vrijdag 31 januari 2014

Terug in de tijd met Games


Uit dit bericht zal misschien wel blijken hoe kinderachtig ik eigenlijk ben, maar ik denk dat er heus wel meer 17-jarigen zijn die net zo zijn als ik. Ik denk dat er nog meer jongeren van rond de 17 jaar oud zijn die het nog steeds leuk vinden om kinderspellen te spelen op de (spel)computer. 






Thuis hebben we een Nintendo Wii. Deze kregen mijn zusje en ik voor Kerst in 2011 van onze ouders. Hier zat het spel Wii sports bij en hoeveel plezier we hier in 2012 ook mee hebben gehad, het was er leuk om aan het einde van het jaar met sinterklaas Just Dance 3 en 4 te krijgen. Als je een Wii hebt, moet je echt een van de Just Dance spellen hebben. Het is leuk alleen of met anderen en erg goed tegen calorietjes natuurlijk :) We vonden de spellen zo leuk dat we afgelopen kerst, na het op ons lijstje te hebben gezet, ook Just Dance 2014 kregen. Weer een groot aantal nieuwe nummers en choreografieën.

Dansen is natuurlijk heel leuk, maar stilzitten is bij sommige spellen ook helemaal niet erg. Wat je namelijk met een Wii ook kunt doen, is deze gebruiken als een Nintento GameCube. Je stopt er gewoon controllers en spellen in voor GameCube. Deze kun je beiden erg goedkoop tweedehands kopen. Ik zal de prijzen van mij favoriete spellen ook even noemen. 


Mario Kart
Bij vriendinnen heb ik dit spel een paar keer op de Wii gespeeld, maar op de GameCube vind ik het eigenlijk en stuk makkelijker. Waarschijnlijk doordat ik gewoon niet op die manier met de Wii controllers kan omgaan, maar ook doordat ik de oldschool manier leuker vind. 
Je kunt het spel maximaal met z'n vieren spelen of anders tegen de computer en op verschillende niveaus. Er zijn een stuk minder races mogelijk dan bij het Wii-spel, namelijk 16. Maar voor dit spel betaal je ook een stuk minder. Verder zijn er nog leuke battles die je kunt spelen. 
€15, Marktplaats

James Bond Nightfire
Dit is spel is gewoon geniaal, als je het mij vraagt. Ook James Bond Nightfire kun je maximaal met vier personen spelen en anders tegen de computer. Maar bij dit spel kun je zelfs teams maken en je mede(computer)spelers instellen op de manier waarop jij het wilt. Je kunt bijvoorbeeld hun functie in het team of hun snelheid instellen. 
Daarnaast zijn er heel veel verschillende platforms en verschillende spelmodussen, waaronder verover de vlag. Als je van spanning en actie houdt, moet je zeker weten voor dit spel gaan.
Dit was een van de twee spellen die we kochten samen met de spelcomputer.

Ratatouille
Dit is het leukste spel om in je eentje te spelen. Je bent in Ratatouille de rat Remy en moet door te springen en te rennen verschillende levels doorkomen. Het spel begint, net als in de film, bij de boerderij en samen met broer Emile moet je als Remy klokhuizen verzamelen voor jullie vader. Je komt in het spel allemaal plekken tegen die je herkent uit de film. Dit maakt het extra leuk. Tussendoor zijn een nog bonuslevels die zich afspelen op allerlei stukken fruit in de wolken. Deze levels zien er echt geweldig uit!
€9, Cash Express (tweedehands winkel in landen als Duitsland en Frankrijk)


Pas kreeg ik van mijn vriendje een Gameboy Advance SP, omdat ik deze echt altijd al wilde hebben. Deze had hij op marktplaats gekocht met heel wat spellen, want daar worden ze namelijk als hele set van €20 tot €30 verkocht. Deze keer noem ik één ultiem favoriet spel.

Lion King
De film Lion King is natuurlijk al helemaal geweldig. Timon en Pumba zijn ontzettend leuke personages in de film en zijn dan ook in dit spel te besturen. In de levels die ik heb gespeeld zijn zij de karakters waar je mee speelt, maar het zou ook kunnen dat Simba later in het spel nog te besturen is.
Het is een platform spel waarbij je moet springen, rennen, klimmen, enzovoort. Tijdens levels moet je insecten verzamelen en als je deze allemaal verzamelt kun je een bonuslevel spelen. Deze bonuslevels moet je wel binnen een bepaalde tijd halen en hier word ik wel erg zenuwachtig van!


Foto van het spel die ik op instagram plaatste (@eviwinnubst)



Als je voor heel weinig geld wilt gamen, moet je zeker weten computergames kopen, want ook deze zijn erg goedkoop en ik denk dat bijna iedereen wel een computer in huis heeft.


Roller Coaster Tycoon
Wie heeft dit spel nou nog nooit gespeeld? Ik mag toch hopen van wel! Het bouwen van een eigen pretpark is natuurlijk een droom van ieder kind. In dit spel is dat mogelijk. Je kunt je eigen achtbanen bouwen, je park inrichten naar jouw smaak en je park je eigen naam geven.
Tussen de eerste versie en Roller Coaster Tycoon 3 zijn qua attracties en werking van het spel niet erg veel veranderingen. Wel zijn er nu verschillende challenges, zoals Fright Night, waarin je spookachtig pretpark moet maken, en A National Treasure, waarin je een ruïne weer op moet poetsen tot een prachtig pretpark.
Om het spel nog wat interessanter te maken, kun je cheats gebruiken door de gasten in je park verschillende namen te geven. Zie hier wat voorbeelden.
De prijs van RCT weet ik niet meer en RCT3 heb ik geleend van mijn vriendje :)

The Ship
Ik sluit dit blogbericht af met een redelijk luguber spel. In The Ship ben je een passagier op een cruiseschip. Van Mr. X krijg je bericht dat hij het schip gaat vernietigen en hij je van het schip afhaalt als je bepaalde dingen voor hem doet. Deze "dingen" zijn het plegen van moorden. Door de goede wapens te vinden op het schip en de te doden passagiers weet te vinden en weet te benaderen kun je de perfecte moorden plegen. 
Ik kijk vaak naar crimeseries zoals CSI en ben dan ook erg in van spanning. Het duurde even voordat ik doorhad hoe dit spel werkte, maar nu vind ik het echt gaaf om te spelen.
€3, Cash Express


Wat je dus kunt doen is op rommelmarkten of op marktplaats kijken, en anders aan mensen vragen of zij nog dingen hebben die ze niet gebruiken. 

Welke van deze spellen ga jij nu zeker weten aanschaffen?

No Comments Yet, Leave Yours!