product zou je dan redden?
Een makkelijke keus, al wil ik eigenlijk niets weg doen. Toch zou ik dan kiezen voor poeder, mascara en een nude lipstick om te bewaren. Zo heb je met weinig producten toch nog een degelijke look.

10.  Als je op 3 producten na je hele nagellak stash weg moest doen, welk product zou je dan redden?
Neeeee, waarom moet ik een keuze maken?! Nagellak is juist zo leuk omdat er verschillende kleuren zijn. Ik wil niet kiezen. Mocht m'n leven er vanaf hangen overweeg ik misschien 3 producten te bewaren, dat zijn dan een liquid sand lak van O.P.I., Alcatraz Rocks. L'oréal, Acid Watermelon en Gosh, 024 Baby Blue.

11. Welke vraag heb ik niet gesteld en zou je graag willen beantwoorden?
Hmm, ik zou eigenlijk geen vraag weten, misschien welk Sleek palette ik nog zou willen hebben? Want daarvan weet ik het antwoord natuurlijk al, dat is namelijk het Sleek Snapshots palette, als het lukt ga ik hem volgende maand aanschaffen.

Echt heel leuk om weer een aantal vragen te beantwoorden, ik hoop dat jullie het ook leuk vinden om te lezen. Deze keer ga ik niemand nomineren, want dat heb ik eerder gedaan. Mocht je graag willen weten wie dat waren en of jij er misschien tussen zat? Dan kan je dat in dit blogbericht bekijken.

Wat vind jij van de Liebster Award? Ben je zelf al eens genomineerd geweest?

No Comments Yet, Leave Yours!